loading...

واندرز فارسی | جهان عجایب

آلپو مارتینز، پادشاه دهه 1980 که بعداً به یک خبرچین فدرال تبدیل شد، مصمم بود که آبروی ننگین خود را در هارلم اصلاح کند -

زندگی مرگبار آلپو مارتینز سلطان مواد مخدر

آلپو مارتینز، پادشاه دهه 1980 که بعداً به یک خبرچین فدرال تبدیل شد، مصمم بود که آبروی ننگین خود را در هارلم اصلاح کند - تا اینکه در سال 2021 در آنجا به ضرب گلوله کشته شد.

آبراهام رودریگز در لویستون، مین زندگی می کرد. همسایگان او را فردی خوش برخورد می دانستند. او از دوچرخه سواری با دوستانش لذت می برد. هیچ کس در لویستون هرگز فکر نمی کرد که مردم ممکن است بخواهند او را مرده ببینند - در واقع بسیاری از مردم. آنها همچنین مشکوک نبودند که آبراهام رودریگز نام واقعی او نیست، یا اینکه او یکی از بدنام ترین دلالان کراک هارلم در دهه 1980 است.

نام اصلی او آلپو مارتینز بود و او تحت حفاظت به عنوان شاهد بود. در حالی که مارتینز مطمئناً دشمنان خود را به عنوان یک سلطان مواد مخدر به دست آورده بود، زمانی که شروع به همکاری به پلیس کرد، بیشتر تنفر به دست آورد. متأسفانه، به نظر می رسید که مارتینز هرگز واقعاً از گذشته خود فرار نکرده است. بنابراین هنگامی که اخبار مرگ او در سال 2021 منتشر شد - زمانی که او در تیراندازی با ماشین کشته شد - بسیاری حدس زدند که او توسط یک رقیب به قتل رسیده است. این زندگی دوگانه آلپو مارتینز است.

ظهور و سقوط "شهردار هارلم":

آلپو مارتینز، متولد 8 ژوئن 1966، زود درگیر صحنه مواد مخدر نیویورک شد - او فقط 13 سال داشت که در شرق هارلم شروع به فروش مواد مخدر کرد. این تجارت مثمر ثمر بود و مارتینز بعداً به عنوان یک چهره مهیج با تمایل به رانندگی اتومبیل های گران قیمت و دوچرخه های خیابانی شهرت پیدا کرد. کوین چیلز، دوست سابق مارتینز (و دلال اصلاح شده کوکائین) در مصاحبه ای با نیویورک تایمز گفت: "او یک جوینده توجه و یک معتاد آدرنالین بود." شما باید بفهمید، ما همه جوان، نوجوان بودیم و بیشتر از آن چیزی که می‌دانستیم با آن چه کنیم، پول داشتیم.»

مارتینز علیرغم اینکه جوان بود، همچنین نشان داد که بی رحم است - و مایل به کشتن رقبای خود است. او معمولاً قاتل هایی را برای انجام این کار استخدام می کرد. اما گاهی اوقات، مارتینز دست‌هایش را هم کثیف می‌کرد، مانند زمانی که در انجام قتل شریک سابق و دوست صمیمی‌اش ریچ پورتر در سال 1990، پس از اینکه گمان می‌کرد پورتر او را از معاملات مهم منصرف کرده است، کمک کرد. همانطور که مارتینز بعداً گفت: "این شخصی نبود. تجارت بود.»

زندگی مرگبار آلپو مارتینز سلطان مواد مخدر

شراکت سرنوشت‌ساز ریچ پورتر و آلپو مارتینز در فیلم «پرداخت کامل» در سال 2002 به نمایش درآمد.

قتل پورتر آغاز پایانی برای مارتینز بود. کمتر از یک سال بعد، او سعی کرد تجارت خود را به واشنگتن دی سی گسترش دهد، اما دستگیر شد و به زودی متوجه شد که با اتهامات قاچاق مواد مخدر مواجه است. پس از آن بود که به مارتینز پیشنهاد شد: در ازای مجازات تخفیف‌یافته، شاهد فدرال شوید. مارتینز قرارداد را پذیرفت و دوستان و شرکا را فروخت. او به انجام هفت قتل اعتراف کرد و شهادت او عملاً زیرساخت کوکائین دی سی را به زانو درآورد. البته، خیانت در تجارت زیرزمینی مواد مخدر ساده تلقی نمی شود و مارتینز هدفی را پشت سر داشت. بنابراین او به زودی در برنامه حفاظت از شاهدان فدرال قرار گرفت و نام جدیدی به او داده شد: آبراهام رودریگز.


زندگی دوگانه آلپو مارتینز پس از زندان:

به گزارش نیویورک آمستردام نیوز، پس از آزادی آلپو مارتینز از زندان فدرال ADX Supermax در فلورانس، کلرادو در سال 2015، او به طور رسمی وارد حفاظت از شاهدان شد. او یک کارت شناسایی جدید برای نام جدیدش گرفت و به او دستور داده شد که به لویستون، مین، شهری کوچک و کم‌هیجان برود. در ابتدا به نظر می رسید که مارتینز زندگی خود را تغییر می دهد. او به آپارتمان جدیدی نقل مکان کرد که در آنجا مورد علاقه همسایگانش بود، در Walmart شغلی پیدا کرد و حتی با نوجوانان بسکتبال بازی میکرد.

