آمار
مطالب اصلی سایتفضا و کیهان

12 چیز عجیب در جهان هستی + تصاویر

10چیز عجیب در عالم هستی

در مورد عجیب بودن جهان تردیدی نیست. فقط بروید و به بیرون نگاه کنید ، همه گونه های گیاهی و جانوری عجیب را مشاهده خواهید کرد که روی یک توپ آبی از سنگ های نیمه گداخته که در پوسته ای نازک و سخت پوشانده شده و توسط یک لایه ضعیف از گازها پوشانده شده است ، می خزند. با این حال ، سیاره خود ما بخش کوچکی از پدیده های عجیب و غریب را نشان می دهد که در سراسر کیهان در کمین هستند و هر روز اخترشناسان شگفتی های جدیدی را برپا می کنند. در این گالری ، نگاهی داریم به عجیب ترین اجسام فضا پس در ادامه مطلب با "واندرز فارسی" همراه باشید.

سیگنال های رادیویی عجیب

#شماره 1:سیگنال های رادیویی اسرار آمیز

از سال 2007 ، محققان سیگنال های رادیویی فوق قوی و فوق العاده روشن را دریافت می کنند که فقط چند میلی ثانیه طول می کشد. این فلاش های معمایی را انفجارهای سریع رادیویی (FRBs) می نامند و به نظر می رسد از میلیاردها سال نوری دورتر می آیند. به تازگی ، دانشمندان موفق به گرفتن یک FRB تکراری شده اند که شش بار متوالی چشمک می زند ، دومین سیگنالی است که تا کنون دیده شده و می تواند به آنها در کشف این راز کمک کند.
10 چیز عجیب در فضا
#شماره 2:پاستای هسته ای!
قوی ترین ماده در جهان از باقی مانده یک ستاره مرده شکل می گیرد. بر اساس شبیه سازی ها ، پروتون ها و نوترون ها در پوسته یک ستاره می توانند تحت فشار گرانشی دیوانه کننده ای قرار بگیرند ، که آنها را در هم پیچیده ای از مواد شبیه به زبانه های فشرده می کند-اما به شرطی که 10 میلیارد برابر نیروی لازم برای خرد شدن فولاد به آنها اعمال کنید.
سیاره کوتوله هائومیا haumia
#شماره 3: سیاره کوتوله haumia دارای حلقه است!
سیاره کوتوله Haumea ، که در کمربند کویپر (انتهای منظومه شمسی) و فراتر از نپتون می چرخد ، در حال حاضر غیر معمول است. شکل دراز و عجیبی دارد ، دو قمر و یک روز که فقط 4 ساعت طول می کشد ، و آن را سریع ترین جرم بزرگ در منظومه شمسی می کند. اما در سال 2017 ، هوئما عجیب تر شد وقتی ستاره شناسان آن را از مقابل ستاره ای مشاهده کردند و متوجه حلقه های بسیار نازکی شدند که به دور آن می چرخند ، که احتمالاً نتیجه برخورد در گذشته های دور بوده است.
ماه
#شماره 4:ماهی که ماه دارد!
چه چیزی بهتر از ماه است؟ یک ماه در حال گردش به دور ماه دیگر ، هنوز فقط نظری هستند ، اما محاسبات اخیر نشان می دهد که هیچ چیز غیرممکن در مورد شکل گیری آنها وجود ندارد. شاید ستاره شناسان روزی یکی از آنها را کشف کنند.
کهکشان خالی از ماده تاریک
#شماره 5: کهکشانی بدون ماده تاریک!

ماده تاریک - ماده ناشناخته ای که 85 درصد از کل ماده جهان را شامل می شود - عجیب است. اما محققان حداقل در یک مورد مطمئن هستند: ماده تاریک در همه جا وجود دارد. بنابراین اعضای تیم یک کهکشان عجیب که در مارس 2018 مشاهده کرده بودند که به نظر می رسید تقریباً هیچ ماده تاریکی در آن وجود نداشت. کارهای بعدی نشان داد که این کهکشان در واقع حاوی ماده تاریک است ، هرچند این یافته به طور متناقضی به نظریه ای جایگزین اعتقاد داشت که معتقد است ماده تاریک اصلاً وجود ندارد. آن را جمع کنید ، ستاره شناسان!

عجیب ترین ستاره

#شماره 6:عجیب ترین ستاره!

