loading...

واندرز فارسی | جهان عجایب

محققان نتایج هفت مطالعه را بررسی کردند که اثرات نشستن در مقابل ایستادن یا راه رفتن را بر سلامت قلب و عروق از جمله سطح انسولین و قند خون مقایسه کردند.

تنها ۲ دقیقه پیاده روی بعد از غذا نیز به پیشگیری از دیابت کمک می کند

در یک متاآنالیز که اخیراً در مجله Sports Medicine منتشر شده است، محققان نتایج هفت مطالعه را بررسی کردند که اثرات نشستن در مقابل ایستادن یا راه رفتن را بر سلامت قلب و عروق از جمله سطح انسولین و قند خون مقایسه کردند. آنها دریافتند که پیاده روی سبک بعد از غذا، به مدت دو تا پنج دقیقه، تأثیر قابل توجهی بر تنظیم قند خون دارد. دکتر کرشاو پاتل، متخصص قلب و عروق پیشگیرانه در بیمارستان متدیست هوستون، که در این مطالعه شرکت نداشت، گفت: "هر کار کوچکی که انجام می دهید مزایایی دارد، حتی اگر چند قدم باشد."

پیاده روی آرام قند خون را کاهش می دهد

از پنج مطالعه ای که آنالیز بررسی کرد، هیچ یک از شرکت کنندگان پیش دیابت یا دیابت نوع 2 نداشتند. دو مطالعه دیگر به بررسی افراد با و بدون چنین شرایطی پرداختند. از شرکت کنندگان خواسته شد 2 تا 5 دقیقه بعد از هر وعده غذایی به مدت 20 تا 30 دقیقه در طول روز بایستند یا راه بروند. هر 7 مطالعه نشان می دهد که تنها چند دقیقه پیاده روی بعد از غذا برای بهبود قابل توجه سطح قند خون در مقایسه با نشستن پشت میز یا نشستن روی مبل کافی است. هنگامی که شرکت کنندگان مسافت کوتاهی را پیاده روی کردند، قند خون آنها به تدریج افزایش و کاهش یافت. برای افراد مبتلا به دیابت، اجتناب از نوسانات شدید قند خون بخش مهمی از مدیریت بیماری آنها است. همچنین تصور می شود که افزایش قند خون می تواند به ایجاد دیابت نوع 2 کمک کند.

ایستادن همچنین به کاهش قند خون کمک می کند، البته نه به خوبی پیاده روی. آیدان بافی، دانشجوی دکترا در دانشگاه لیمریک در ایرلند و نویسنده این تجزیه و تحلیل، گفت: "ایستادن فقط یک مزیت کوچک دارد. در مقایسه با نشستن یا ایستادن، راه رفتن یک مزیت قابل توجه است. این به این دلیل است که راه رفتن ملایم به درگیری عضلانی فعال تری نسبت به ایستادن نیاز دارد و در زمانی که مایعات زیادی در خون در گردش است از "سوخت" غذا استفاده می کند. Jessie Inchauspé، نویسنده کتاب «انقلاب گلوکز: قدرت تغییر دهنده زندگی متعادل کردن قند خون» می گوید: «عضلات شما مقداری از آن گلوکز اضافی را جذب می کنند. شما همچنان همان وعده غذایی را می خورید، اما تاثیر آن بر بدن شما کاهش می یابد."


60 تا 90 دقیقه بعد از غذا پیاده روی کنید تا بهترین نتیجه را بگیرید

در حالی که یک پیاده روی سبک در هر زمان برای سلامتی شما مفید است، یک پیاده روی کوتاه به مدت 60 تا 90 دقیقه بعد از غذا می تواند به ویژه برای به حداقل رساندن افزایش قند خون مفید باشد. ، زیرا در آن زمان است که قند خون به اوج خود می رسد. Inchauspé همچنین توصیه می کند برای انجام کارهای خانه از خواب بیدار شوید یا راه های دیگری برای فعالیت بدنی (بعد از غذا) پیدا کنید. افراد همچنین می توانند برای کنترل بهتر قند خون خود تغییراتی در رژیم غذایی خود ایجاد کنند. دکتر یوان اشلی، پزشک متخصص قلب در دانشگاه استنفورد، که در این مطالعه شرکت نداشت، می‌گوید: «حرکت حتی اندک ارزش آن را دارد و می‌تواند منجر به تغییرات قابل اندازه‌گیری شود، همانطور که این مطالعات نشان داده‌اند.


پیاده روی کوتاه در طول روز کاری کاربردی تر است

آقای بافی که تحقیقاتش بر مداخلات فعالیت بدنی در محل کار متمرکز شده است، خاطرنشان می کند که پیاده روی کوتاه دو تا سه دقیقه ای در طول روز کاری کاربردی تر است. او گفت: "مردم قرار نیست بلند شوند و روی تردمیل بدوند یا در اطراف دفتر بدوند، اما می توانند قهوه بنوشند یا حتی در راهرو قدم بزنند." برای کسانی که در خانه کار می‌کنند، او پیشنهاد می‌کند بین جلسات آنلاین یا بعد از ناهار یک پیاده‌روی کوتاه در اطرافانجام دهند. آقای بافی می‌گوید هرچه بیشتر به پیاده‌روی‌های کوتاه در روز کاری عادت کنیم، امکان‌پذیرتر هستند. اگر نمی توانید این چند دقیقه را به پیاده روی اختصاص دهید، ایستادن فوایدی مشابه پیاده روی در مسافت دارد. دکتر پاتل می گوید: "به نظر می رسد هر قدم افزایشی، هر ایستادن یا پیاده روی سریع مفید است."

برچسب ها سلامت ,
مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
از اعماق اقیانوس ها تا دورترین نقاط فضا ، مطالب جالب و شگفت انگیز همینجاست.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • کدهای اختصاصی