loading...

واندرز فارسی | جهان عجایب

از زمانی که دریاچه لانیر در سال 1956 ایجاد شد، حدود 700 قربانی در آب های آن جان باختند و برخی از مردم حتی معتقدند که اینجا نفرین شده است. بیش از 200 مورد از سال 1994 رخ داده است و این تعداد همچنان د

به واندرز فارسی خوش آمدید.

به واندرز فارسی جهان عجایب خوش آمدید

به سایت واندرز فارسی با انبوهی از عجایب جهان در موضوعات مختلف خوش آمدید.

کپی از مطالب تنها با لینک دادن به سایت ما در اخر هر مطلبی که کپی شده مجاز است.

700 مرگ در دریاچه لنیر جورجیا، از غرق شدن غم انگیز تا برق گرفتگی عجیب

از زمانی که دریاچه لانیر در سال 1956 ایجاد شد، حدود 700 قربانی در آب های آن جان باختند و برخی از مردم حتی معتقدند که اینجا نفرین شده است. بیش از 200 مورد از سال 1994 رخ داده است و این تعداد همچنان در حال افزایش است. این مرگ و میرهای دریاچه لنیر به گمانه زنی هایی منجر شده است که این مخزن آب ممکن است خالی از سکنه یا نفرین شده باشد.

با این حال، حتی با نادیده گرفتن این توضیحات ماوراء الطبیعه، تعداد زیادی از مردم در دریاچه لانیر جان باخته اند. به ویژه چه چیزی در این بدنه آبی وجود دارد که آن را تا این حد کشنده می کند؟ دریاچه لنیر یک مخزن دست‌ساز در جورجیا است و ویرانه‌های شهری که زمانی به نام اسکارویل شناخته می‌شد، زیر سطح آن قرار دارد و هنوز با خیابان‌ها، مشاغل و خانه‌های سالم کامل است. این سازه ها ممکن است شناگران و غواصان را به دام بیندازند و باعث غرق شدن آنها شوند. با این حال، ویرانه‌های زیر آب تنها برخی از مرگ‌ها را توضیح می‌دهند. همچنین ده‌ها تصادف عجیب، آتش‌سوزی قایق‌ها، مفقود شدن افراد، و تراژدی‌های دیگر در این مخزن رخ داده است که معمای مرگ‌های دریاچه لنیر را پیچیده‌تر می‌کند.

700 مرگ در دریاچه لنیر جورجیا، از غرق شدن غم انگیز تا برق گرفتگی عجیب

بسیاری تاریخ تاریک دریاچه لانیر و مرگ‌های بی‌شمار را به یک نفرین نسبت می‌دهند.


تاریخ تاریک دریاچه لنیر دریاچه لانیر در سال 1956 زمانی که سپاه مهندسین ارتش ایالات متحده سد بوفورد را برای ساخت مخزنی ساخت که آب آتلانتا و مناطق اطراف آن را تامین می کرد، ایجاد شد. دریاچه لانیر همچنین برای جلوگیری از سیل در رودخانه چتاهوچی بود. اما در حالی که قصد کمک به مردم منطقه بود، نتیجه معکوس داشت. به جای ساختن دریاچه در یک منطقه بزرگ و خالی از سکنه، دولت ساکنان شهر اسکارویل را مجبور به ترک کرد و آن را زیر آب برد. مخزن حاصل، به افتخار شاعر کنفدراسیون سیدنی لانیر نامگذاری شد.

در سال 1912، بیش از 40 سال قبل از ایجاد دریاچه لنیر، تجاوز و قتل یک زن جوان به نام مای کرو در اسکارویل منجر به دستگیری سه مرد جوان سیاه پوست شد. یکی از آنها، راب ادواردز، توسط یک اوباش خشن زجر کش شد. دو نفر دیگر، ارنست ناکس و اسکار دانیل، توسط هیئت منصفه کاملا سفیدپوست محکوم شدند و در مقابل جمعیتی بالغ بر 8000 تماشاگر به دار آویخته شدند. در حالی که امروزه باور عمومی بر این است که این مردان جوان بی گناه بودند، این محاکمه نقطه عطف مهمی برای روابط نژادی در شهرستان فورسیث بود. اوباش سفید موسوم به شب سواران شروع به تعقیب ساکنان سیاهپوست از شهرستان کردند و کلیساها و مشاغل آنها را به آتش کشیدند. بر اساس گزارش مرکز تاریخ آتلانتا، سرشماری سال 1910، 1098 ساکن سیاه پوست را در شهرستان فورسیث ثبت کرد. تا سال 1920، تنها 30 مورد وجود داشت.

700 مرگ در دریاچه لنیر جورجیا، از غرق شدن غم انگیز تا برق گرفتگی عجیب

ساخت دریاچه لانیر.


شهروندان سفیدپوست اموال کسانی را که فرار کردند تصرف کردند و در دهه های بعد، دولت شروع به خرید زمین کرد. اسکارویل عملاً به شهر ارواح تبدیل شد. پس از آنکه 250 خانواده باقیمانده برای ساخت دریاچه مجبور به ترک آن شدند، سپاه مهندسین ارتش حتی زحمت تخریب اسکارویل را هم به خود ندادند. آنها به سادگی منطقه را دچار سیل کردند و بقایای شهر هنوز در کف دریاچه تا به امروز باقی مانده است. در آن زمان، آنها باور نداشتند که این مشکلی ایجاد کند. به هر حال، دریاچه لانیر فقط برای تامین آب سایر شهرها و بود. اما وقتی تعداد بیشتری از مردم شروع به بازدید تفریحی از دریاچه کردند، ثابت شد که سپاه مهندسین ارتش چقدر اشتباه کرده است.

