آمار
مطالب اصلی سایتمرموز و جنایی

جوزف دی آنجلو پلیس سابق که همچنین قاتل گلدن استیت بود

جوزف دی آنجلو پلیس سابق که همچنین قاتل گلدن استیت بود

از سال 1974 تا 1986، قاتل گلدن استیت یک قاتل زنجیره ای و متجاوز به عنف بود که ساکنان سرتاسر کالیفرنیا را به وحشت انداخت و جوزف جیمز دی آنجلو که همین قاتل بود برای دهه ها تقریباً از همه چیز خلاص شد. قاتل بدنام گلدن استیت بیش از چهار دهه از مقامات فرار کرد تا اینکه سرانجام پلیس جوزف جیمز دی آنجلو را در سال 2018 دستگیر کرد. در حالی که برخی انتظار دارند یک هیولا در دستبند باشد، جوزف جیمز دی آنجلو یک افسر پلیس سابق به ظاهر عادی بود که در نزدیکی ساکرامنتو زندگی می کرد و بیش از 40 سال پنهان شده بود. 

این پیرمرد ۷۴ ساله در آن زمان توسط همکاران سابقش علیرغم رفتار جدی و لبخندی که وجود نداشت، به عنوان «جوی معمولی» توصیف شد. اما ناگهان در سال 2018، جوزف جیمز دی آنجلو به جنایات وصف ناپذیر قاتل گلدن استیت متهم شد. قاتل گلدن استیت در طول دهه های 1970 و 1980 حداقل 51 تجاوز و 13 قتل را در سراسر کالیفرنیا مرتکب شد. در 29 ژوئن 2020، جوزف دی آنجلو به 26 اتهام در تجاوز و قتل ولگردی و قانونی شکنی اعتراف کرد. او در نهایت به 13 فقره قتل، با شرایط خاص اضافی، و همچنین 13 فقره آدم ربایی به دلیل سرقت متهم شد.

اگرچه محدودیت‌های بسیاری از تجاوزهایی که به آنها متهم شده است منقضی شده است، او 11 حبس ابد متوالی را برای جنایاتی که به آنها اعتراف کرده بود (به اضافه یک حبس ابد اضافی و هشت سال دیگر) دریافت کرد که تضمین می‌کرد در نهایت در زندان می‌میرد. 

جوزف دی آنجلو پلیس سابق که همچنین قاتل گلدن استیت بود

جوزف جیمز دی آنجلو، افسر پلیس سابق در کالیفرنیا، به 26 اتهام اعتراف کرد.


قاتل گلدن استیت، که برای اولین بار به عنوان متجاوز به منطقه شرق کالیفرنیا را مورد حمله قرار داد، قبل از اینکه به جنوب برود و به یک قاتل پرکار معروف به استاکر شب تبدیل شود، یکی از بدترین قاتلان زنجیره ای در تاریخ آمریکا بود. پس چگونه جوزف جیمز دی آنجلو، یک مرد خانواده بازنشسته و مسن که زمانی یک نشان می پوشید، می توانست چنین راز تاریکی را پنهان کند؟

زندگی اولیه جوزف جیمز دی آنجلو قبل از شروع قتل

جوزف جیمز دی آنجلو در 8 نوامبر 1945 در باث، نیویورک به دنیا آمد، اما بیشتر دوران اولیه زندگی خود را در حومه ساکرامنتو گذراند، جایی که در دبیرستان فولسوم تحصیل کرد. مادرش، پیشخدمت دنی، بعد از ازدواج با یک جوشکار مسافر، با او به آبورن نقل مکان کرد. دی آنجلو در طول جنگ ویتنام حدود 22 ماه در نیروی دریایی خدمت کرد. او به عنوان یک دامپزشک ممتاز به خانه بازگشت و مدال خدمات دفاع ملی، مدال خدمات ویتنام و مدال مبارزات انتخاباتی ویتنام را به دست آورد. او از سال 1968 تا 1970 در کالج سیرا تحصیل کرد، قبل از شروع در دانشگاه ایالتی کالیفرنیا، ساکرامنتو در سال 1971. جوزف دی آنجلو در سال 1972 با مدرک لیسانس در رشته عدالت جنایی فارغ التحصیل شد.
جوزف دی آنجلو پلیس سابق که همچنین قاتل گلدن استیت بود
قاتل گلدن استیت، جوزف دی آنجلو، در سال 1973، به اداره پلیس اکستر پیوست.

