loading...

واندرز فارسی | جهان عجایب

آلو می تواند یبوست را تسکین دهد، برای قلب، استخوان ها و مفاصل مفید است و قند خون را کاهش می دهد و در نتیجه از برخی بیماری ها مانند دیابت پیشگیری می کند. آلو یک میوه تابستانی محبوب است که طعم شیرین و

به واندرز فارسی خوش آمدید.

به واندرز فارسی جهان عجایب خوش آمدید

به سایت واندرز فارسی با انبوهی از عجایب جهان در موضوعات مختلف خوش آمدید.

کپی از مطالب تنها با لینک دادن به سایت ما در اخر هر مطلبی که کپی شده مجاز است.

با فواید آلو برای سلامتی شگفت زده شوید

آلو می تواند یبوست را تسکین دهد، برای قلب، استخوان ها و مفاصل مفید است و قند خون را کاهش می دهد و در نتیجه از برخی بیماری ها مانند دیابت پیشگیری می کند. آلو یک میوه تابستانی محبوب است که طعم شیرین و ترش خاصی دارد و به مکمل بسیاری از ویتامین ها و مواد معدنی کمک می کند. برخی از افراد از ترس گرمای داخلی یا آکنه از خوردن آلو می ترسند. با این حال، به گفته کارشناسان، آلو دارای برخی فواید غیرمنتظره است. آلو حاوی بسیاری از مواد مغذی است آلوهای تازه و خشک دارای مواد مغذی بالایی هستند. آنها حاوی بیش از 15 ویتامین و مواد معدنی مختلف هستند.

آلو کم کالری است، اما سرشار از فیبر، آنتی اکسیدان ها و ویتامین های مهم است. هر آلو دارای 30 کالری، 8 گرم کربوهیدرات است، اما حاوی 5٪ ویتامین A، 10٪ ویتامین C، 5٪ ویتامین K است که در آن، ویتامین A به محافظت از چشم ها کمک می کند و خطر ابتلا به برخی از انواع سرطان را کاهش می دهد. ویتامین C برای پوست مفید است، ویتامین K استخوان‌ها و مفاصل را تقویت می‌کند و به بدن کمک می‌کند تا پروتئین‌های زیادی را که برای جلوگیری از خونریزی لازم است تولید کند.

رفع یبوست

آلو و آب آلو از قدیم الایام برای رفع یبوست شناخته شده است. این تا حدی به دلیل مقدار بالای فیبر است. یک عدد آلو خشک حدود 1 گرم فیبر دارد. فیبر موجود در آلو عمدتاً نامحلول (غیر محلول در آب) است. نقش مهمی در جلوگیری از یبوست، بهبود هضم و دفع دارد. علاوه بر این، آلو و آب آلو حاوی سوربیتول است که یک الکل قند با اثر ملین طبیعی است. طبق یک پایگاه داده جدید نشان داده شده است که خوردن آلو در درمان یبوست نسبت به بسیاری از ملین‌های دیگر مانند پسیلیوم، گیاهی که معمولاً برای رفع یبوست استفاده می‌شود، مؤثرتر است.

مؤسسه ملی بهداشت ایالات متحده (NIH). مطالعه ای که توسط دپارتمان گوارش کبد و صفراوی و گروه داخلی، دانشکده پزشکی دانشگاه آیووا کارور انجام شد، نشان داد افرادی که روزانه 50 گرم آلو به مدت سه هفته مصرف می کنند، نسبت به افرادی که چنار می خورند، هضم و دفع بهتری دارند. با این حال، خوردن بیش از حد آلو در یک زمان می تواند باعث اسهال شود. متخصصان توصیه می کنند که هر فرد روزانه 45 تا 87 گرم آلو بخورد. در صورت نوشیدن آب آلو، پزشک توصیه می کند که از نوع شیرین نشده آن استفاده کنید، و کمتر از 235 میلی لیتر در روز بنوشید.

