loading...

واندرز فارسی | جهان عجایب

جامعه فراماسون ها را از نگاه های مختلفی میتوان دید. برخی آنها را به عنوان یک فرقه، یک برادری، یک جامعه مخفی یا حتی یک دولت در سایه می بینند. گفته می شود که در حال حاضر میلیون ها فراماسون وجود دارد (

به واندرز فارسی خوش آمدید.

به واندرز فارسی جهان عجایب خوش آمدید

به سایت واندرز فارسی با انبوهی از عجایب جهان در موضوعات مختلف خوش آمدید.

کپی از مطالب تنها با لینک دادن به سایت ما در اخر هر مطلبی که کپی شده مجاز است.

10 حقیقت نگران کننده درباره فراماسون ها

جامعه فراماسون ها را از نگاه های مختلفی میتوان دید. برخی آنها را به عنوان یک فرقه، یک برادری، یک جامعه مخفی یا حتی یک دولت در سایه می بینند. گفته می شود که در حال حاضر میلیون ها فراماسون وجود دارد (بر اساس برخی گزارش ها به شش میلیون می رسد). به دلیل اعمال مخفیانه آنها، یافتن اطلاعات ملموس و قابل اثبات در مورد آنها می تواند دشوار باشد. اعتقاد بر این است که فراماسون ها از اصناف سنگ تراش در قرون وسطی در انگلستان سرچشمه می گیرند. اکثر مذاهب اصلی با آنها مخالف بودند، اما برادری مخفی در طول سیصد سال گذشته به وجود و تکامل خود ادامه داده است. این گروه به‌خاطر رازداری‌اش شناخته شده است. همان‌قدر که فراماسون‌ها مخفیانه و مرموز هستند، حقایق محکمی در مورد آنها شناخته شده است. و برخی از آنها ناراحت کننده هستند. بیایید 10 حقیقت نگران کننده در مورد فراماسون ها را بررسی کنیم.

10 حقیقت نگران کننده درباره فراماسون ها + عکس

شماره 10: فراماسون ها باعث ناپدید شدن ویلیام مورگان شدند.

ویلیام مورگان در دهه 1770 در آمریکا متولد شد. مورگان پس از ازدواج در اواخر عمر، مهاجرت به کانادا و بازگشت به ایالات متحده، آرزو کرد به فراماسون ها بپیوندد. اگرچه هیچ مدرکی دال بر ارتباط او وجود ندارد، مورگان ادعا کرد که قبلاً یکی از اعضای فراماسون ها در کانادا بوده است. لژهای فراماسون محلی از آنجا که مخفیانه و گزینشی بودند، نمی خواستند ویلیام مورگان به آن ملحق شود. یک "لژ" یک ساختمان نیست، بلکه گروهی از فراماسون ها در یک منطقه خاص است. پس از رد مکرر فراماسون‌های محلی، مورگان دست به تهدید زد. او به آنها گفت که قصد دارد کتابی را منتشر کند که در آن اسرار فراماسون ها را به اشتراک می گذارد، ظاهراً با عنوان تصاویر ماسونری.مدت کوتاهی پس از این اعلامیه، مورگان مورد آزار و اذیت قرار گرفت. او دستگیر شد و شخصی تلاش کرد کسب و کار او را به آتش بکشد. سپس ویلیام مورگان به کلی ناپدید شد. برخی نظریه پردازی می کنند که او از طرف فراماسون ها پول گرفته است تا صرف نظر کند. برخی دیگر حدس می زنند که او توسط آنها کشته شده است. تنها چیزی که به یقین می دانیم این است که مورگان دیگر هرگز دیده نشد.

10 حقیقت نگران کننده درباره فراماسون ها + عکس

شماره 9: حزب سیاسی ضد ماسونی

شهروندان آمریکایی به خوبی از نظام سیاسی دو حزبی آگاه هستند. در طول تاریخ ملت، دو حزب به طور کلی بر گفتمان سیاسی مسلط بوده اند. با این حال، تلاش هایی برای راه اندازی اشخاص ثالث صورت گرفته است. یکی از این تلاش ها به عنوان پاسخی به ترس از فراماسون ها انجام شد. ناپدید شدن و مرگ احتمالی ویلیام مورگان به طور گسترده با فراماسون ها مرتبط بود. در نهایت این امر به تأسیس حزب ضد ماسونی منجر شد. هدف این حزب سیاسی جلوگیری از دستیابی فراماسون ها به قدرت و سرمایه سیاسی زیاد بود. حزب ضد ماسونی توسط مورخان به عنوان اولین حزب ثالث در تاریخ ایالات متحده تلقی می شود. با این وجود، این واقعیت که یک حزب سیاسی کامل برای متوقف کردن فراماسون ها تأسیس شد، تنها یک حقیقت نگران کننده در مورد این جامعه مخفی است.

