loading...

واندرز فارسی | جهان عجایب

آب میوه های بطری شده، نودل های فوری، نوشیدنی های گازدار. حاوی بسیاری از رنگ های مصنوعی، مواد نگهدارنده و قند زیادی است که برای مغز کودکان مضر است.غلات صبحانه بسیاری از والدین اغلب غلات صبحانه را ب

به واندرز فارسی خوش آمدید.

به واندرز فارسی جهان عجایب خوش آمدید

به سایت واندرز فارسی با انبوهی از عجایب جهان در موضوعات مختلف خوش آمدید.

کپی از مطالب تنها با لینک دادن به سایت ما در اخر هر مطلبی که کپی شده مجاز است.

غذاهایی که برای رشد مغز کودکان مضر هستند

آب میوه های بطری شده، نودل های فوری، نوشیدنی های گازدار. حاوی بسیاری از رنگ های مصنوعی، مواد نگهدارنده و قند زیادی است که برای مغز کودکان مضر است.

غلات صبحانه

بسیاری از والدین اغلب غلات صبحانه را برای کودکان انتخاب می کنند زیرا سریع و راحت است. با این حال، غلات حاوی مقدار مشخصی قند هستند و همچنین با آرد تصفیه شده تهیه می شوند. آنها هیچ ارزش غذایی برای کودکان ندارند، زیرا بیشتر کربوهیدرات های ساده موجود در غلات به محض ورود به بدن نوزاد به قند تبدیل می شوند. محصولات حاوی قند اضافه شده مضرتر هستند، می توانند توجه و تمرکز را کاهش دهند، بر رفتار و خلق و خوی کودکان تأثیر منفی می گذارند.


آب میوه بطری شده

مواد اصلی بیشتر آبمیوه های بطری شده شکر و طعم میوه است. قند اضافی در این نوشیدنی می تواند برای مغز کودک مضر باشد. حتی اگر والدین 100% آب میوه به کودک خود بدهند (خود فشرده)، بدن نوزاد تمام قند را بدون هیچ فیبر غذایی دریافت می کند. در این زمان، آب میوه تبدیل به قند اضافی وارد بدن می شود. بنابراین، اجازه دهید فرزندتان به جای نوشیدن آب زیاد، میوه تازه بخورد و به او کمک کنید تا تمام مواد مغذی موجود در میوه ها را دریافت کند.


نودل

غذاهای بسته بندی شده و فرآوری شده مانند نودل های فوری حاوی مونوسدیم گلوتامات (مونوسدیم گلوتامات) هستند - که برای افزایش طعم استفاده می شود. با این حال، این برای رشد مغز کودکان بسیار مضر است. می تواند باعث بیش فعالی، سردرد و نوسانات خلقی در کودکان شود. همچنین می تواند رفتاری را که منجر به تحریک پذیری می شود تغییر دهد. بنابراین، بهتر است تغذیه کودکان با فست فود و محصولات بسته بندی شده مانند نودل فوری، چیپس را محدود کنید.


نوشابه های گازدار

نوشیدنی های گازدار مانند نوشابه، نوشابه های انرژی زا و مانند آن می توانند خطر ابتلا به بیماری های قلبی، دیابت نوع 2 را در کودکان افزایش دهند. نوشیدن زیاد نوشیدنی های شیرین نیز بر مغز و حافظه کودک تأثیر می گذارد. این ممکن است خطر ابتلا به بیماری آلزایمر را در سنین بالا افزایش دهد. تحقیقات نشان می دهد که مصرف زیاد فروکتوز می تواند منجر به مقاومت به انسولین در مغز نوزاد شود و عملکرد مغز، حافظه و توانایی یادگیری را کاهش دهد.


کلوچه

کلوچه های فروشگاهی یکی از بدترین غذاها برای رشد مغز کودک هستند. آنها عمدتا حاوی آرد و شکر تصفیه شده هستند. قند بیش از حد می تواند کودکان را بیش فعال کند و حتی منجر به بدخلقی و تحریک پذیری شود. به جای خرید کیک های بسته بندی شده، بزرگسالان می توانند مافین های سالم خود را در خانه با دستور العمل های زیادی که در اینترنت موجود است درست کنند.


باگل

بسیاری از مردم فکر می کنند که تغذیه کودکان با نان شیرینی سوخاری با کره بادام زمینی پروتئین کافی برای کودکان فراهم می کند. اما این کاملا درست نیست. باگل به اندازه نان سفید برای مغز کودک مضر است. آنها تقریباً فاقد مواد مغذی و فیبر هستند، که برعکس می تواند مغز کودکان را کند کند. در عوض، والدین می‌توانند شیرینی‌هایی را انتخاب کنند که از غلات کامل تهیه شده و با کره آجیل پخش می‌شوند تا یک صبحانه مقوی برای کودکان درست کنند.


غذاهای سرشار از کافئین

کودکان مغز کوچک تری نسبت به بزرگسالان دارند که نسبت به اثرات کافئین حساس ترند. بسیاری از نوشابه ها نیز حاوی کافئین هستند. بنابراین، والدین نیز باید مراقب میزان کافئین مصرفی فرزندانشان باشند. کافئین بیش از حد می تواند منجر به بی خوابی، بیش فعالی و استرس شود. همچنین می تواند باعث سردرد، ناراحتی معده، بی قراری شود.


ساندویچ های بسته بندی شده

به نظر می رسد ساندویچ های از پیش بسته بندی شده حاوی مقدار مشخصی پروتئین انتخاب مناسبی برای یک صبحانه سریع برای بچه ها باشد. با این حال، چربی، سدیم و مواد نگهدارنده بالایی دارند. اینها برای مغز نوزاد بسیار مضر هستند. مطالعات نشان داده اند که چربی های ترانس موجود در نان از پیش بسته بندی شده می تواند حافظه، توانایی شناختی، سردرد و کاهش حجم مغز را کاهش دهد.

برچسب ها سلامت ,
مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
از اعماق اقیانوس ها تا دورترین نقاط فضا ، مطالب جالب و شگفت انگیز همینجاست.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • کدهای اختصاصی