آمار
مطالب اصلی سایتمرموز و جنایی

ناپدید شدن مرموز مائورا موری، دانشجوی پرستاری که بدون هیچ ردی ناپدید شد

مائورا موری

ماورا موری در حالی که در فوریه 2004 در دانشگاه UMass Amherst در رشته پرستاری تحصیل می کرد، با ماشین خود در روستایی نیوهمپشایر تصادف کرد  سپس به طور غیرقابل توضیحی برای همیشه ناپدید شد. ساعت 7:27 بعد از ظهر در 9 فوریه 2004، زنی به نام فیث وستمن با پلیس در هاورهیل، نیوهمپشایر تماس گرفت تا یک تصادف رانندگی در مسیر 112 را گزارش کند. به نظر می رسید یک خودروی سیاه رنگ در یک گودال نزدیک خانه اش گیر کرده بود. اعزام کننده از او برای تماس تشکر کرد و یک افسر را فرستاد.

در ساعت 7:42 بعد از ظهر، مقامات تماس تلفنی دیگری در مورد این حادثه دریافت کردند، این بار از یک راننده اتوبوس به نام بوچ اتوود. او گزارش داد که راننده زن جوانی بود که به نظر می رسید "شوکه شده" اما آسیبی ندیده است. اتوود گفت که پیشنهاد داده بود با پلیس در صحنه تصادف تماس بگیرد، اما زن مدعی شد که قبلا با امداد جاده ای تماس گرفته است. با این حال، اتوود به هر حال به محض رسیدن به خانه با پلیس تماس گرفت، حدود 100 یارد دورتر از تصادف. او گفت که نمی‌توانست ماشین این زن را از خانه‌اش ببیند، اما ماشین‌های دیگری را دید که در جاده‌ها در حال عبور بودند. در ساعت 19:46 اولین افسر پاسخگو در محل حاضر شد. اما زن جوان مرموز جایی پیدا نشد.

پس از جستجوی اولیه در منطقه، مقامات متوجه شدند که زن گمشده یک جوان 21 ساله به نام ماورا موری است. او که دانشجوی پرستاری در دانشگاه ماساچوست در آمهرست بود، اوایل همان روز بدون اینکه به کسی بگوید که به نیوهمپشایر می رود، محوطه دانشگاه را ترک کرده بود. و بعد از ناپدید شدن موری در هاورهیل در آن شب، دیگر هرگز دیده نشد.


ناپدید شدن مرموز مائورا موری، دانشجوی پرستاری که بدون هیچ ردی ناپدید شد

مائورا موری قبل از ناپدید شدنش یک دانشجوی قوی و ورزشکار دوومیدانی بود.

مائورا موری در 4 مه 1982 در بروکتون، ماساچوست متولد شد و در شهر مجاور هانسون بزرگ شد. او که کوچکترین دختر فرد و لوری موری بود، وقتی تنها شش سال داشت والدینش از هم جدا شدند. مائورا موری چهار خواهر و برادر داشت - فرد جونیور، کاتلین، جولی و کورتیس - و اغلب از او به عنوان یک "فرد بیش از حد موفق" توصیف می شد. موری در مدرسه به عنوان یک دانش آموز ممتاز و یک ورزشکار دوومیدانی شناخته شد. او در وست پوینت پذیرفته شد، اگرچه در نهایت برای تحصیل در رشته پرستاری به دانشگاه ماساچوست در آمهرست منتقل شد. زمان او در آنجا در بیشتر موارد عادی به نظر می رسید، اما مشکلاتی وجود داشت.

سه ماه قبل از ناپدید شدن، مائورا موری به دلیل استفاده از شماره کارت اعتباری دزدیده شده دستگیر شد. اما قرار بود بخاطر اینکه که او سه ماه رفتار خوب خود را حفظ کرده بود، این اتهام رد شود. و در 5 فوریه 2004، موری یک مکالمه تلفنی احساسی با خواهرش کاتلین داشت که با اعتیاد و مشکلاتی با نامزدش دست و پنجه نرم می کرد. در آن زمان، موری در محل کار خود بود و از این تماس چنان مضطرب شده بود که مجبور شد به خوابگاهش برگردد. وقتی سرپرست او سعی کرد بفهمد مشکل چیست، موری تنها چیزی که می‌توانست بگوید این بود: "خواهرم." این تنها چهار روز قبل از ناپدید شدن موری بود. پدر موری در 7 فوریه 2004 به آمهرست سفر کرد. او گفت که با دخترش به خرید ماشین رفت و قبل از اینکه به متل خود بازگردد با او برای شام رفت. سپس ماشینش را به موری قرض داد تا او بتواند برای یک مهمانی در آن شب به خوابگاه خود برگردد. اما در راه بازگشت در ساعات اولیه صبح روز بعد، او با ماشین پدرش به گاردریل برخورد کرد.