10 حقیقت نگران کننده درباره فراماسون ها + عکس

شماره 8: قدیمی ترین برادری در تاریخ

فراماسون ها از گروهی سنگ تراش ها، مانند یک صنف تشکیل شده اند. در طول قرون وسطی، سنگ‌تراش‌های زیادی وجود داشت و به دلیل ساختمان‌های فراوان، مانند کلیساهای در حال ساخت، به عنوان شغلی مهم تلقی می‌شد. به‌طور باورنکردنی، تا حدی به دلیل اعمال مخفیانه آنها، این برادری تا امروز ادامه داشته است. طبق گزارش ها، تعداد اعضای آنها در سال های اخیر آسیب دیده است که ممکن است به دلیل تغییر باورها در جامعه باشد. فراماسونری به عنوان یک برادری یا برادری راه اندازی می شود. به عبارت دیگر، بیشتر لژها و فراماسون‌ها به زنان اجازه عضویت نمی‌دهند. این نشان می دهد که این جامعه مخفی بر اساس تبعیض جنسی ساخته شده است.

10 حقیقت نگران کننده درباره فراماسون ها + عکس

شماره 7: دست دادن های مخفی فراماسون ها

یک ارتباط رایج با فراماسون ها (و به طور کلی جوامع مخفی) دست دادن مخفیانه است. در روزهای اولیه فراماسونری، این ابزار مفیدی برای ارتباط با دیگر ماسون‌ها از مناطق مختلف جهان بود. به نظر می‌رسد که این عمل هنوز هم وجود دارد. در گزارش Metro.co.uk، کیت باک توانست با دکتر دیوید استیپلز، معاون استاد بزرگ تشریفات لژ بزرگ متحد انگلستان، ارتباط برقرار کرده و با آن مصاحبه کند. به گفته استیپلز، عضویت در طول جنگ جهانی دوم محرمانه تر شد. تمرین دست دادن مخفیانه باقی مانده است. به گفته استیپلز، استفاده از دست دادن مخفیانه آنها در خارج از محافل ماسونی "ممنوع" است. استیپلز همچنین به سیستم انضباطی برای هر کسی که از این دست دادن سوء استفاده می کرد اشاره کرد. استیپلز ادامه داد: «ما به هیچ وجه تحمل نمی کنیم که مردم در مورد آن صحبت کنند، و در 22 سالی که من ماسون هستم، هیچ کس خارج از لژهای ماسونی خود با من دست نداده است.» این جامعه آنقدر محرمانه است که حتی یک دست دادن ساده هم می تواند یک عضو را "منضبط" کند، واقعاً آزاردهنده است.

10 حقیقت نگران کننده درباره فراماسون ها + عکس

شماره 6: نماد های فراماسونری

درست مانند دست دادن مخفیانه و عضویت مخفیانه آنها، فراماسون ها نیز از نمادهای مخفیانه استفاده می کنند. تعدادی نماد مختلف وجود دارد که اکنون با این گروه مرتبط هستند. یکی از این نمادها ستاره فروزان ماسونی است. این نماد متشکل از یک ستاره طلایی پنج پر با یک طلای سبکتر G در وسط است که همگی در یک دایره سفید قرار دارند. بر اساس گزارش Ancient-symbols.com، این نماد قصد دارد "آن دوره وحشتناک را به ما یادآوری کند که خدا تحویل داد دو لوح سنگی حاوی ده فرمان به خدمتگزار وفادارش موسی در کوه سینا، زمانی که پرتوهای جلال الهی او چنان درخشیدند که هیچ کس نمی توانست بدون ترس آن را ببیند. این نمادی تاریک است که می توان آن را حفظ کرد.