اولین مرگ و میر دریاچه لنیر

همه حجم های بزرگ آب نوعی خطر ذاتی دارند. امواج، جریان ها و جزر و مد بالا می تواند شناگران را به زیر سطح بکشاند و باعث غرق شدن آنها شود. در واقع، بر اساس WDIV-TV دیترویت، از سال 2010، بیش از 1200 نفر در دریاچه های بزرگ غرق شده اند. مرگ 700 نفر در دریاچه لانیر در تاریخ 70 ساله آن غیرعادی است. برخی از مردم محلی ممکن است سریعاً به اصطلاح بانوی دریاچه را سرزنش کنند، یک شبح ادعا شده که آب های مخزن را تعقیب می کند. این افسانه را می توان در دو مرگ اول در دریاچه لانیر ردیابی کرد. در آوریل 1958، دو زن به نام های سوزی رابرتز و دلیا می پارکر یانگ پس از ترک یک رقص در داوسونویل، جورجیا ناپدید شدند. یک سال بعد، مردی که در دریاچه لانیر ماهیگیری می کرد، جسدی را پیدا کرد که در آب شناور بود. جسد لباس آبی به تن داشت و دست نداشت و به قدری تجزیه شده بود که قابل شناسایی نبود.

بر اساس گزارشی که نیویورک تایمز در پی این کشف منتشر کرد، در سال 1990، کارگرانی که پل روی دریاچه لنیر را تعمیر می کردند، یک سدان فورد را در زیر آب پیدا کردند. پلاک به نام سوزی رابرتز ثبت شده بود و استخوان های او در داخل خودرو پیدا شد. مقامات به این نتیجه رسیدند که این زنان به طور تصادفی از روی پل رانده شده اند و جسدی که 30 سال قبل از آب بیرون کشیده شده است، باید جسد دلیا مای پارکر یانگ باشد. علاوه بر این، افرادی که در امتداد جاده ای که ماشین رابرتز در آن تصادف کرده بود، سفر می کردند، گزارش دادند که ظاهری شبح مانند زنی بدون دست را دیدند که لباس آبی پوشیده بود. پس یانگ، بانوی دریاچه بود و برخی معتقدند که او تا به امروز در این مخزن شکار می کند و شناگران را به سمت مرگ می کشاند.

700 مرگ در دریاچه لنیر جورجیا، از غرق شدن غم انگیز تا برق گرفتگی عجیب

یک قایق غرق شده در دریاچه لانیر که در طول یک خشکسالی آشکار شد.


مرگبارترین روز دریاچه لانیر در دسامبر سال 1964 بود. خودرویی که 11 نفر را حمل می کرد در روز کریسمس از پل خارج شد، دقیقاً مانند کاری که رابرتز و یانگ که شش سال قبل از آن انجام داده بودند. پنج کودک و دو بزرگسال کشته شدند. این واقعیت که گورستان اسکارویل نیز در زیر سطح آب قرار دارد، به شایعاتی مبنی بر تسخیر دریاچه لانیر، اعتبار شبح آور می افزاید. و این افسانه ها تنها با افزایش تلفات دریاچه لنیر محبوبیت بیشتری پیدا کرده اند.

با این حال، همچنین مهم است که به خاطر داشته باشید که سالانه چند نفر از این دریاچه بازدید می کنند. این تعداد حدود 11 میلیون نفر است. تصادفات زمانی اتفاق می افتد که گروه های زیادی از مردم در یک منطقه جمع شوند. قایق‌ها با هم برخورد می‌کنند، شناگران غرق می‌شوند و ماشین‌ها کنترل خود را هنگام رانندگی از روی پل‌ها از دست می‌دهند. اما برخی از مرگ‌های عجیب‌تر در دریاچه لانیر به شایعات درباره یک نفرین دامن می‌زند.

تراژدی های اخیر در مخزن جورجیا

دریاچه لانیر در سال‌های اخیر همچنان شاهد سهم عادلانه تراژدی خود بوده است. در ژوئیه 2023، سه مرد در حوادث جداگانه در یک آخر هفته جان خود را از دست دادند. توماس میلنر 24 ساله پس از پریدن از اسکله به داخل دریاچه دچار برق گرفتگی شد. سپس مردی ۶۱ ساله پس از غواصی از کنار قایق جسدش پیدا شد. در همان روز، یک مرد 27 ساله هنگام شنا ناپدید شد. جسد او چند روز بعد کشف شد. آب دریاچه لانیر اغلب تاریک و تیره است و پیدا کردن افرادی که در زیر سطح ناپدید می شوند را دشوارتر می کند.

در پی مرگ و میرهای فراوان در دریاچه لانیر، برخی از مردم خواستار تخلیه این مخزن شدند از جمله همسر سابق آشر، تامکا فاستر. فاستر پسر 11 ساله خود به نام کیل گلاور را در دریاچه در سال 2012 از دست داد. با وجود همه اینها، به نظر نمی رسد که دریاچه لانیر به این زودی ها بسته شود. با توجه به مرکزیت این مخزن برای زیرساخت های آب و برق و تعداد گردشگرانی که هر ساله جذب می کند این دریاچه مرگبار احتمالا برای مدت طولانی در اطراف مردم خواهد بود.

برچسب ها ترسناک , عجیب , مرموز ,
مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
از اعماق اقیانوس ها تا دورترین نقاط فضا ، مطالب جالب و شگفت انگیز همینجاست.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • کدهای اختصاصی