loading...

واندرز فارسی | جهان عجایب

موسیقی در ایجاد خاطرات طولانی مدت برای بیماران زوال عقل بسیار ارزشمند است. خرد گوش دادن به آهنگ های آشنا می تواند به افراد کمک کند تا بیشتر مراقب اطراف خود باشن

موسیقی درمانی به درمان سندرم زوال عقل کمک می کند

پروفسور فلیسیتی بیکر در مرکز تحقیقات موسیقی درمانی و هنرهای خلاقانه دانشگاه ملبورن می گوید موسیقی در ایجاد خاطرات طولانی مدت برای بیماران زوال عقل بسیار ارزشمند است. خرد گوش دادن به آهنگ های آشنا می تواند به افراد کمک کند تا بیشتر مراقب اطراف خود باشند و از طریق تجربیات موسیقی معنی دار با اعضای خانواده ارتباط برقرار کنند.

پروفسور بیکر گفت که درمان جدید با نام Music Attuned Technology - Care via eHealth (MATCH) برای تحریک فلاش بک، کنترل سرخوشی و کاهش شدت رفتارها طراحی شده است. این برنامه با برنامه‌هایی ارائه می‌شود تا به مراقبان خانواده آموزش دهد که چگونه از موسیقی برای کمک به تسکین علائم زوال عقل در افراد مورد علاقه خود استفاده کنند، مانند پریشان یا عصبانی شدن ناگهانی بدون دلیل. این اپلیکیشن پس از دو موج آزمایش بالینی، شامل یک کارآزمایی موسیقی درمانی برای بیماران مبتلا به زوال عقل در یک مرکز مراقبت سالمندان و یک جلسه آموزشی برای افراد جامعه، توسعه یافت.

 به گفته پروفسور بیکر، در مرحله نهایی، این اپلیکیشن به حسگرهای با تکنولوژی بالا نصب شده بر روی بدن بیماران زوال عقل متصل می شود تا تغییرات رفتاری مانند: ناگهانی عصبانی را تشخیص دهد. حسگرهایی که توسط «هوش مصنوعی» (AI) کنترل می‌شوند، الگوهای رفتاری بیمار را به خاطر می‌سپارند تا هر گونه تغییر ناگهانی را تشخیص دهند و موسیقی مناسب را برای کاهش خلق و خوی راه‌اندازی کنند. آنها علاوه بر این، سرعت، ژانر و حجم موسیقی به طور مداوم متناسب با شرایط بیمار تنظیم می شود. تیم کارشناسان MATCH در حال حاضر در حال آزمایش این روش جدید در خانه‌های سراسر استرالیا هستند و به توسعه حسگرها و فناوری هوش مصنوعی ادامه می‌دهند. دانشمندان امیدوارند در سال 2023 این برنامه را در عمل به کار گیرند و سیستم حسگر در سال 2025 راه اندازی خواهد شد.

برچسب ها سلامت ,
مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
از اعماق اقیانوس ها تا دورترین نقاط فضا ، مطالب جالب و شگفت انگیز همینجاست.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • کدهای اختصاصی