10 حقیقت نگران کننده درباره فراماسون ها + عکس

شماره 5: خاستگاه فراماسون ها

از آنجایی که این جامعه خیلی وقت پیش تشکیل شد، منشا فراماسون ها کمی نامشخص است. با این حال، نظریه های زیادی در مورد چگونگی پیدایش انجمن مخفی وجود دارد.  با این حال، شواهد کمی برای حمایت از این ادعاها وجود دارد. ادعای دیگری که به ندرت با مدرک تأیید می شود، ارتباط فراماسون ها و ایلومیناتی ها است. علیرغم اینکه ایلومیناتی و فراماسون ها هر دو انجمن های مخفی نخبه ای هستند، محققان نتوانسته اند یک ارتباط واضح و قابل اثبات بیابند. در حالی که منشأ دقیق فراماسونری هنوز تضعیف شده است، واضح است که آنها یک نیروی سیاسی مهم در آمریکای اولیه و اطراف آن بودند. همان زمان در اروپا به نظر می رسد که تأثیر آنها در طول زمان محو شده است، اما رمز و راز منشأ آنها محو نشده است و راز ناشناخته را به وجود می آورد که این می تواند بد باشد. جامعه ای که تمایل به پنهان کاری دارد، می تواند انواع کارهای بد را بدون مجازات انجام دهد.

10 حقیقت نگران کننده درباره فراماسون ها + عکس

شماره 4: برخی از اشخاص معروف

برخی از تأثیرگذارترین افراد در طول تاریخ با فراماسون ها مرتبط بوده اند. در بسیاری از موارد، عضویت آنها در جامعه ماسونی کاملاً تأیید می شود. موسیقیدانان، هنرمندان، سیاستمداران و دیگر شخصیت های با نفوذ (حتی 14 رئیس جمهور ایالات متحده) همگی بخشی از این انجمن مخفی بودند. برخی از اعضای معروف عبارتند از: باز آلدرین، فضانورد، دومین انسان روی ماه جورج واشنگتن، اولین رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا جیمز مونرو، پدر بنیانگذار و پنجمین رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا ولفگانگ آمادئوس موتسارت، یکی از مشهورترین آهنگسازان تاریخ دوک الینگتون، نوازنده مشهور جاز بنجامین فرانکلین، مخترع و بنیانگذار برجسته ایالات متحده آمریکا وینستون چرچیل، نخست وزیر انگلیس در طول جنگ جهانی دوم ولتر، فیلسوف مشهور فرانسوی ادوارد هفتم، پادشاه انگلستان تأثیرگذاری برخی از اعضای این فهرست نگران کننده است. با این حال، این تنها نمونه ای از برخی از اعضای مهم است. بسیاری از شخصیت های تاریخی دیگر وجود دارند که مشکوک به فراماسون بودن آنها هستند اما تایید نشده اند. ما نمی دانیم چه کسی به این جامعه وفادار است. این ترسناک است با توجه به اینکه دنیای ما می تواند تحت تأثیر منفی کسانی باشد که فکر می کنیم می توانیم به آنها اعتماد کنیم.

10 حقیقت نگران کننده درباره فراماسون ها + عکس

شماره 3: شرایط لازم برای فراماسون شدن

فهرست ماسون های معروف بالا ممکن است شما را به این فکر انداخته باشد که این افراد چگونه وجه اشتراکی با هم داشتند؟ برای پیوستن به فراماسون ها چه چیزی لازم است؟ با توجه به تمام محرمانه بودن پیرامون این برادری، نمی توان کاملاً مطمئن بود که صدها سال پیش ملزومات ملحق شدن چه بوده است. با این وجود، یک گروه مشترک از الزامات یا قوانین وجود دارد که توسط فراماسون ها ایجاد شده است. طبق ویکی پدیا، رایج ترین قوانین مشترک از لژ بزرگ متحد در انگلستان است و در سال 1929 به اشتراک گذاشته شده است. قوانین عبارتند از: کاندیدا باید مردی باشد که با اراده آزاد خودش آمده باشد. نامزد باید به «وجود برتر» اعتقاد داشته باشد. داوطلب باید شرایط سنی (از 18 تا 25 سال) را داشته باشد. کاندیدا باید به عنوان دارای اخلاق و شهرت خوب ارزیابی شود. کاندید باید از ذهن و بدن سالم برخوردار باشد. نامزد باید «آزاد به دنیا بیاید». نامزد باید ارجاعات شخصیت، از جمله از فراماسون های فعلی را دریافت کند. بسیاری از این صلاحیت ها به وضوح قدیمی و تبعیض آمیز هستند. با این حال، این لیست مشترکی از الزامات است که اغلب دیده می شود. اینکه در قوانین ذکر شده اعضا باید مرد و توانا باشند به خودی خود به اندازه کافی ناراحت کننده است. 

