آمار
مطالب اصلی سایتعلمی

عجیب ترین عروس دریایی در استرالیا پیدا شد + تصاویر

عجیب ترین عروس دریایی در استرالیا پیدا شد + تصاویر

عروس دریایی غیرمعمول در ساحل ایالت کوئینزلند استرالیا، موجودی درخشان با شاخک های بلند پیدا شد که کارشناسان دریایی را متحیر کرد: دانشمندان آن را به عنوان یک عروس دریایی شناسایی کردند، اما نتوانستند گونه را شناسایی کنند. این موجود در ساحل استرالیا پیدا شد.

عجیب ترین عروس دریایی در استرالیا پیدا شد + تصاویر

به گزارش گاردین، روز چهارشنبه 21 می، امدادگران موجودی عجیب با رنگ های غیرعادی روشن را در سواحل ایالت کوئینزلند استرالیا پیدا کردند و به دانشمندان تحویل دادند. پس از بررسی این ساکن مرموز اقیانوس، کارشناسان به این نتیجه رسیدند که یک عروس دریایی در مقابل آنها قرار دارد، اما نتوانستند تشخیص دهند که متعلق به چه گونه ای است. این دومین عروس دریایی از این گونه جدید است که در سال های اخیر در سواحل استرالیا یافت می شود. عکس های زیر در سال 2008 گرفته شده اند.

عجیب ترین عروس دریایی در استرالیا پیدا شد + تصاویر

لیزا گرشوین زیست‌شناس دریایی از CSIRO می‌گوید: «این خلقت ما را شگفت‌زده کرد، انگار از داستان‌های علمی تخیلی بیرون آمده بود». این حیوان براق، زنده و بنفش بود و شاخک هایش به طول حدود یک متر بود. به گفته گرشوین، این موجود درخشان بسیار شبیه به عروس دریایی موزاییکی (Thysanostoma thysanura) است، اما رنگ نمایندگان این گونه کاملاً متفاوت است - قهوه ای یا بژ. ما هنوز نتوانسته‌ایم گونه این حیوان را تعیین کنیم، اما احتمالاً متعلق به عروس دریایی موزاییکی است که در آب‌های استرالیا و حتی بیشتر از آن در سواحل جنوب شرقی کوئینزلند بسیار نادر است، زیرا آنها عمدتاً در آب‌های استرالیا زندگی می‌کنند.

 ما معتقدیم که عروس دریایی بنفش می‌توانست همراه با آب بالاست تانکرهای مالزی یا فیلیپین وارد استرالیا شود. این زیست شناس دریایی همچنین خاطرنشان کرد که رنگ غیرمعمول این موجود با دهان های متعدد احتمالاً یک علامت هشدار دهنده است. گرشوین توضیح می دهد: «مثل این است که او به من هشدار می دهد که با او درگیر نباشم. اگرچه فکر نمی‌کنم گاز گرفتن او تهدیدی جدی باشد.» بعداً، کارشناسان اعتراف کردند که یک عروس دریایی ناشناخته برای علم در طی آزمایشات مرده است، اما تاکید کردند که قصد ندارند تحقیقات خود را متوقف کنند. این زیست شناس در پایان گفت: "امیدوارم مطالعه زیر میکروسکوپ به همه سوالات ما پاسخ دهد و توضیح دهد که چرا تاکنون هیچ کس این موجود را ندیده است."

0 امتیاز توسط 0 نفر ثبت شده.

0 دیدگاه

ثبت دیدگاه

منتظر نظرات شما در مورد این پست هستیم :)
کد امنیتی رفرش