آمار
مطالب اصلی سایتتکنولوژی

eSIM چیست و چگونه کار مینکد؟

eSIM چیست و چگونه کار مینکد؟

eSIM (نسخه کوتاه سیم کارت جاسازی شده) نسخه مجازی یا دیجیتال سیم کارت داده سنتی است. مشابه سیم کارت، افرادی که از سیم کارت مجازی استفاده می کنند به برنامه های داده تلفن همراه دسترسی دارند. بسته به اینکه ارائه‌دهنده سیم‌کارت الکترونیکی چه کسی باشد، افراد دارای ویژگی‌هایی مانند رومینگ، تماس‌های تلفنی، پیام‌های متنی و موارد دیگر خواهند بود.

eSIM به لطف ریزتراشه ای که بر روی تلفن همراه شما نصب شده است کار می کند و به شما امکان می دهد چندین "نمایه eSIM"، معادل سیم کارت های فیزیکی، با شماره تلفن و برنامه های داده مربوطه آنها را نصب کنید. دو تا از اولین شرکت هایی که آن ها را در گوشی های خود جای دادند گوگل و اپل بودند. با همکاری اپراتورهای محلی در کشور، هر دو به eSIM ها اجازه کار دادند. به لطف این فناوری، برقراری ارتباط برای افراد آسان تر است. خرید سیم کارت دیگر نیازی به رفتن به فروشگاه ندارد، اما این به سیاست های هر شرکت مخابراتی بستگی دارد. نکته خوب این است که مردم مجبور نخواهند شد منتظر بمانند تا پلاستیک یا چیزی شبیه آن را دریافت کنند، زیرا همه اینها به صورت دیجیتالی مدیریت می شود.

تراشه تعبیه شده در تلفن های سازگار با eSIM کوچکتر از نانوسیم است و اجازه می دهد تا حداکثر 8 پروفایل را با شماره تلفن های مختلف و برنامه های داده ذخیره کنید. سیم‌کارت‌های الکترونیکی را می‌توان در دستگاه‌های پوشیدنی مختلفی برای لوازم خانگی، ماشین‌ها یا سایر ابزارهایی که همیشه به اینترنت متصل هستند، پیدا کرد.


چگونه یک eSIM را تنظیم می کنید؟

تنظیم یک سیم کارت مجازی می تواند توسط کاربر در خانه انجام شود که تقریباً به سادگی گرفتن عکس سلفی است: فقط دوربین تلفن را به سمت یک بارکد دو بعدی (یا کد BIDI) که توسط اپراتور برای تلفن ارائه شده است، قرار دهید. برای گرفتن پیکربندی که به کارت مجازی منتقل می شود. پس از آن، بسته به گوشی و اینکه آیا از گوشی اندروید یا iOS استفاده می‌کنید، فرآیند پیکربندی سیم‌کارت مجازی با دنبال کردن یک سری مراحل تکمیل می‌شود که شامل انتخاب اینکه آیا سیم‌کارت مجازی برای تماس‌ها و داده‌ها استفاده می‌شود یا فقط برای داده، تکمیل می‌شود. و همچنین انتخاب کنید که سیم کارت دیجیتال به صورت یک خط یا همراه با یک خط دیگر، چه در نمایه eSIM دیگر یا یک سیم کارت معمولی کار کند.

eSIM چیست و چگونه کار مینکد؟

تفاوت بین سیم کارت مجازی و سیم کارت

تفاوت اصلی بین سیم کارت مجازی eSIM و سیم کارت این است که eSIM کاملا مجازی است، بنابراین برای استفاده از آن نیازی به تراشه فیزیکی مانند سیم کارت سنتی ندارید، بلکه به یک تلفن همراه سازگار نیاز دارید. معمولاً فقط دستگاه های آخرین نسل از آن پشتیبانی می کنند. این بدان معناست که برای دریافت eSIM، نیازی نیست چند روز در خانه منتظر بمانید تا سیم‌کارت برسد یا چند روز دیگر منتظر بمانید تا فعال شود. فقط باید به یک فروشگاه آنلاین بروید، آن را بخرید و دانلود کنید. همه چیز در چند دقیقه!


