loading...

واندرز فارسی | جهان عجایب

در آغاز سال 2010، بازرسان 16 جسد - اغلب زنان جوان - را که در طول حداقل 14 سال کشته و در ساحل گیلگو نیویورک دور ریخته شده بودند را کشف کردند. مقامات بر این باورند که آنها ممکن است قربانیان قاتل سریال

به واندرز فارسی خوش آمدید.

به واندرز فارسی جهان عجایب خوش آمدید

به سایت واندرز فارسی با انبوهی از عجایب جهان در موضوعات مختلف خوش آمدید.

کپی از مطالب تنها با لینک دادن به سایت ما در اخر هر مطلبی که کپی شده مجاز است.

قاتل سریالی لانگ آیلند نیویورک

در آغاز سال 2010، بازرسان 16 جسد - اغلب زنان جوان - را که در طول حداقل 14 سال کشته و در ساحل گیلگو نیویورک دور ریخته شده بودند را کشف کردند. مقامات بر این باورند که آنها ممکن است قربانیان قاتل سریالی مرموز لانگ آیلند بوده باشند.

از سال 1996، پلیس شروع به کشف بقایای انسان در نزدیکی ساحل گیلگو در ساحل جنوبی لانگ آیلند کرد. و برای دهه بعد، آنها به یافتن موارد بیشتری ادامه دادند. اما تا سال 2010 بود که یک کشف جدید آنها را به این باور رساند که همه قربانیان می توانند کار یک قاتل به نام قاتل سریالی لانگ آیلند باشند. در دسامبر آن سال، جان مالیا افسر کانتی سافولک و سگ جستجوگر جسد تخصصی اش در جستجوی شانان گیلبرت، زنی محلی بودند که هفت ماه قبل ناپدید شده بود. اما وقتی سگ سعی کرد عطر گیلبرت را به مشام برساند، مالیا را به چیزی بسیار بدتر سوق داد - بقایای چهار جسد، همه در فاصله 500 فوتی از یکدیگر.

پلیس بلافاصله تحقیقات گسترده ای را در مورد به اصطلاح گیلگو چهار آغاز کرد. تا پایان سال 2011، آنها شش مجموعه دیگر از بقایای انسان را در نزدیکی همان محدوده Ocean Parkway در امتداد ساحل گیلگو پیدا کردند. تا به امروز، چهار قربانی ناشناس باقی مانده اند، و پلیس معتقد است که ممکن است شش قربانی دیگر در قتل های ساحل گیلگو وجود داشته باشد. اما حتی پس از سال ها تحقیق و سرنخ های بی شمار، پرونده بارها سرد می شود. هر چند وقت یکبار، پلیس سافولک شواهد جدیدی را به امید شناسایی بیشتر قربانیان منتشر می کند. با این حال هویت قاتل سریالی لانگ آیلند برای بیش از دو دهه مرموز باقی مانده است.

قاتل سریالی لانگ آیلند نیویورک

کمیسر پلیس، دومینیک وارونه، کشف گیلگو چهار را در سال 2010 اعلام کرد.

ساحل جنوبی لانگ آیلند معمولاً یک بهشت رویایی در امتداد ساحل شرقی با آب های درخشان است، در تابستان تفریحات زیادی در آنجا انجام می شود، و جامعه ای فشرده که بسیاری آنجا را خانه می نامند. اما برای شانان گیلبرت 23 ساله و بیش از ده ها نفر دیگر، این به یک کابوس تبدیل شد. زمانی که افسر مالیا و سگش بقایای انسان را در امتداد ساحل گیلگو یافتند، تحقیقات طولانی را در مورد قتل های نزدیک به 20 سال توسط یک مظنون ناشناس که به نام های مختلف قاتل ساحل گیلگو، کریگزلیست ریپر و قصاب مانورویل شناخته می شود، آغاز کرد. . امروزه این قاتل مرموز به عنوان قاتل سریالی لانگ آیلند شناخته می شود. گمان می رود که قاتل سریالی مظنون بین 10 تا 16 نفر را خفه کرد که همه آنها به جز یک نفر زن بودند.

پس از اینکه پلیس قربانیان ساحل گیلگو را در امتداد اوشن پارک وی پیدا کرد، ریچارد دورمر، کمیسر پلیس کانتی سافولک اعلامیه ای تاریک داد. او صراحتاً به مطبوعات و جامعه گفت: «چهار جسد پیدا شده در یک مکان. این بیش از یک تصادف است. به گفته LongIsland.com، ما می‌توانیم یک قاتل زنجیره‌ای داشته باشیم. این خبر موجی از شوک را در جامعه ایجاد کرد و پلیس تحقیقات کاملی را بر اساس یافته های زنانی که به نام چهار ساحل گیلگو معروف شدند آغاز کرد: مگان واترمن 22 ساله، مورین برینارد-بارنز 25 ساله، 24 ساله ملیسا بارتلمی ساله و امبر لین کاستلو 27 ساله.

قاتل سریالی لانگ آیلند نیویورک

اداره پلیس شهرستان سافولک مکان‌های گیلگو فور و سایر قربانیان احتمالی قاتل سریالی لانگ آیلند را نقشه‌برداری کرد.

