loading...

واندرز فارسی | جهان عجایب

این واقعیت است که مردم واقعاً راحت عصبانی می شوند مخصوصا وقتی هوا گرم است. اما چرا اینطور است؟ اگر به خاطر احساس ناخوشایند باشد، سردی هوا نیز همین موضوع را به همراه دارد. اما بدیهی است که مردم در زم

به واندرز فارسی خوش آمدید.

به واندرز فارسی جهان عجایب خوش آمدید

به سایت واندرز فارسی با انبوهی از عجایب جهان در موضوعات مختلف خوش آمدید.

کپی از مطالب تنها با لینک دادن به سایت ما در اخر هر مطلبی که کپی شده مجاز است.

چرا وقتی هوا گرم است عصبانی می شویم؟

این واقعیت است که مردم واقعاً راحت عصبانی می شوند مخصوصا وقتی هوا گرم است. اما چرا اینطور است؟ اگر به خاطر احساس ناخوشایند باشد، سردی هوا نیز همین موضوع را به همراه دارد. اما بدیهی است که مردم در زمستان به راحتی تحریک پذیر نیستند، درست است؟

در واقع این سوالی است که سال هاست دانشمندان را دچار سردرد کرده است. شواهد زیادی نشان می دهد که وقتی هوا گرم است، میزان پرخاشگری، درگیری های خشونت آمیز و خودکشی نیز افزایش می یابد. و معلوم شد که یک مکانیسم پشت این داستان است نه فقط یک احساس. یک مطالعه اخیرا نشان داده است که هوای گرم در واقع میزان کورتیزول - هورمون استرس را در بدن افزایش می دهد. وقتی استرس بیشتری دارید، احتمال عصبانیت شما بیشتر است. به گفته دکتر دومینیکا کانیکوسکا، نویسنده تحقیق از دانشگاه پزشکی پوزنان، مطالعات قبلی هر فرضیه ای را مطرح کرده اند، زیرا هوای گرم ضربان قلب را افزایش می دهد، سطح تستوسترون را افزایش می دهد و سیستم عصبی سمپاتیک را فعال می کند.

همگی واکنش‌های «ضربه زدن یا دویدن» را در مغز ایجاد می‌کنند و افراد می‌خواهند داغ و تحریک‌پذیرتر شوند. اما کانیکوسکا متوجه شد که دلیل آن فقط کورتیزول است! این هورمون به ما کمک می کند تا التهاب را کاهش دهیم و سلامتی را حفظ کنیم. با این حال، وقتی بیش از حد افزایش یابد، اوضاع بدتر می شود. غلظت کورتیزول معمولاً در صبح بالاترین میزان است، سپس به تدریج در طول روز کاهش می یابد. حداقل در عصر، برای اطمینان از کیفیت خواب.

برچسب ها سلامت ,
مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
از اعماق اقیانوس ها تا دورترین نقاط فضا ، مطالب جالب و شگفت انگیز همینجاست.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • کدهای اختصاصی