loading...

واندرز فارسی | جهان عجایب

آیا آنها کشته شدند تا حقیقت فاش نشود؟ این تئوری توطئه به طور شگفت انگیزی کمتر شناخته شده است.

رمز و راز مرگ سه فضانورد در سال 1967 + عکس

آیا آنها کشته شدند تا حقیقت فاش نشود؟ این تئوری توطئه به طور شگفت انگیزی کمتر شناخته شده است و بسیاری از آمریکایی ها و حتی بیشتر از آن مردم کشورهای دیگر هرگز در مورد آن چیزی نشنیده اند. به گفته نظریه پردازان توطئه، این نشان دهنده تلاش مقامات برای پاک کردن این حادثه از تاریخ است. اولین پرواز سرنشین دار برنامه آپولو در اکتبر 1968 با فضاپیمای آپولو 7 انجام شد. اما در ابتدا قرار بود این پرواز یک سال زودتر در فوریه 1967 با فضاپیمای آپولو 1 انجام شود. اما در حین آماده سازی برای پرتاب، آتش سوزی در ماژول رخ داد و هر سه فضانورد ابتدا خفه شدند و سپس بدن آنها در اثر آتش سوزی آسیب دید. نام آنها ویرجیل گریسوم، ادوارد هیگینز وایت و راجر شافی بود.

و دو سال پس از این حادثه، خدمه آپولو 11 به همراه فضانوردان نیل آرمسترانگ، باز آلدرین و مایکل کالینز به ماه رفتند. اگر فضانوردان آپولو 1 در آتش نمی مردند، قطعا یکی از آنها در خدمه آپولو 11 بود. بنابراین، به گفته نظریه پردازان توطئه، حتی در مرحله آماده سازی برای پرواز آپولو 1، خدمه او مطلع شدند که در واقع هیچ آمادگی برای مأموریت ماه وجود ندارد و کل ماموریت با فرود بر روی ماه آپولو. 11 خدمه در استودیوهای فیلمبرداری روی زمین فیلمبرداری خواهند شد. و گریسوم، وایت و چفی این را خیلی دوست نداشتند، آنها احساس می کردند فریب خورده اند و شاید حتی میخواستند که در مورد آن به کسی بگویند. و بنابراین تصمیم گرفته شد با آتش زدن آنها را از بین ببرند.

رمز و راز مرگ سه فضانورد در سال 1967 + عکس

چنین جزئیاتی بر اعتبار این نسخه می افزاید که اندکی پس از آن آتش سوزی، 10 کارمند دیگر آپولو در شرایط عجیبی جان باختند. اینها عمدتاً اتفاقاتی مثل آتش سوزی ها و تصادفات اتومبیل بودند. یکی از این قربانیان، بازرس ایمنی آپولو توماس بایرون بود که در آوریل 1967، دو ماه پس از مرگ سه فضانورد، در یک تصادف رانندگی جان باخت. او به همراه همسر و دخترخوانده‌اش بیرون از خانه‌اش در ماشین بود که قطاری که از ریل خارج شده بود به آن‌ها برخورد کرد و هر سه نفر را فوراً کشت. و درست یک هفته قبل از مرگش، بایرون به کنگره احضار شد و در آنجا در مورد حادثه آپولو 1 مورد بازجویی قرار گرفت.

رمز و راز مرگ سه فضانورد در سال 1967 + عکس

همچنین مشخص است که بایرون شخصاً گزارش بزرگی از نحوه چیدمان ماژول سوخته و سایر تجهیزات ناسا تهیه کرده است، اما نحوه دریافت این گزارش مشخص نیست. این احتمال وجود دارد که بایرون متوجه شده باشد که یک قتل عمدی فضانوردان صورت گرفته است و به همین دلیل تصمیم به حذف او گرفتند. به هر حال، علت آن آتش سوزی وحشتناک در ماژول آپولو-1 هرگز پیدا نشد. که واقعاً بسیار عجیب است. فقط نسخه هایی در مورد جرقه تصادفی یا اتصال کوتاه در سیم کشی بیان شد، اما کمیسیون رسمی نتوانست این نسخه ها را تایید یا رد کند. در همان زمان، مرگ فضانوردان تقریباً آنی بود، آنها توسط محصولات احتراق تنها در 14 ثانیه خفه شدند. مرگ انسانی، تقریباً مانند یک اتانازی.

رمز و راز مرگ سه فضانورد در سال 1967 + عکس

زمانی، بستگان گریسوم از نتایج تحقیقات ناسا ناراضی بودند و هنوز مطمئن هستند که چیزی در اینجا غیر عادی است. اسکات گریسوم، پسر فضانورد متوفی، می‌گوید: «فکر می‌کنم یک اقدام خرابکارانه انجام شد، فکر آن در ذهنم ماندگار شد. بتی، پسر و بیوه گریسوم، می گوید: "آنچه در نتیجه تحقیقات کشف شد بسیار شبیه به چیزی بود که با مشارکت سیا یا شخص دیگری جعل شده بود. من مطمئن هستم که این یک جنایت عمدی بوده است." بسیاری از نظریه پردازان توطئه معتقدند که این گریسوم بود که می خواست به تمام جهان بگوید که ناسا می خواهد خبر جعلی بودن مربوط به فرود روی ماه را حذف کند. آنها این نتیجه گیری ها را به دلیل شخصیت سرسخت، بی حوصلگی در برابر کوچکترین دروغ ها و سایر ویژگی های شخصی او دانستند.

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
از اعماق اقیانوس ها تا دورترین نقاط فضا ، مطالب جالب و شگفت انگیز همینجاست.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • کدهای اختصاصی