سرشار از آنتی اکسیدان

آلو سرشار از آنتی اکسیدان است که به کاهش التهاب و محافظت از سلول ها در برابر آسیب رادیکال های آزاد کمک می کند. آنها به خصوص غنی از پلی فنول ها هستند که تأثیر مثبتی بر سلامت استخوان ها دارند و خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی و دیابت را کاهش می دهند. در واقع، برخی از مطالعات نشان می دهد که آلو دو برابر بیشتر از سایر میوه های محبوب مانند هلو حاوی آنتی اکسیدان های پلی فنول است. مطالعات آزمایشگاهی و بالینی نشان داده اند که پلی فنول های موجود در آلو و آلو دارای اثرات ضد التهابی قوی هستند که ممکن است از آسیب سلولی جلوگیری کند. پلی فنول موجود در آلو به طور قابل توجهی نشانگرهای التهابی، بیماری های مفصلی و ریوی را کاهش می دهد. در بین پلی فنل های آلو، آنتوسیانین ها فعال ترین آنتی اکسیدان ها هستند. آنها اثرات سلامتی قدرتمندی از جمله کاهش خطر بیماری قلبی و سرطان دارند.

قند خون را کاهش دهید

آلو دارای خواصی است که به کنترل قند خون کمک می کند. آلو با وجود محتوای کربوهیدرات نسبتاً بالایی که دارند، پس از خوردن غذا قند خون را به میزان قابل توجهی افزایش نمی دهند. این به این دلیل است که سطح آدیپونکتین، هورمونی که سطح قند خون را تنظیم می کند، افزایش می دهد. فیبر موجود در آلو سرعت جذب کربوهیدرات‌ها را بعد از غذا کاهش می‌دهد و باعث می‌شود قند خون به‌جای ناگهانی به تدریج افزایش یابد. مصرف میوه هایی مانند آلو و آلو خشک خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را کاهش می دهد. با این حال، آلو پرکالری است و به راحتی باعث پرخوری می شود. اندازه مصرف معقول کمتر از 87 گرم در روز است.

با فواید آلو برای سلامتی شگفت زده شوید

آلو خشک باعث سلامت استخوان ها می شود

آلو برای بهبود سلامت استخوان مفید است. برخی مطالعات نشان می دهد که این میوه پوکی استخوان را کاهش می دهد. دانشمندان مطمئن نیستند که چرا آلو خشک تاثیر مثبتی بر سلامت استخوان دارد. با این حال، بسیاری از کارشناسان معتقدند که محتوای آنتی اکسیدانی و توانایی های ضد التهابی آنها نقش مهمی ایفا می کند. تحقیقات نشان می دهد که خوردن آلو باعث افزایش سطح هورمون های استخوان ساز می شود. آلو همچنین حاوی چندین ویتامین و مواد معدنی است که از استخوان ها محافظت می کند، از جمله ویتامین K، فسفر، منیزیم و پتاسیم.

خوردن آلو برای قلب مفید است

خوردن منظم آلو می تواند از قلب محافظت کند. آنها فشار خون و کلسترول را که از عوامل خطر اصلی بیماری قلبی هستند، کاهش می دهند. در یک مطالعه، دانشمندان نشان دادند که نوشیدن آب آلو یا خوردن سه تا شش آلو هر روز صبح به مدت هشت هفته در مقایسه با گروهی که فقط آب مصرف می‌کردند، به طور قابل‌توجهی سطح فشار خون، کلسترول تام و کلسترول بد LDL را کاهش داد. مطالعه دیگری نشان داد که افراد مبتلا به فشار خون بالا پس از خوردن 12 آلو خشک در روز به مدت 8 هفته، سطح کلسترول پایین تری داشتند. آلو برای قلب مفید است زیرا سرشار از فیبر پتاسیم و آنتی اکسیدان است.

برچسب ها سلامت ,
مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
از اعماق اقیانوس ها تا دورترین نقاط فضا ، مطالب جالب و شگفت انگیز همینجاست.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • کدهای اختصاصی