آمار
مطالب اصلی سایتطبیعت

آثار مرموزی که توسط طبیعت و بدون دخالت انسان خلق شده

آثار مرموزی که توسط طبیعت و بدون دخالت انسان خلق شده

بر روی زمین بسیاری از آثار معماری منحصر به فرد وجود دارد که توسط معجزه طبیعی خلق شده است. بیایید برخی از آثار معماری خاص پر از چنین رمز و راز را از طریق این مطلب در سایت واندرز فارسی مرور کنیم.

آثار مرموزی که توسط طبیعت و بدون دخالت انسان خلق شده

1: هرم بوسنی

در سال 2005، باستان شناس آماتور بنام عثماناگیچ کشف بسیار جالبی را منتشر کرد. او تپه بزرگی را در شهر ویسوکو، بوسینا پیدا کرد. این باستان شناس با بررسی های انجام شده گفت که ساختار این تپه مانند هرم در مصر است اما اندازه آن بسیار بزرگتر است. عثماناگیچ نام این تپه را هرم خورشید گذاشته است. او معتقد است که این منبع اهرام است، وگرنه کلید کمک به دانشمندان برای یافتن ارتباط بین انسان ها و خدایان است.

آثار مرموزی که توسط طبیعت و بدون دخالت انسان خلق شده

این اثر عجیب و غریب در وسط اروپا واقع شده است - منطقه ای بی سابقه از ساخت و ساز هرمی اما هنگام انجام تحقیقات بیشتر، دانشمندان معتبر جهان همگی می گویند که این فقط یک بلوک ساختاری است که به طور طبیعی ایجاد می شود. در تحلیل های تاریخی زمین شناسی، کاوش ها، زمین شناسان، باستان شناسان به این نتیجه رسیده اند که این اثر یک سازه طبیعی است و هیچ نشانه ای از ساخت انسان ندارد.


آثار مرموزی که توسط طبیعت و بدون دخالت انسان خلق شده

2: دیوار طبیعی

نام شهر راک وال در تگزاس (ایالات متحده آمریکا) از یک دیوار سنگی بسیار مرموز در اینجا گرفته شده است. این شهر هر ساله بازدیدکنندگان زیادی را برای دیدن به خود جذب می کند زیرا همه فکر می کنند که این دیوار یک شهر باستانی اسرارآمیز است که گنجینه ها و اسرار مقدس بسیاری را در خود جای داده است.

دیوارهای سنگی ساختاری چهار ضلعی به عرض 5.63 کیلومتر، طول 9 کیلومتر و نزدیک به 50 کیلومتر مربع را تشکیل می دهند. یک ویژگی خاص سنگ گرانیت فلدسپات است، ماده ای که در این منطقه یافت نمی شود. مردم همچنین دو حلقه فلزی - به قطر 1.8 متر و 3 متر - کشف کردند که به سطح سنگ ساخته شده از قلع، تیتانیوم و آهن متصل شده بود. زمین شناسان زیادی برای بررسی این دیوار سنگی آمدند و ادعا کردند: این یک محصول طبیعی است و شهر قدیمی فقط یک داستان شایعه برای جذب گردشگران برای بازدید از این محل است.

آثار مرموزی که توسط طبیعت و بدون دخالت انسان خلق شده

منطقه اطراف راک وال دارای شن و ماسه زیادی است، با گذشت زمان، دما بالا می رود و حرکت هوا تا حدودی باعث سفت شدن بلوک های شنی شده و به شکل آجری شکل می گیرد. تحت تأثیر محیط، آجرهای طبیعی انباشته شده دیوارهایی را ایجاد می کنند. البته برای انجام این کار صدها هزار سال زمان لازم است. و هنگام بررسی زمین شناسی دیوار راک وال دانشمندان همچنین تأیید کردند که از نظر سنی مشابه هستند یعنی حدود 100000 سال.


آثار مرموزی که توسط طبیعت و بدون دخالت انسان خلق شده

3: شهری زیر دریا

این بلوک عظیم معماری باستانی توسط یک مربی غواصی در سال 1985 در ساحل جنوبی یوناگونی ژاپن کشف شد. جذابیت ویژه آن این است که این سازه به عنوان یک اثر هنری سنگ جامد با قدمت 8000 سال تخمین زده می شود.
این ساختمان بر کف این دریای عمیق ژاپنی تسلط دارد که در آن پله هایی مانند پلکان حک شده است، سطح آن صاف و مربعی شکل است. در این بلوک معماری، سنگ هایی به طول 100 متر و تونل هایی با عمق بیش از 2 متر وجود دارد. شایان ذکر است که در اطراف این محوطه معماری آثاری از سنگ آهک وجود ندارد، یعنی این بنا قبلاً بالاتر از سطح دریا بوده است. ضلع بالای معماری دارای یک بلوک سنگی بزرگ است. بنابراین بسیاری از مردم در ابتدا تصور می کردند که این اثر مربوط به تمدن باستانی است که در یک فاجعه در زیر دریا غوطه ور شد.
آثار مرموزی که توسط طبیعت و بدون دخالت انسان خلق شده
اما با وجود اینکه سنگ یوناگونی در واقع مانند شهری با تراس ها و دیوارهای سالم به نظر می رسید، دانشمندان در طول این مطالعه هیچ ابزار یا مبلمان زندگی را شناسایی نکردند. آثاری از مسکن و کار مردم در دسترس نیست. زمین شناسان از طریق بررسی ها دریافتند که این معماری نتیجه یک برخورد زمین شناسی بوده و به طور تصادفی شکستگی ها و دیوارهای نردبانی شکل ایجاد کرده است. که باعث می شود مردم مدرن باور کنند، اینجا یک تمدن مرموز ظاهر شده است.
0 امتیاز توسط 0 نفر ثبت شده.

0 دیدگاه

ثبت دیدگاه

منتظر نظرات شما در مورد این پست هستیم :)
کد امنیتی رفرش