10 حقیقت نگران کننده درباره فراماسون ها + عکس

شماره 2: تئوری های توطئه مرتبط با فراماسون ها

به دلیل ماهیت مخفیانه آن، فراماسون ها به طور مرتب با تعدادی از توطئه های مختلف مرتبط هستند. آنها با توطئه نظم نوین جهانی مرتبط هستند، که ادعا می کند یک دولت در سایه تمام جهان را اداره می کند. برخی از معتقدان به این توطئه نظم نوین جهانی را با فراماسونری مرتبط می کنند. توطئه‌های دیگر فراماسون‌ها را به ایلومیناتی یا شوالیه‌های معبد مرتبط می‌کند، اگرچه شواهد این توطئه‌ها در بهترین حالت ضعیف هستند. ویکی‌پدیا بیان می‌کند که این تئوری‌ها همگی مبتنی بر فرضیات زیر هستند، که ممکن است درست باشند یا نباشند. آنها به شرح زیر است: فراماسونری دین خودش است که از خدای ماسونی پیروی می کند. این دین برخلاف بسیاری از ادیان اصلی، به ویژه مسیحیت است. بیشتر فراماسون ها از نهادهای مخفی و پنهان حاکم در سازمان خود بی اطلاع هستند. این نهادهای حاکم نه تنها بر لژها بلکه جنبه های حکومت را نیز اداره می کنند. فراماسون ها همه تحت یک بدنه جهانی متحد شده اند. به عبارت دیگر، کل فراماسون ها تحت رهبری واحد متحد می شوند. در حالی که برخی از این فرضیات ممکن است درست نباشند، به دلیل شیوه های فوق سری برادری، اثبات آن به روشی دشوار است. دینی که چیزی را که کاملاً به آن اعتقاد دارند فاش نمی کند، باید درباره آن احتیاط کرد.

10 حقیقت نگران کننده درباره فراماسون ها + عکس

شماره 10:چه کسانی مجاز به شرکت در فراماسونری هستند؟

طبق سنت، فراماسون ها باید تمام ویژگی های ذکر شده در بالا را داشته باشند. آنها باید توانمند، آزاد متولد شده، مذهبی و مرد باشند. با این حال، با گذشت زمان و پذیرش جامعه در کل، این قوانین شروع به تغییر کردند. سازمان‌های فراماسون هنوز معمولاً زنان یا ملحدان را از هر نوعی نمی‌پذیرند. شاخه های جداگانه ای از فراماسونری برای خدمت به سایر جمعیت ها توسعه یافته است. زنان به طور کلی به عنوان عضو پذیرفته نمی شوند. با این حال، یک سازمان جداگانه و متصل به نام "مرتب خورشید شرقی" وجود دارد. به همین ترتیب، از آنجایی که آمریکایی های آفریقایی تبار به طور سنتی پذیرفته نمی شدند، به جای پذیرش در "لژهای بزرگ"، آنها به "Prince Halls" پیوستند. یکی از میسون های مریلند به نام پل بسل که کتابی در مورد فراماسونری نوشته است، می گوید: «متأسفم که می گویم، برخی از ماسون ها نژادپرست هستند. اما اکثریت قریب به اتفاق این احساس را ندارند،» طبق NBCnews.com. تصمیم گیری در مورد اینکه چه کسی پذیرفته شود و چه کسی در بیشتر موارد در سطح لژ محلی گرفته می شود. NBCnews.com همچنین اشاره می کند که گراند لژها و گروه های پرنس هال یکدیگر را به عنوان عضو در 38 ایالت و ناحیه کلمبیا می شناسند. یافتن تعصب و تبعیض در قلب این سازمان نگران کننده بر اساس تاریخ مرموز آن، مایه تاسف است.

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
از اعماق اقیانوس ها تا دورترین نقاط فضا ، مطالب جالب و شگفت انگیز همینجاست.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • کدهای اختصاصی