اگرچه موری آسیبی ندید، اما ماشین آسیب جدی دید. با این حال، پدرش به زودی متوجه شد که بیمه او تا زمانی که موری فرم های مناسب را از رجیستری وسایل نقلیه موتوری دریافت کند، هزینه تعمیرات را پوشش می دهد. جدا از اینکه از تصادف ناراحت بود، ظاهراً موری زمانی که پدرش او را در اواخر همان روز به خوابگاه برد، خوب به نظر می رسید. اما صبح روز بعد، در 9 فوریه 2004، همه چیز تغییر کرد. موری به استادانش ایمیل زد و گفت که به دلیل مرگ در بین اعضای خانواده یک هفته مرخصی خواهد گرفت. (بستگان او بعداً گفتند مرگی در کار نبوده است.) او همچنین به دوست پسرش، بیل راوش، ستوان ارتش ایالات متحده در اوکلاهاما ایمیل زد: «من تو را بیشتر دوست دارم. من پیام‌های شما را دریافت کردم، اما صادقانه بگویم، من حوصله صحبت با کسی را نداشتم، قول می‌دهم امروز تماس بگیرم. دوستت دارم، مائورا.»

موری با صاحب یک آپارتمان در بارتلت، نیوهمپشایر که قبلاً با خانواده در آنجا اقامت داشت تماس گرفت. اما او اتاقی رزرو نکرد. او همچنین با یک خط تلفن برای رزرو هتل در استو، ورمونت تماس گرفت، اما دوباره اتاقی رزرو نکرد. در آن زمان، او همچنین از اینترنت برای جستجوی مسیرهای برلینگتون، ورمونت استفاده کرده بود. مشخص نیست که مقصد برنامه ریزی شده او چه بوده است - زیرا او به کسی نگفته است که کجا می رود. حدود ساعت 3:15 بعد از ظهر، موری به یک دستگاه خودپرداز خارج از دانشگاه رفت و 280 دلار برداشت کرد. او همچنین در رجیستری وسایل نقلیه موتوری توقف کرد و فرم های تصادف رانندگی خود را برداشت. در ساعت 4:37 بعد از ظهر، او با پست صوتی خود تماس گرفت. این آخرین نمونه ضبط شده بود که او تا به حال از تلفن خود استفاده کرد.


چگونه مائورا موری پس از تصادف سرنوشت ساز اتومبیل خود ناگهان ناپدید شد

ناپدید شدن مرموز مائورا موری، دانشجوی پرستاری که بدون هیچ ردی ناپدید شد

فیلم امنیتی مائورا موری در حال برداشت پول نقد در روز ناپدید شدنش. بسیار شبیه عکس مائورا موری


اطلاعاتی در مورد محل اختفای موری بین کارهایش در آمهرست و تصادف ماشینش در هاورهیل ساعاتی بعد، که احتمالاً در نقطه ای بین ساعت 7 بعد از ظهر اتفاق افتاد، وجود ندارد. و ساعت 7:25 بعد از ظهر تماس‌های 911 از وستمن و اتوود، دو نفر که تصادف رانندگی را گزارش کردند، در ساعت 7:27 بعد از ظهر برقرار شد. در ساعت 7:46 بعد از ظهر، موری ناپدید شد.

اولین افسر حاضر در صحنه یک ماشین آسیب دیده پیدا کرد - اما بدون راننده. خودرو قفل بود و کیسه هوا باز شده بود. پلیسی که این گزارش را نوشت، گفت: "شواهد موجود در صحنه نشان می‌دهد که خودرو به سمت شرق بوده و از جاده خارج شده، با چند درخت برخورد کرده، دور خود چرخیده و در مسیر اشتباه در مسیر شرق توقف کرده است." افسر ادامه داد: «در دید واضح پشت صندلی راننده وسیله نقلیه می‌توانستم جعبه‌ای از شراب فرانزیا را ببینم. همچنین می‌توانستم مایع قرمز رنگی را روی درب سمت راننده و سقف ماشین ببینم.»

