loading...

واندرز فارسی | جهان عجایب

یک ماهی دندان اره ای در حال انقراض در فلوریدا کشف شد که به طور غیرعادی در آب های کم عمق گیر افتاده و در خطر مرگ زودرس است.

چرا ماهی های منقار دندان اره ای در معرض خطر انقراض قرار دارند؟

یک ماهی دندان اره ای در حال انقراض در فلوریدا کشف شد که به طور غیرعادی در آب های کم عمق گیر افتاده و در خطر مرگ زودرس است. دانشمندان می گویند این رفتار غیرعادی ماهی در حال حاضر قابل توضیح نیست. آدام بریم، هماهنگ‌کننده بازیابی ماهی اره‌ای در اداره ملی اقیانوسی و جوی ایالات متحده (NOAA)، می‌گوید: بیش از صد گزارش از آسیب‌دیدگی وجود دارد و در حال حاضر بیش از 30 مورد مرگ تایید شده وجود دارد. بر اساس بیانیه ای، افزایش تلف شدن ماهی دندان اره ای (Pristis pectinata) در اکتبر 2023 در امتداد سواحل فلوریدا کیز آغاز شد و تا به امروز، 32 ماهی دندان اره ای (Pristis pectinata) تلف شده اند، اگرچه مقامات معتقدند این تعداد ناقص است. کارشناس برام علت مرگ را ماهی منقاری دندان اره ای که در سواحل گیر کرده بود، اعلام کرد.

فیلم منتشر شده در فیس بوک در اوایل آوریل نشان می دهد که منقار دندان اره ای در نزدیکی ساحل می چرخد. نمونه های آب هیچ گونه ناهنجاری در کیفیت آب یا سطوح شیمیایی معدنی یا آلی نشان ندادند. با این حال، آزمایش‌ها سطوح بالایی از جلبک‌ها را از جنس Gambierdiscus شناسایی شده است. برخی از شکوفه های جلبکی بی ضرر هستند، اما برخی از جلبک ها، از جمله گونه های Gambierdiscus، نوروتوکسین هایی تولید می کنند که می تواند به مردم و حیوانات منطقه آسیب برساند. آزمایش نمونه های آب و بافت برای یافتن علت ادامه دارد. منقارهای دندان اره آسیب دیده معمولاً بزرگ و بالغ و بین 2.1 تا 4.2 متر طول دارند.

اینها گونه های ماهی در خطر انقراض هستند از لحاظ تاریخی، ماهی دندان اره ای در امتداد سواحل آمریکا از ایالات متحده تا برزیل زندگی می کرد، اما اکنون آنها عمدتاً در جنوب غربی فلوریدا، ایالات متحده آمریکا یافت می شوند. طبق فهرست قرمز اتحادیه بین المللی حفاظت از طبیعت از گونه های در معرض خطر، این گونه به شدت در معرض خطر انقراض است عمدتاً به دلیل صید بی رویه و تخریب زیستگاه. در اکتبر 2023، رفتار عجیب شنای این گونه برای اولین بار در این منطقه گزارش شد.

مردم محلی این ماهی را دارای رفتار شنای غیرعادی، شنا در دایره های نامنظم یا شنای وارونه توصیف کردند. تا پایان ژانویه 2024، دانشمندان این گزارش را دریافت خواهند کرد. طبق بیانیه کمیسیون حفاظت از ماهی و حیات وحش فلوریدا، آژانسی که تحقیقات را بر عهده دارد، محققان ماهی دندان اره مرده را بررسی کردند اما هیچ نشانه ای از بیماری عفونی یا عفونت پیدا نکردند. باکتری ها، که می تواند باعث مرگ آنها شود. آنها امیدوارند که یک استراتژی نجات برای بازگرداندن منقار دندان اره ای به طبیعت و زندگی سالم ابداع کنند.

برچسب ها علمی , حیوانات , عجیب ,
مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
از اعماق اقیانوس ها تا دورترین نقاط فضا ، مطالب جالب و شگفت انگیز همینجاست.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • کدهای اختصاصی