loading...

واندرز فارسی | جهان عجایب

بافومت، بت یا خدایی بت پرستی یا گنوسی که تمپلارها متهم به پرستش آن بودند و بعدها توسط نویسندگان مختلف مورد استقبال قرار گرفت.

بز بافومت چیست؟ حقایق و تاریخچه

بافومت، بت یا خدایی بت پرستی یا گنوسی که تمپلارها متهم به پرستش آن بودند و بعدها توسط نویسندگان مختلف مورد استقبال قرار گرفت.اولین ذکر شناخته شده از بافومت در نامه ای بود که در سال 1098 توسط آنسلم ریبمونت نوشته شد و محاصره انطاکیه را در طول اولین جنگ صلیبی توصیف کرد. آنسلم اظهار داشت که ترک ها با صدای بلند بافومت را صدا زدند. در سال 1307، فیلیپ چهارم، پادشاه فرانسه، تمام تمپلارهای فرانسه را به اتهام اعمال بدعت آمیز مانند پرستش بت پرستانه یک سر مرد ریشو به نام بافومت، دستگیر کرد. در قرن نوزدهم گفته می شد که فراماسون ها نیز (به دروغ) بافومت را می پرستند.

در کتاب خود Dogme et ritual de la haute magie (1861؛ جادوی متعالی: آموزه و مناسک آن)، محقق ماورایی بانفوذ فرانسوی، الیفاس لوی، Baphomet را خلق کرد که به یک نماد غیبی شناخته شده تبدیل شده است. جلد کتاب، نقاشی بافومت بود که به‌عنوان «بز ساباتیک» تصور می‌شد – یک انسان بالدار هرمافرودیتی با سر و پای بزی که با نمادهای باطنی متعددی آراسته شده است. Lévi معنای هر یک از عناصر نقاشی را توصیف می کند که با دوگانگی عمیق و فراگیر آن تعریف می شود. آلیستر کراولی، محقق ماورا الطبیعه بریتانیایی نیز بافومت را به‌ویژه در «عشای عرفانی» خود پذیرفت. اخیراً معبد شیطانی مجسمه بافومت را سفارش داده است که در سال 2015 رونمایی شد و سپس در اعتراض به نمایش بناهای ده فرمان در مکان های عمومی به مکان های مختلف منتقل شد.

بافومت، موجودی بالدار با سر بز پنتاگرام و نیم تنه انسان، به عنوان یک دال برای معبد شیطانی عمل می کند.معبد شیطان یک سازمان مذهبی غیر خداباور است که از قوانین آزادی مذهبی و تصاویر غیبی برای به چالش کشیدن سلطه مسیحیان در اقدامات دولتی در سراسر کشور استفاده می کند. 

بز بافومت چیست؟ حقایق و تاریخچه

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
از اعماق اقیانوس ها تا دورترین نقاط فضا ، مطالب جالب و شگفت انگیز همینجاست.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • کدهای اختصاصی