علاوه بر این، پلیس یک بطری کوکاکولا را کشف کرد که حاوی مایع قرمز رنگ با بوی قوی الکل بود. و همچنین مسیرهای MapQuest به برلینگتون، ورمونت چاپ شده بود. هیچ نشانه آشکاری از جنایت وجود نداشت و هیچ ردپایی در برف که به جنگل های مجاور منتهی می شد وجود نداشت. بنابراین افسر ابتدا از آتوود - آخرین فرد شناخته شده ای که با موری صحبت کرد خواست تا به او کمک کند تا جستجو را انجام دهد. در نهایت، یک سرباز دولتی و به دنبال آن آتش نشانان و خدمات فوریت های پزشکی حاضر شدند. در حالی که آنها شروع به شانه زدن منطقه غرب صحنه کردند، اعتقاد بر این است که در جستجوی اولیه هیچ کس به سمت شرق نرفته است.

این یکی از چیزهایی بود که پدر موری، فرد، که تنها 24 ساعت پس از تصادف در مورد دخترش ناپدید شده بود از نحوه انجام جستجو توسط پلیس انتقاد کرد. فرد گفت: "من می دانستم که او به سمت شرق می رود." او به سمت بارتلت رفت. او در کودکی آنجا بود. 

ناپدید شدن مرموز مائورا موری، دانشجوی پرستاری که بدون هیچ ردی ناپدید شد

ماشین آسیب دیده مائورا موری که پس از ناپدید شدن او رها شده بود.

در حالی که سوابق تلفن موری واقعاً نشان می دهد که او در نظر دارد اتاقی در بارتلت اجاره کند، دستورالعمل های MapQuest در ماشین باعث شد پلیس فکر کند که او واقعاً به برلینگتون رفته است. اما از آنجایی که او به هیچ‌کس از برنامه‌هایش نگفته بود و بدون رزرو تایید شده آنجا را ترک کرد، مشخص نیست که واقعاً کجا می‌رفت. پلیس همچنین بر این باور بود که موری ممکن است سعی در خودکشی داشته باشد، و حتی دو روز پس از ناپدید شدن او برای اولین بار بیانیه مطبوعاتی منتشر کرد که "احتمالاً قصد خودکشی" داشته است. پدرش این پیشنهاد را رد کرده است: «او روحیه خوبی داشت و هیچ نگرانی و دلیلی برای فرار از زندگی خود نداشت.»

با این حال، نمی توان نادیده گرفت که موری قبل از ناپدید شدن با مشکلات متعددی دست و پنجه نرم می کرد از جمله مسائل حقوقی او با کلاهبرداری از کارت اعتباری، نگرانی های او در مورد خواهر الکلی اش، و تصادف با ماشین پدرش ساعاتی قبل از تصادف رانندگی دیگری. . اگرچه بسیاری از عزیزان او بر این باور بودند که موری صرفاً قصد داشت تنها برای چند روز از تمام مسائل "دور" شود، اما نشانه هایی وجود داشت که او قصد داشت ناپدید شدن خود را دائمی کند. مهمتر از همه، جستجو در اتاق خوابگاه او نشان داد که او بیشتر وسایل خود را قبل از رفتن در جعبه ها جمع کرده بود. بالای یکی از جعبه ها ایمیلی به دوست پسرش چاپ شده بود که مشکلات رابطه آنها را به تفصیل شرح می داد.

در حالی که موری تعدادی از وسایلش را در ماشینش جا گذاشته بود، چند مورد کلیدی از جمله تلفن همراه و کوله پشتی او گم شده بود. با این حال، تلفن او هرگز دوباره استفاده نشد. هر حساب بانکی مرتبط با او خاموش مانده است. و از زمان ناپدید شدن مائورا موری در سال 2004، تنها مشاهدات ادعایی، بن‌بست‌ها و تئوری‌های گمانه‌زنی ظاهر شده‌اند.


تئوری های نگران کننده در مورد آنچه ممکن است برای او اتفاق افتاده باشد

ناپدید شدن مرموز مائورا موری، دانشجوی پرستاری که بدون هیچ ردی ناپدید شد

نزدیک به دو دهه پس از ناپدید شدنش، مائورا موری تا به امروز مفقود شده است.

یکی از اولین تئوری‌های پلیس در مورد این پرونده گیج‌کننده فرد گمشده این بود که مائورا موری یا قصد داشت خود را بکشد یا پس از آخرین تصادف رانندگی اش دچار افکار خودکشی شده بود. اما بسیاری از عزیزان او قاطعانه تاکید کرده اند که او هرگز به زندگی خود پایان نمی دهد، حتی با همه حوادثی که در روزهای قبل رخ داده است. جدا از احساسات شخصی، برخی از اقلامی که موری در ماشینش بسته بندی کرده بود مانند قرص های ضد بارداری، سفید کننده دندان، و کتاب های درسی دانشگاه بسیاری را به این باور رساند که او قصد نداشت در آن روز بمیرد.