یکی از همسایه ها گفت که دی آنجلو در جوانی خوش برخورد، اما بخشی از انگشت خود را هنگام جنگیدن در جنگ از دست داد. در سال 1973، جوزف دی آنجلو با شارون ماری هادل ازدواج کرد. تقریباً در همان زمان، او ظاهراً یک کارآموزی یا کار داوطلبانه را با اداره پلیس روزویل آغاز کرد، اگرچه ظاهراً این بخش هیچ سابقه ای از کار او در آنجا پیدا نکرد. اما جوزف دی آنجلو قطعا از سال 1973 تا 1976 به عنوان افسر پلیس در اکستر کار کرد و سپس از سال 1976 تا 1979 برای اداره پلیس آبرن کار کرد. او پس از متهم شدن به سرقت چکش و مواد دافع سگ از شغل دوم در یک داروخانه در سیتروس هایتس، از شغل دوم رها شد. . اما قبل از اینکه در حال دزدی از مغازه دستگیر شود، قاتل گلدن استیت مردی برجسته به نظر می رسید. متأسفانه، پیشینه او در عدالت کیفری، دانش رویه های تحقیقات پلیس و تجربه در ویتنام ممکن است تنها به تقویت مهارت های جوزف دی آنجلو به عنوان یک قاتل زنجیره ای کمک کرده باشد.

جنایات وحشتناک قاتل گلدن استیت

جنایات جوزف که همینطور بنام ویسالیا رانساکر هم شناخته میشود در سال 1974 آغاز شد، حدود یک سال پس از پیوستن به این نیرو در نزدیکی اکستر. این جنایتکار ناشناس تا سال 1975 فعالیت می کرد و تخمین زده می شود که دست کم 100 خانه را سرقت کرده است. به طور معمول، اقلام کوچک به سرقت می‌رفتند، در حالی که اشیاء با ارزش اغلب پشت سر گذاشته می‌شدند. 
جوزف دی آنجلو پلیس سابق که همچنین قاتل گلدن استیت بود
یکی از اتاق‌های خواب به سرقت رفته توسط ویسالیا رانساکر است.

ولگردی و جنایت معمولا باعث می شد که لباس های زیر زنانه در خانه ها پراکنده شود. در حالی که این جنایتکار بیشتر به دلیل دزدی هایش شناخته می شد، اعتقاد بر این است که ویسالیا رانساکر نیز ممکن است مسئول قتلی در همان دوره بوده باشد. تا سال 1976، تجاوزگر منطقه شرق، نام دیگری که به قاتل گلدن استیت داده شد، منطقه ساکرامنتو را به وحشت انداخت. این حملات اغلب در خانه‌های یک طبقه که زنان مجرد در نزدیکی راه‌های فرار عملی زندگی می‌کردند، رخ می‌داد.

مرد نقابدار اغلب قبل از اینکه قربانیانش را دنبال می کرد تا کارهای روزمره آنها را به خاطر بسپارد، وارد می شد و بندکشی ها را در داخل می گذاشت تا برای بعداً از آنها استفاده کند. او همچنین اسلحه‌هایی را که پیدا می‌کرد، خالی میکرد و قفل درها یا پنجره‌های شیشه‌ای کشویی را باز کرد. جوزف دی آنجلو پس از بیدار کردن آنها با اسلحه و چراغ قوه به صورتشان، دستان قربانیان خود را محکم بسته بود. او مرد را با صورت به پایین رها کرد و ظروف را روی پشتش چید و تهدید کرد که در صورت شنیدن صدای جغجغه‌های آن‌ها، همه افراد خانه را می‌کشد، قبل از تجاوز مکرر به زن.

او تقریباً یک بار دستگیر شد، اما با دوچرخه فرار کرد تاکتیک فرار ترجیحی او. به نظر می‌رسید که حملات در آن منطقه تا سال 1979 پایان یابد. در آن زمان تصور می‌شد که  ویسالیا رانساکر و متجاوز منطقه شرقی، هر دو نام‌هایی که توسط مطبوعات ایجاد شده‌اند، افراد متفاوتی باشند. پلیس نیز هیچ پیوند قابل توجهی در ارتباط با نام مستعار مختلفی که بعداً برای همه در مورد قاتل گلدن استیت شناخته شد، مشاهده نکرد. متأسفانه، همه آنها به طور مشابه با ظاهر اصلی استاکر شب - نام مستعاری که به یک قاتل به ظاهر جدید در جنوب کالیفرنیا در سال 1979 داده شد، گیج خواهند شد.

جوزف دی آنجلو پلیس سابق که همچنین قاتل گلدن استیت بود

چینی شکسته در یکی از صحنه های جنایت وحشتناک پیدا شد.


این حوادث به جهاتی منعکس کننده حملات متجاوزین به منطقه شرق بود، اما به تیراندازی یا تیراندازی به قربانیان ختم شد. حداقل 10 نفر به دست استاکر شب اصلی کشته شدند. بلافاصله مشخص نبود که این سه جنایتکار ممکن است یکی باشند و همه کار جوزف دی آنجلو قاتل گلدن استیت باشد. اما در چند مورد از این صحنه‌های جنایت، رباط‌ها و نقش‌های کفش با اندازه‌های مشابه کشف شد. در همین حال، تماس های تلفنی تهدیدآمیز هم با قربانیان و هم با پلیس برقرار شد. متأسفانه، شواهد DNA هنوز در آن مقطع زمانی استاندارد و درک نشده بودند.