هنگامی که ستاره شناس  از دانشگاه ایالتی لوئیزیانا و همکارانش برای اولین بار ستاره معروف به KIC 846285 را دیدند ، دچار شگفتی شدند. با نام مستعار ستاره Tabby ، این جسم در فواصل نامنظم و در طول زمانهای عجیب و غریب ، گاهی تا 22 درصد روشنایی خود را از دست میداد. نظریه های مختلفی از جمله احتمال وجود یک ابرساختار بیگانه مورد استناد قرار گرفت ، اما امروزه اکثر محققان بر این باورند که ستاره توسط حلقه ای غیر عادی از گرد و غبار احاطه شده است که باعث تیره شدن می شود.

عجیب ترین ماه

#شماره 7:عجیب ترین ماه

عنوان عجیب ترین ماه در منظومه شمسی می تواند به بسیاری از اجرام آسمانی تعلق داشته باشد اما یکی از عجیب ترین آنها ماه Hyperion زحل است ، سنگی نامنظم شبیه سنگ پوکه که دارای دهانه های متعدد است. فضاپیمای کاسینی ناسا که بین سالهای 2004 تا 2017 از سامانه زحل بازدید کرد ، همچنین دریافت که هیپریون دارای "پرتوی ذره ای" الکتریسیته ساکن است که به فضا جریان می یابد.

نوترینو

#شماره 8: یک نوترینو عجیب!

نوترینو  پرانرژی که در 22 سپتامبر 2017 به زمین برخورد کرد ، به تنهایی آنقدرها هم خارق العاده نبود. اما این یکی خاص بود ستاره شناسان دریافتند که 4 میلیارد سال پیش توسط یک سیاه چاله فوق العاده بزرگ در مرکز کهکشان که مواد اطراف را مصرف می کرده ، به زمین پرتاب شده است.

فسیل کهکشان

#شماره 9: کهکشان فسیلی زنده

DGSAT I یک کهکشان  (UDG) است ، به این معنی که به اندازه یک کهکشان مانند کهکشان راه شیری بزرگ است اما ستارگان آن آنقدر نازک پهن شده اند که تقریباً نامرئی است. اما وقتی دانشمندان DGSAT 1 را در سال 2016 مشاهده کردند ، متوجه شدند که  برخلاف دیگر UDG ها ، که معمولاً در خوشه ها یافت می شوند. ویژگی های آن نشان می دهد که این شیء ضعیف در دوران بسیار متفاوتی در جهان ، درست یک میلیارد سال پس از بیگ بنگ ، شکل گرفته و DGSAT 1 را به یک فسیل زنده تبدیل کرده است.

اختروش

#شماره 10:تصاویر دوگانه تلکسکوپ

اجسام عظیم نور را منحنی می کنند ، به اندازه ای که می توانند تصویر اجسام پشت آنها را مخدوش کنند. هنگامی که محققان با استفاده از تلسکوپ فضایی هابل یک اختروس از جهان اولیه را تشخیص دادند ، از آن برای تخمین میزان انبساط جهان استفاده کردند و دریافتند که امروزه سریعتر از آن زمان در حال انبساط است - یافته ای که با اندازه گیری های دیگر مخالف است. اکنون فیزیکدانان باید بفهمند که نظریه های آنها اشتباه است یا چیز عجیب دیگری در جریان است.

امواج مادون قرمز فضایی

#شماره 11:جریان مادون قرمز از فضا

ستارگان نوترونی اجسام بسیار متراکمی هستند که پس از مرگ یک ستاره معمولی شکل گرفته اند. به طور معمول ، آنها امواج رادیویی یا تشعشعات با انرژی بالاتر مانند اشعه ایکس را ساطع می کنند ، اما در سپتامبر 2018 ، ستاره شناسان یک جریان طولانی نور مادون قرمز را از ستاره نوترونی 800 سال نوری دورتر از زمین دریافت کردند-چیزی که قبلاً مشاهده نشده بود. محققان پیشنهاد کردند که یک دیسک گرد و غبار در اطراف ستاره نوترونی می تواند سیگنال تولید کند ، اما هنوز توضیح نهایی آن پیدا نشده است.

سیاره عجیب

#شماره 12: سیاره سرکش با شفق قطبی

سیاره های سرکش که در حال حرکت به سمت کهکشان هستند ، توسط نیروهای گرانشی از ستاره مادر خود دور شده اند. یک ویژگی خاص در این کلاس با نام SIMP J01365663+0933473 شناخته می شود ، جسمی به اندازه سیاره در فاصله 200 سال نوری از ما که میدان مغناطیسی آن بیش از 200 برابر قوی تر از مشتری است. این به اندازه ای قوی است که می تواند شفق های چشمک زن را در جو خود ایجاد کند ، که با تلسکوپ های رادیویی قابل مشاهده است.

6 امتیاز توسط 0 نفر ثبت شده.

0 دیدگاه

ثبت دیدگاه

منتظر نظرات شما در مورد این پست هستیم :)
کد امنیتی رفرش