 نظریه دیگر این بود که موری تنها چند ساعت پس از آسیب رساندن به وسیله نقلیه پدرش پس از تصادف با ماشینش وحشت زده بود و از منطقه فرار کرده بود تا دچار مشکل نشود. با توجه به مقدار الکل یافت شده در صحنه و بطری کوکاکولا که احتمالاً با الکل پر شده بود مقامات معتقد بودند که موری مشروب می‌نوشیده است و نمی‌خواستند پس از دستگیری کلاهبرداری از کارت اعتباری‌اش، سابقه «رفتار خوب» او را به خطر بیندازند.

اگر هوا گرم بود، احتمالاً جنگل های مجاور مکان خوبی برای پنهان شدن بودند، اما بیرون نسبتاً سرد بود. و هیچ ردپایی در برف منتهی به جنگل یافت نشد، به این معنی که او باید در جاده فرار می کرد، احتمالاً به سمت شرق صحنه تصادف حرکت می کرد (زیرا آن منطقه در اولین جستجو بازرسی نشد). جالب اینجاست که پیمانکاری که در همان شب از مسیر 112 عبور می کرد، بعداً گزارش داد که حوالی ساعت 8 بعد از ظهر یک «فرد جوان» را دیده است که با پای پیاده به سمت شرق در چند مایل دورتر از محل حادثه حرکت می کند.

تا ساعت 20:30 با این حال، پیمانکار مشاهده ادعایی را تا ماه‌ها بعد گزارش نکرد، زیرا در ابتدا از تاریخ دقیقی که شخص را دیده بود مطمئن نبود. هنوز مشخص نیست که آیا آن شخص واقعاً موری بوده است یا خیر. با فرض اینکه موری خود را نکشته و در حالی که مخفی شده بود تسلیم عناصر نشد، کجا می رفت؟ برخی حدس می زنند که او زندگی جدیدی را برای خودش شاید حتی در کانادا برای فرار از مسائل حقوقی و درامی که در زندگی شخصی اش در حال رخ دادن بود آغاز کرد. در حالی که مقامات این احتمال را پذیرفته اند که موری هنوز در جایی بیرون است، آنها فکر می کنند بسیار بعید است.

اگرچه برخی به تئوری های خودکشی یا مرگ تصادفی پایبند هستند، برخی دیگر فکر می کنند که او ربوده شده است. پدرش فرد، معتقد است که او "ربوده شده است." با این حال، بسیاری از ساکنان هاورهیل این ایده را مسخره کرده اند که یک فرد محلی این کار را انجام داده است و می گویند که موری به سادگی در "مکان اشتباه در زمان اشتباه" بوده است و یک آدم ربایی تصادفی در آن جاده بوده است. در سال‌های پس از ناپدید شدن مائورا موری، کارآگاهان آماتور تمام این ایده‌ها و موارد دیگر را بررسی کرده‌اند. به عنوان مثال، دوست پسر موری، راوش، به سوء رفتار جنسی علیه زنان دیگر متهم شده است، و برخی را به این سوال واداشت که آیا او در اتفاقی که برای موری افتاد نقشی ایفا کرده است یا خیر. با این حال، راوش در زمان ناپدید شدن در اوکلاهما بود.

تئوری های دیگر بر اتوود، آخرین فرد شناخته شده ای که موری را زنده دیده، متمرکز شده اند. برخی مشکوک می دانستند که او تا رسیدن کمک در کنار موری نمی ماند. همچنین او و همسرش مدت کوتاهی پس از ناپدید شدن به فلوریدا نقل مکان کردند. شاید تکان‌دهنده‌تر این باشد که برخی کاراگاه‌های گفته‌اند که ممکن است رفتار پدر موری نسبت به او توهین‌ آمیز بوده باشد و شاید او را وادار به فرار کرده باشد اتهامی که عزیزان موری آن را رد کرده‌اند. با توجه به شانس اندک او برای زنده ماندن، تلاش های متعددی برای بازیابی بقایای او در نزدیکی صحنه تصادف صورت گرفته است. اما همه اینها به بن بست منجر شده است. اخیراً، در سپتامبر 2021، پلیس ایالت نیوهمپشایر (NHSP) اعلام کرد که قطعات استخوان انسان تنها در 25 مایلی دورتر از هاورهیل شمالی در منطقه Loon Mountain پیدا شده است. با این حال، تاریخ‌گذاری رادیوکربن در ماه نوامبر نشان داد که بقایای آن بسیار قدیمی‌تر از موری بوده است.

0 امتیاز توسط 0 نفر ثبت شده.

0 دیدگاه

ثبت دیدگاه

منتظر نظرات شما در مورد این پست هستیم :)
کد امنیتی رفرش