آمار
مطالب اصلی سایتماورا

دره مرگ در سیبری (مرموز)

دره مرگ در سیبری

در شمال غربی یاکوتیا - سیبری، در نزدیکی قسمت بالایی رودخانه Viliuy، دره عجیبی وجود دارد که صدها سال پیش آثاری از تغییرات عمده زمین شناسی در زمین رخ داده است. در این منطقه، قطعات فلزی عجیبی در اعماق خاک یافت می شود، بنابراین دانشمندان نتوانسته اند ترکیب شیمیایی آنها را تعیین کنند. نام محلی این سرزمین اولیویو چرکچخ است که به «دره مرده» نیز معروف است.

این منطقه در منطقه ای به مساحت بیش از 1000 کیلومتر مربع، پوشیده از جنگل های بزرگ تایگا با تعداد زیادی باتلاق، دهانه و محلی که شهاب سنگ با زمین برخورد می کند، گسترده شده است. روزگاری این سرزمین محل زندگی مردم عشایر اونک بوده است. آنها از Bodaibo، از طریق Annybar، به دریای Laptev آمدند. عشایر نقل می کنند که اغلب صفحات فلزی همرنگ مس اما بسیار سخت و تیز را می بینند که به راحتی می توانند فلزات دیگر را برش دهند. هر صفحه دارای قطر 6-8 متر است، پوشش پوسته فلزی یک لایه مانند پودر آسیاب است. هنگام استفاده از چاقو برای بریدن آن، هیچ خط و خش روی سطح باقی نمی ماند. از طریق تجزیه و تحلیل، دانشمندان دریافتند که این صفحات فلزی قطعاتی از بلوک های دایره ای بزرگ هستند.

دره مرگ در سیبری

در سال 1936، یک زمین شناس روسی، هنگام کاوش در "دره مرده"، فلزی قرمز رنگ به شکل نیمکره را کشف کرد که از زمین بلند شده بود. این نیمکره به اندازه‌ای بزرگ است که 2 نفر را در خود جای دهد. در آن زمان، زمین شناسان ابزار اندازه گیری و دانش کافی برای تعیین اینکه چیست، نداشتند. تا سال 1979، گروه باستان شناسی دیگری به همراه زمین شناس روسی به این مکان آمدند، اما زمین آنجا خالی بود.

مردمی که در نزدیکی «دره مرگ» زندگی می‌کنند می‌گویند که شاهد پدیده‌های عجیب و غریب زیادی در این منطقه بوده‌اند، مانند کره‌های غول‌پیکر که از زمین بلند شده‌اند، منفجر می‌شوند و قطعات فلزی شلیک می‌کنند. ، پدیده رعد و برق خشک، سنگ های رسی و اثر برخورد شهاب سنگ هایی که از خارج از زمین می آیند، بسیاری از مردم گفتند که از نزدیک شاهد گلوله های آتشین قارچی شکلی بودند که مانند انفجاری به آسمان بلند می شدند، به ویژه، در اینجا یافت می شود که گیاهان مانند گیاهان طبیعی رشد نمی کنند، آنها بسیار سبز هستند، برگ ها بزرگتر از حد معمول هستند و شاخه های زیادی وجود دارد. یکی از عجیب ترین افسانه ها در مورد "دره مرگ" توسط عشایر یاکوت نقل شده است: "یک روز، در وسط دره، ناگهان با مه خاکستری و رعد و برق پوشانده شد. گردباد غول پیکری از سطح زمین برمی خیزد. گرد و غبار را صدها مایل دورتر پرت میکند. از "دره مرگ" رازآلود در سیبری نور روشن منتشر شد و به دنبال آن انفجارهای گوش خراش

دره مرگ در سیبری

اندکی پس از آن، گردباد در اعماق زمین ناپدید شد و دهانه‌ای غول‌پیکر با شعاع 20 متری بر جای گذاشت. می گویند کسی که کنجکاو است به گودال نزدیک شود تا ببیند چه اتفاقی افتاده است، دیگر بر نمی گردد. سپس در این منطقه گلوله های آتشین غول پیکری ظاهر شدند که از زمین به بیرون پرتاب می شدند و وقتی به زمین فرود آمدند، انفجارهای مهیب ایجاد کردند و حفره هایی به عمق 100 متر در منطقه کوهستانی اطراف دره ایجاد کردند. پس از این انفجارها، عشایر مجبورند اینجا را ترک کنند تا زمین های امن تری برای زندگی خود بیابند. "

به گفته دانشمندان، انفجارهای عجیب در افسانه بسیار شبیه به انفجارهای هسته ای امروزی است. آنها همچنین کشف کردند که بقایای "دره مرگ" شباهت های زیادی به اسرار تمدن باستانی مکزیک مایا دارد. این انفجار توسط یک نیروی مرموز ایجاد شد که تاکنون ناشناخته مانده است. به طور خاص، در «دره مرگ» در زمان‌های خاصی از روز، دانشمندان سطوح بالاتری از تشعشعات طبیعی از زیرزمین را اندازه‌گیری کردند. دانشمندان بر این باورند که در اعماق خاک "دره مرگ" فعالیت قوی جریان های مغناطیسی وجود دارد. از آنجایی که ارتش شوروی قبلاً این مکان را برای آزمایش سلاح های هسته ای انتخاب کرده بود، رادیواکتیویته باقی مانده مرتبط با میدان مغناطیسی در خاک باعث شد این منطقه به شدت آلوده شود. با این حال، منشا صفحات فلزی عجیب در اینجا توضیح داده نشده است و مورد تجزیه و تحلیل قرار نگرفته است. حتی برخی فکر می کنند که این قطعه بشقاب پرنده از موجودات فرازمینی است، زیرا بسیاری از مردم این منطقه شاهد پرواز اجسام درخشان عجیب و غریب از دره بوده اند. تاکنون رازهای این سرزمین روشن نشده است.

دره مرگ در سیبری

13 امتیاز توسط 0 نفر ثبت شده.

0 دیدگاه

ثبت دیدگاه

منتظر نظرات شما در مورد این پست هستیم :)
کد امنیتی رفرش