بازرسان به این نتیجه رسیدند که چهار گیلگو چندین چیز مشترک دارند. همه آنها پیش از ناپدید شدن، کارگران جنسی بودند که از Craigslist برای تبلیغات آنلاین استفاده می کردند. جسد هر زن در گونی های انفرادی پیدا شد. و کالبد شکافی وارثان همه نشان داد که آنها بر اثر خفه شدن مرده اند. چند ماه پس از پرونده قاتل سریالی لانگ آیلند، پلیس منطقه جستجوی خود را بر اساس شواهد چهار زن اول گسترش داد. تا مارس 2011، آنها چهار زن دیگر را کشف کردند. یک ماه بعد، آنها سه نفر دیگر را در یک مایلی شرق گیلگو چهار پیدا کردند.

به گزارش نیوزدی، اگرچه این زن ها مانند چهار نفر اول در کرباس پیچیده نشده بودند، اما پلیس تشخیص داد که بازرسان باید دامنه خود را بیش از این گسترش دهند تا قربانیان احتمالی بیشتری پیدا کنند. تنها یکی از آخرین اجساد کشف شده شناسایی شده است. جسیکا تیلور بیست ساله ساکن شهر نیویورک در سال 2003 ناپدید شد. در زمان ناپدید شدن او، زندگی خود را با کار جنسی نیز تامین می کرد. او را در نزدیکی یک زن، یک کودک و یک مرد دیگر دفن کردند.

قاتل سریالی لانگ آیلند نیویورک

نشانگر شواهدی در امتداد Ocean Parkway در نزدیکی ساحل گیلگو، نیویورک، در 9 می 2011.

هفت جسد اضافی برای کشاندن افسران اطراف و پلیس ایالت نیویورک به تحقیقات قاتل سریالی لانگ آیلند کافی بود. در 11 آوریل 2011، تحقیقات منجر به کشف قربانی احتمالی دیگری شد که مجموع قربانیان را به 10 رساند. یازده روز بعد، پلیس دو دندان انسان را  در امتداد Ocean Parkway پیدا کرد. هیچ قربانی با این شواهد مرتبط نشده است. بقایای بیشتری پیدا شد و با قربانیان ناشناس مطابقت داده شد، اما شناسایی قربانیان همچنان چالش برانگیز بود.

در دسامبر 2016، پلیس توانست نیم تنه ای را که توسط یک کوهنورد در مکان دیگری در سال 1997 پیدا شده بود، با بقایای تکه تکه شده در نزدیکی ساحل جونز در همسایگی شهرستان ناسائو مطابقت دهد. به گزارش لانگ آیلند پرس، یک زن سیاه‌پوست ۲۰ یا ۳۰ ساله هنگام مرگ، پلیس به او لقب «هلو» را داد، زیرا او خالکوبی مشخصی از میوه روی سینه‌اش داشت. از آنجایی که قاتل سر او را از تنه اش جدا کرد، پلیس نتوانسته است یک طرح ترکیبی از ظاهر او منتشر کند. پلیس کانتی سافولک برای هر گونه اطلاعاتی که منجر به دستگیری قاتل سریالی لانگ آیلند شود، از 5000 تا 25000 دلار جایزه تعیین کرد، اما چیزی به نتیجه نرسید. بدون هیچ مدرک دیگری و ناتوانی در شناسایی قربانیان، پرونده دوباره سرد شد.

قاتل سریالی لانگ آیلند نیویورک

در اواخر تحقیقات در مورد قاتل سریالی لانگ آیلند، جسد شانان گیلبرت در ساحل اوک، در فاصله کمی از چهار گیلگو پیدا شد. مانند چهار زن، گیلبرت نیز یک کارگر جنسی بود و از نظر سنی به سایر قربانیان نزدیک بود، اگرچه این اطلاعات در طول تحقیقات اولیه منتشر نشد. عدم شفافیت نیز عامل موفقیت کلی پرونده بود. اطلاعات زیادی درباره Gilgo Four نسبت به آنچه منتشر شده بود، بود، اما رادنی هریسون، کمیسر جدید پلیس کانتی سافولک، به دنبال تغییر آن با اطلاعات بیشتر است. هریسون گفت: "در حالی که جوخه قتل به کار خستگی ناپذیر خود در مورد این تحقیقات ادامه می دهد، ما معتقدیم که اکنون زمان مناسبی برای انتشار این اطلاعات منتشر نشده به امید دریافت نکاتی از مردم و ارائه شفافیت بیشتر در مورد قربانیان است."

هریسون اطلاعات زیادی در مورد قربانیان قاتل سریالی لانگ آیلند منتشر کرده است، به جز اطلاعات مربوط به شانان گیلبرت، محل اختلاف خانواده گیلبرت و پلیس. او همچنین جایزه را به 50000 دلار برای هر گونه اطلاعاتی که ممکن است مشخص کند قاتل کیست افزایش داده است. در ماه مه 2022، پلیس صدای کامل تماس 911 شاننان گیلبرت را از شب ناپدید شدن او به امید دریافت پاسخ در این پرونده منتشر کرد. به گزارش سی‌بی‌اس نیوز، این نوار 21 دقیقه طول می‌کشد، هرچند که بخش‌هایی از آن در بین تکرارهایی که او به اپراتور می‌گوید: «کسی دنبال من است» پر از سکوت است.

با انتشار اطلاعات جدید، بررسی جزئیات پرونده قدیمی، و تلاش خانواده گیلبرت برای کمک به حل پرونده دخترشان و سایر قربانیان، قاتل سریالی لانگ آیلند که برای چندین دهه نیویورک را عذاب داده است، ممکن است به زودی پیدا شود.

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
از اعماق اقیانوس ها تا دورترین نقاط فضا ، مطالب جالب و شگفت انگیز همینجاست.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • کدهای اختصاصی