آمار
مطالب اصلی سایتمرموز و جنایی

آلیسون پارکر روزنامه نگاری که در برنامه زنده کشته شد

آلیسون پارکر روزنامه نگاری که در برنامه زنده کشته شد

تنها چند روز پس از تولد 24 سالگی او در آگوست 2015، آلیسون پارکر و آدام وارد، فیلمبردار 27 ساله در میانه یک مصاحبه صبحگاهی روی آنتن که به صورت زنده پخش می شد به قتل رسیدند. در 26 آگوست 2015، خبرنگار آلیسون پارکر و آدام وارد، فیلمبردار او، آماده پخش در محل کار حاضر شدند. پارکر برای WDBJ7، یک ایستگاه خبری محلی در Roanoke، ویرجینیا کار می کرد. آن روز، پارکر و وارد برای مصاحبه با ویکی گاردنر، مدیر اجرایی اتاق بازرگانی محلی، در مونتا بودند.

اما در اواسط مصاحبه صدای شلیک گلوله بلند شد. در حالی که دوربین به پخش زنده ادامه می داد، یک مرد مسلح به پارکر، گاردنر و وارد تیراندازی کرد. هر سه روی زمین افتادند و دوربین وارد نگاه کوتاهی به تیرانداز داشت. آخرین ثانیه های زندگی آلیسون پارکر نیز توسط قاتل او ضبط شد - او فیلم را به صورت آنلاین منتشر کرد. این داستان دلخراش اوست.

آلیسون پارکر روزنامه نگاری که در برنامه زنده کشته شد

آلیسون پارکر در 19 اوت 1991 به دنیا آمد و در مارتینسویل ویرجینیا بزرگ شد. پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه جیمز مدیسون، او یک دوره کارآموزی را در WDBJ7 در Roanoke آغاز کرد و در سال 2014، پارکر به عنوان یک خبرنگار برای برنامه صبحگاهی کانال، موقعیت غبطه‌انگیز را به دست آورد.این کار پارکر را در خط آتش قرار می دهد. در صبح روز 26 اوت 2015، پارکر و وارد برای مأموریت خود برای پوشش پنجاهمین سالگرد دریاچه کوه اسمیت در همان نزدیکی آماده شدند. پارکر درباره وقایع با ویکی گاردنر مصاحبه کرد. سپس در اواسط پخش زنده، مردی سیاه پوش و اسلحه به دست نزدیک شد.ر ساعت 6:45 صبح، مرد مسلح از گلاک 19 خود به سمت آلیسون پارکر شلیک کرد. سپس، او اسلحه را به سمت آدام وارد و ویکی گاردنر چرخاند که از پشت مورد اصابت گلوله قرار گرفتند. در مجموع تیرانداز 15 بار شلیک کرد. دوربین به پخش خود ادامه داد و فریادهای دردناک قربانیان را ثبت کرد.

مرد مسلح از محل متواری شد و هرج و مرج را پشت سر گذاشت. پخش به استودیو کاهش یافت، جایی که روزنامه نگاران سعی کردند آنچه را که به تازگی شاهد بوده اند پردازش کنند. وقتی پلیس به محل تیراندازی رسید، پارکر و وارد قبلاً مرده بودند. یک آمبولانس گاردنر را سریع به بیمارستان رساند. او پس از عمل جراحی اورژانسی جان سالم به در برد. آلیسون پارکر تنها چند روز قبل از تیراندازی که جان او را گرفت، 24 ساله شده بود. او بر اثر اصابت گلوله به سر و قفسه سینه‌اش جان باخت، در حالی که وارد بر اثر اصابت گلوله به سر جان باخت.نگیزه مرد مسلح: در ایستگاه خبری، همکاران شوکه‌شده آلیسون پارکر، فیلم‌های وحشتناک را مرور کردند و از دیدن تیرانداز یخ زدند اما او را شناختند. جفری مارکس، مدیر کل، گفت: «همه کسانی که دور آن جمع شده بودند، گفتند: «این وستر است». بلافاصله با کلانتری تماس گرفتند.

آلیسون پارکر روزنامه نگاری که در برنامه زنده کشته شد

تیرانداز، Vester Lee Flanagan، زمانی برای WDBJ7 کار می کرد - تا زمانی که ایستگاه او را اخراج کرد. همکاران به دلیل "احساس تهدید یا ناراحتی" از او به ایستگاه شکایت کرده بودند. این اولین باری نبود که یک ایستگاه خبری فلانگان را اخراج کرد. سال‌ها قبل، پس از اینکه در حال تهدید کارمندان و نشان دادن «رفتار عجیب و غریب» دستگیر شد، ایستگاه دیگری او را رها کرد.در زمان حضورش در WDBJ7، فلانگان سابقه‌ای از رفتارهای فرار و پرخاشگرانه داشت. کمتر از یک سال پس از اینکه ایستگاه او را در سال 2012 استخدام کرد، او را اخراج کردند. پلیس مجبور شد او را از ساختمان اسکورت کند. گزارشگر ناراضی ظاهراً تیراندازی را برنامه ریزی کرده بود و یک ماشین اجاره کرده بود تا از صحنه فرار کند. اما ساعاتی بعد، در حالی که پلیس در حال جستجو برای او بود، قاتل اعترافات خود را در توییتر منتشر کرد. Vester Lee Flanagan توضیح داد که او آلیسون پارکر و آدام وارد را هدف قرار داده است زیرا هیچ کدام نمی خواستند با او کار کنند. 

در ساعت 11:14 صبح، فلانگان ویدئوهایی از تیراندازی را در صفحه فیس بوک خود منتشر کرد. این فیلم وحشیانه به سرعت در شبکه های اجتماعی پخش شد. سپس، با نزدیک شدن پلیس به داخل، وستر لی فلاناگان با ماشین خود تصادف کرد، به خود شلیک کرد و جان خود را از دست داد.

آلیسون پارکر روزنامه نگاری که در برنامه زنده کشته شد

خانواده های آلیسون پارکر و آدام وارد به همراه همکاران خود در WDBJ7 مراسم یادبودی را برای خبرنگاران برگزار کردند. مارکس روی آنتن گفت: " "قلب ما شکسته است."ویدئوهای وحشتناک تیراندازی به آلیسون پارکر، آدام وارد و ویکی گاردنر به زودی در شبکه های اجتماعی منتشر شد. از سال 2015، اندی پارکر، پدر آلیسون، برای جلوگیری از نمایش قتل دخترش در اینترنت مبارزه کرده است. در سال 2020، آقای پارکر شکایتی علیه یوتیوب به کمیسیون تجارت فدرال ارائه کرد. سال بعد، او شکایت دیگری علیه فیس بوک ارائه کرد.

0 امتیاز توسط 0 نفر ثبت شده.

0 دیدگاه

ثبت دیدگاه

منتظر نظرات شما در مورد این پست هستیم :)
کد امنیتی رفرش