معایب استفاده از سیم کارت الکترونیکی چیست؟

افراد باید یک دستگاه سازگار با eSIM داشته باشند.

برخی از سیم‌کارت‌های الکترونیکی داده نامحدودی ندارند.

Holafly دارای eSIM های مختلف با داده های نامحدود است.

بسته به دستگاه، افراد فقط می توانند بین یک تا دو eSIM اضافه کنند.

آیفون 14 و آیفون 15 امکان استفاده از حداکثر 8 سیم کارت را دارند.

برخی از سیم‌کارت‌های الکترونیکی شامل تماس‌های تلفنی و پیام‌های متنی نیستند.

فقط اپراتورهای محلی دارای سیم‌کارت الکترونیکی و شرکت‌هایی مانند Holafly این ویژگی‌ها را دارند.

تغییر eSIM از یک دستگاه به دستگاه دیگر به آسانی تغییر سیم کارت سنتی نیست.


مزایای eSIM

برای مشتری بدون زباله های پلاستیکی مردم در مورد نیاز به نصب فیزیکی چیزی در تلفن خود نگران نخواهند بود.

تغییر بسته های داده از حاملی که استفاده می کنید آسان تر است.

برای درخواست تغییر نیازی به مراجعه به فروشگاه نیست.

برخی از سیم‌کارت‌های مجازی را می‌توان از فروشگاه‌های آنلاین خریداری کرد، مانند سیم‌کارت‌های ارائه شده توسط Holafly.

در صورت دزدیده شدن یا مفقود شدن تلفن همراه افراد، زمان آسان تری برای بازیابی اطلاعات خود دارند.

اطلاعات موجود در eSIM در فضای ابری ذخیره می شود.

هنگام سفر، با ویژگی MultiSIM، کاربران می توانند از شماره و داده های تلفن همراه یکسان در دستگاه های مختلف به طور همزمان استفاده کنند.

سیم‌کارت‌های الکترونیکی پایداری را بهبود می‌بخشند زیرا میزان ضایعات را در سال از نظر پلاستیک و فلز کاهش می‌دهند.

سیم کارت های مجازی شامل تماس های تلفنی و پیام های متنی برای بهبود ارتباطات است.


هزینه eSIM چقدر است؟

افراد هنگام استفاده از eSIM قیمت های متفاوتی پیدا می کنند. به عنوان مثال، اپراتورهای تلفن همراه بسته‌های داده‌ای متفاوتی خواهند داشت که بسته به آنچه ارائه می‌دهند، از 20 دلار تا بیش از 50 دلار متغیر است. شرکت‌های بین‌المللی eSIM مانند Holafly نیز قیمت‌های متفاوتی دارند که بسته به طرح داده و مدت زمانی که افراد برای کارکردن به eSIM نیاز دارند، از ۱۹ دلار تا بیش از ۹۹ دلار متغیر است.


چرا باید سیم کارت الکترونیکی داشته باشم؟

هنگام سفر به سراسر جهان، مردم این شانس را دارند که به گزینه های مختلف برای داشتن اتصال به اینترنت دسترسی داشته باشند. همین امر در مورد افرادی که می خواهند از eSIM به صورت محلی استفاده کنند نیز صدق می کند. در هر صورت، سیم‌کارت‌های الکترونیکی فرآیند اتصال و دریافت اینترنت همراه را ساده‌تر کرده‌اند. تنها چیزی که باید در مورد آن نگران بود داشتن یک دستگاه سازگار با eSIM است، زیرا این به گزینه ای بهتر برای اتصال محلی و در سفر تبدیل شده است.


0 امتیاز توسط 0 نفر ثبت شده.

0 دیدگاه

ثبت دیدگاه

منتظر نظرات شما در مورد این پست هستیم :)
کد امنیتی رفرش