ظن اولیه درباره هویت قاتل گلدن استیت

سه سال پس از آخرین قتل اصلی استاکر شب، جوزف دی آنجلو به عنوان مکانیک کامیون در مرکز توزیع Roseville برای خواربارفروشی Save Mart شروع به کار کرد. زندگی 27 ساله او در آنجا تنها با بازنشستگی او در سال 2017 به پایان رسید فقط یک سال پس از آن که FBI تلاش های خود را برای دستگیری مردی که اکنون به عنوان قاتل استیت گلدن شناخته می شود، تجدید کرد. او در سال 1983 در ارتفاعات سیتروس زندگی می کرد، همسایه اش کوری هاروی تایید کرد که او با یک دختر و نوه زندگی می کند. هاروی از دستگیری شوکه شد، زیرا او به سادگی دی آنجلو را با نام جو می شناخت، پیرمردی که می گفت بازنشستگی فرصتی عالی برای ماهیگیری است. او همچنین گفت که جو یک دوچرخه سوار مشتاق بود و او یک مرد معمولی بود به جز آن دمدمی بودن و عصبانی شدن.
جوزف دی آنجلو پلیس سابق که همچنین قاتل گلدن استیت بود
کاپیتان پلیس ویسالیا تری اومن در حال بررسی شواهد در پرونده قتل اسنلینگ در سال 1996 است.

تحقیقات در مورد جوزف جیمز دی آنجلو

لری کرومپتون، کارآگاه بازنشسته اداره کلانتر شهرستان کنترا کوستا، گفت: «در طول سال‌ها، ما در مورد قتل‌ها در کالیفرنیای جنوبی شنیدیم و فکر می‌کردیم که متجاوز منطقه شرقی است. اما او اثر انگشت باقی نمی گذاشت، بنابراین ما نمی توانستیم به غیر از M.O او ثابت کنیم که او همان شخص است. ما چیزی در مورد DNA نمی دانستیم. 

جوزف دی آنجلو پلیس سابق که همچنین قاتل گلدن استیت بود

طرحی از استالکر اصلی شب که توسط FBI منتشر شده است.


در واقع، تا سال 2001 زمانی که آزمایش‌های دی‌ان‌ای تایید کرد که تجاوزگر منطقه شرقی و استاکر شب اصلی با هم مرتبط هستند تمام آنچه پلیس در اختیار داشت، طرح‌های مختلفی از مجرم بر اساس توضیحات بازماندگان بود. چند مظنون بالقوه قاتل گلدن استیت در طول دهه‌ها به بن‌بست تبدیل شدند، یا در دهه 1980 قبل از انجام جنایات نهایی مرده بودند یا در دهه 1990 توسط DNA پاک شدند.
با ظهور اخیر خدمات شجره نامه ای که پایگاه های داده عظیم DNA را ترکیب می کند، مقامات توانستند تا سال 2018 به طور موثر جستجوی خود را محدود کنند. با استفاده از GEDMatch، پلیس از DNA به دست آمده از صحنه های جنایت چند دهه برای ایجاد یک نمایه استفاده کرد. در آوریل همان سال، نام جوزف دی آنجلو به عنوان یکی از نتایج ظاهر شد. وقتی کارآگاهان مقداری از DNA او را از دستگیره در ماشینش به دست آوردند، دریافتند که با مدارک DNA به جا مانده در دهه 1970 و 1980 مطابقت دارد. این میشل مک نامارا، نویسنده کتاب قاتل گلدن استیت، من در تاریکی خواهم رفت که از آن زمان به عنوان یک مستند HBO اقتباس شده است بود که پیشنهاد کرد این مدرک DNA بود که در نهایت قاتل را دستگیر کرد. معلوم شد که حق با او بود.

جوزف جیمز دی آنجلو در پرونده قاتل گلدن استیت با عدالت روبرو می شود

جوزف دی آنجلو پلیس سابق که همچنین قاتل گلدن استیت بود

جوزف جیمز دی آنجلو در دادگاه ساکرامنتو در آوریل 2018 محاکمه شد.


پس از دستگیری جوزف جیمز دی آنجلو توسط پلیس در آوریل 2018، سفر طولانی او از طریق سیستم حقوقی آغاز شد. در حالی که جنایات در شش شهرستان - ساکرامنتو، سانتا باربارا، اورنج، ونتورا، تولار، و کنترا کوستا اتفاق افتاد - دی آنجلو در یک محاکمه به اتهامات متعدد قتل محاکمه شد. در جلسه پیش از محاکمه، قاضی وایت به شواهد DNA اجازه داد، و به نفع درخواست دادستان برای سواب اضافی از گونه جوزف دی آنجلو رای داد.
0 امتیاز توسط 0 نفر ثبت شده.

0 دیدگاه

ثبت دیدگاه

منتظر نظرات شما در مورد این پست هستیم :)
کد امنیتی رفرش