آمار
مطالب اصلی سایتفضا و کیهان

عکس های سطح سیاره زهره به همراه حقایقی جالب راجب این سیاره

عکس های سطح سیاره زهره,عکس سطح سیاره ناهید,سیاره زهره,سیاره ناهید

 

در زمان جنگ سرد که شوروی سابق و آمریکا به شدت درگیر به رخ کشیدن توانایی های خود در ضمیمه فضایی بودن و به اصطلاح مسابقه فضایی به راه افتاده بود ، شوروی در اقدامی عجیب ماموریت کاوشگر های ونرا رو شروع کرد ، کاوشگری که باید روی سطح سیاره زهره (ناهید) فرود میومد و اطلاعات و عکس هایی به زمین ارسال میکرد ... ( بقیه در ادامه مطلب )

جالبه بدونید اولین کاوشگر وِنرا حتی به سطح این سیاره هم نرسید و در جا تبخیر شد !! بالاخره ما میدونیم که زهره به دلیل نزدیکی به خورشید تا چه حد داغه !! اما اینها بیهوده نبود با هر بار ارسال یک کاوشگر به سمت این سیاره اگرچه اون کاوشگر از بین می‌رفت اما باعث میشد دانشمندان شوروی تجربه بدست بیارن و بتونن کاوشگر بعدی رو جوری درست کنن که بیشتر درون این سیاره نفوذ کنه ! جالبه بدونید به علت داغی بیش از حد در زهره درپوش دوربین کاوشگر ذوب میشد و مثل مایع روی لنز دوربین جاری میشد به طوری ابتدا دانشمندان به اشتباه افتادن و فکر میکردن زهره سطحی باتلاغی داره و کاوشگر داره توی باتلاق فرو می‌ره اما بعداً فهمیدن ! که این تصور اشتباهی بوده و در واقع این ذوب شدن در پوش دوربین هست که چنین خطای دید رو به وجود میاره ! 

 

تصویر سطح سیاره زهره

 

اما سرانجام در سال 1982 میلادی کاوشگر ونرا 13 با موفقیت روی سطح زهره فرود اومد ! به محض فرود بخاطر دمای زیاد 463 درجه سانتی گراد ، درپوش دوربین کاوشگر ذوب و جدا شد که در تصویر اول مشخص هست ! این کاوشگر تا قبل از نابود شدن توسط حرارت شدید این سیاره اطلاعات خوبی مخابره کرد یکی از جالب ترین چیزا ها راجب زهره این هست که در این سیاره سرب مایع ( ذوب شده ) روی زمین جاری هست و همچنین فشاری که در سطح این سیاره وجود داره برابر هست با فشاری هست که عمق 1.7 کیلومتری اقیانوس های کره زمین وجود داره !! نظر شما در رابطه با این پست چیه؟

9 امتیاز توسط 0 نفر ثبت شده.

0 دیدگاه

ثبت دیدگاه

منتظر نظرات شما در مورد این پست هستیم :)
کد امنیتی رفرش