آمار
مطالب اصلی سایتفضا و کیهان

جسم سرگردان مرموز با قدمت 10 میلیارد سال در کهکشان ما

جسم سرگردان مرموز با قدمت 10 میلیارد سال در کهکشان ما

ستاره شناسان اولین نگاه دقیق به یک شیء مرموز کهکشان راه شیری موسوم به حادثه را انجام داده اند و دریافتند که این شیشه حتی بیشتر از آنچه مطالعات قبلی نشان می داد گیج کننده است در ادامه مطلب همراه ما باشید.

این شی که تصادف یا حادثه نام گرفته ، کاملاً یک ستاره نیست (دانشمندان می توانند از درخشش کم آن تشخیص دهند که هیچ همجوشی هسته ای به این جسم نیرو نمی دهد) و همچنین یک سیاره نیست. بر اساس مطالعه ای که 30 ژوئن در مجله Astrophysical Journal Letters منتشر شد ، تصادف چیزی بین این دو است - یک کلاس نادر از اجسام که به کوتوله قهوه ای یا ستاره شکست خورده معروف است.

به گزارش بریتانیکا ، کوتوله های قهوه ای می توانند تا 80 برابر مشتری بزرگتر باشند ، اما به طور معمول فقط بخش کوچکی از جرم خورشید زمین را در خود نگه می دارند. اخترشناسان گمان می کنند که این اجرام زندگی خود را مانند ستارگان آغاز می کنند اما جرم کافی برای حفظ همجوشی هسته ای در هسته خود جمع نمی کنند. در عوض ، کوتوله های قهوه ای در طول میلیون ها یا میلیاردها سال به آرامی سرد می شوند و کم رنگ می شوند تا زمانی که چیزی بیشتر از تیره قرمز یا بنفش مبهم باشند. در حالی که کوتوله های قهوه ای بسیار تاریک هستند و نمی توان آنها را با چشم غیر مسلح مشاهده کرد ، دانشمندان حدود 2000 شیء را در کهکشان راه شیری با استفاده از تلسکوپ های مادون قرمز ، مانند Explorer Survey Infrared (NEOWISE) ناسا در نزدیک زمین مشاهده کردند.

 این تصادف در یکی از این بررسی های NEOWISE از آسمان پدیدار شد ، هنگامی که یک دانشمند نیم نگاهی به جسمی که از روی صفحه نمایش عبور می کرد و گروهی از نامزدهای کوتوله قهوه ای را  ، کرد. (این کشف تصادفی نام مستعار را به این شیء داد). این حادثه پس از کشف غافلگیرکننده دانشمندان را گیج کرد. شبیه یک کوتوله قهوه ای معمولی به نظر نمی رسید. این جسم در برخی از طول موج های مادون قرمز ضعیف به نظر می رسید و نشان می دهد که یک کوتوله قهوه ای بسیار سرد و قدیمی است ، اما در طول موج های دیگر روشن به نظر می رسد و نشان می دهد که یک کوتوله قهوه ای گرم و جوان است. دیوی کرکپاتریک ، نویسنده مطالعه سرشناس ، اخترفیزیکدان در Caltech در پاسادنا ، کالیفرنیا ، در بیانیه ای گفت: این شیء همه انتظارات ما را نادیده گرفت.

جسم سرگردان مرموز با قدمت 10 میلیارد سال در کهکشان ما

این تناقض اخترشناسان را متحیر کرد و آنها را به شکار فرستاد تا با تلسکوپ های فضایی هابل و اسپیتزر ناسا و تلسکوپ مادون قرمز در رصدخانه W. M. Keck در هاوایی این شیء غیر منطقی را بررسی کنند. با این داده های اضافی ، محققان دریافتند که حادثه حتی عجیب تر از آن چیزی است که تصور می کردند. از یک جهت ، سریع حرکت می کند. حادثه که در فاصله 50 سال نوری از زمین قرار دارد ، با سرعت 800000 کیلومتر بر ساعت در کهکشان ما حرکت می کند که بسیار سریعتر از یک کوتوله قهوه ای معمولی است. به گفته ستاره شناسان ، این واقعیت به احتمال زیاد به این معنی است که حادثه بسیار قدیمی است و میلیاردها سال است که توسط گرانش اجسام بزرگتر درگیر شده و حرکت آن را تسریع می کند.

3 امتیاز توسط 0 نفر ثبت شده.

0 دیدگاه

ثبت دیدگاه

منتظر نظرات شما در مورد این پست هستیم :)
کد امنیتی رفرش