تنها دو سال بعد، مارتینز کسب و کار ساخت و ساز خود را تأسیس کرد. خدمه او - و سایر افرادی که در آن منطقه با آنها روبرو شد - هرگز مشکوک نشدند که او زمانی در معاملات خشونت آمیز بی شمار مواد مخدر دست داشته است. متأسفانه، مارتینز برای ترک کامل زندگی قدیمی خود مشکل داشت. مدت کوتاهی پس از بیرون آمدن از زندان، او با دوست قدیمی اش چیلز تماس گرفت و می خواست توضیح دهد که چرا در اوایل دهه 1990 به مخبر تبدیل شده است. شیلز گفت، اما فراتر از این بود. مارتینز با وجود هشدار در مورد خطرات ، شروع به بازگشت به هارلم کرد.

زندگی مرگبار آلپو مارتینز سلطان مواد مخدر

همسایه ها «آبراهام رودریگز» را مردی خوب و صمیمی می دانستند.


یکی از نزدیکترین دوستان مارتینز در لویستون، نیک پاپاکونستانتین، معتقد بود که او در اوایل سال 2018 شرایط حفاظت از شاهد را به هم ریخته است. پاپاکنستانتین گفت: «او با شخص دیگری به نیویورک می‌رود. او همیشه نگران نظارت دولت بود.» در یک نقطه در سال 2019، او با کارگردان تروی رید ملاقات کرد و گوشه خیابانی را که در آن ریچ پورتر را کشت، به او نشان داد. او همچنین در مقابل دوربین از اینکه ارتکاب قتل برای او چه چیزی بوده است صحبت کرد.

«این دقیقاً اینجا اتفاق افتاد. آلپو مارتینز در ویدئو توضیح داد. "من خیلی عصبانی بودم. من فقط یک **** را که دوستش داشتم، یک **** را که با آن پول می گرفتم، یک **** را کشتم ... و سپس مجبور شدم او را بردارم و در جنگل بیندازم. و بدنش را رها کنم.» تا سال 2020، مارتینز آنقدر به هارلم می آمد که به سختی در لویستون بود. به نظر می‌رسید که او مصمم است که شهرت خود را در زمین‌های قدیمی‌اش تثبیت کند، اما جایگاهش با لقب «شهردار هارلم» مدت‌هاست که کم‌رنگ شده بود. سپس در 31 اکتبر 2021، مارتینز کشته شد.


 مرگ ناگهانی آلپو مارتینز:

هنگامی که اخباری مبنی بر کشته شدن آلپو مارتینز 55 ساله در هارلم منتشر شد، بیشتر آنها تصور می کردند که قاتل او یک رقیب انتقام جو یا دشمن قدیمی است که سعی می کند به او برسد. به نظر می‌رسید که گذشته مارتینز به او بازگشته است. یکی از ساکنان هارلم به نیویورک آمستردام نیوز گفت: «متعجب هستم که او زودتر کشته نشد. او به افراد زیادی صدمه زد و آنها پسران و برادرزاده هایی دارند که اکنون مردان بالغ هستند. در همین حال، خواهرزاده ریچ پورتر گفت: «هر سگی روز خود را دارد و امروز او بود. من به کارما اعتقاد دارم و خوشحالم که اینجا بودم تا شاهد آن باشم." با این حال، حقیقت بسیار کمتر شبیه فیلم بود. همانطور که نیویورک دیلی نیوز گزارش داد، مارتینز به دلیل عادات بد رانندگی کشته شد، نه به این دلیل که شریک تجاری سابقش را مورد آزار و اذیت قرار داده بود.

در مقطعی در تابستان 2021، مارتینز ظاهراً با موتور سیکلت خود به مردی به نام شکیم پارکر برخورد کرده بود. طبق گزارش‌ها، مارتینز عادت بدی داشت که خیلی نزدیک به عابران پیاده رانندگی کند، اما ظاهراً این حادثه پارکر را به‌قدری عصبانی کرد که او برای ماه‌ها کینه را حفظ کرد. سپس، در روز هالووین، حدود ساعت 3:20 صبح، پارکر مارتینز را دید که با یک وانت قرمز رنگ دوج رم از کنار او می گذرد. پارکر با دیدن یک لحظه فرصت، سه گلوله به شیشه سمت راننده شلیک کرد، دور شد و سپس برگشت و دو گلوله دیگر شلیک کرد.که در نهایت به بازو و سینه اصابت کرد - یکی از گلوله ها به قلب او اصابت کرد.

زندگی مرگبار آلپو مارتینز سلطان مواد مخدر

یک منبع پلیس نیویورک به نیویورک دیلی نیوز گفت، در آخرین لحظات زندگی، مارتینز در حال پرتاب کیسه های هروئین از پنجره دیده شد. او یک رشته بسته‌های هروئین را پشت سر می‌گذارد، در فاصله چند فوتی از هم، انگار که احتمالاً می‌داند، من تیرباران شده‌ام، پلیس‌ها می‌آیند، من نمی‌خواهم با آن همه هروئین گرفتار شوم. وقتی خبر به لویستون رسید، اکثر همسایگان سابق مارتینز نمی‌دانستند چه فکری کنند. تنها چیزی که می توانستند به خاطر بیاورند این بود که او معمولاً پسری خوش برخورد بود و با بچه های همسایه اش صمیمی بود. برای دوستان صمیمی مانند نیک پاپاکونستانتین، خبر مرگ مارتینز نیز به عنوان خبری در مورد اینکه او واقعاً چه کسی بود،  احساسات پیچیده ای را به همراه داشت.

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
از اعماق اقیانوس ها تا دورترین نقاط فضا ، مطالب جالب و شگفت انگیز همینجاست.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • کدهای اختصاصی