loading...

واندرز فارسی | جهان عجایب

ریواس برزیلی غول پیکر توپچی (Gunnera manicata) به خودی خود یک گیاه بزرگ است. برگ های آن در خانه، در باتلاق های مرطوب برزیل، به قطر 1.5 -3 متر می رسد. با این حال، امسال در باغ های گیاه شناسی دورست (ب

به واندرز فارسی خوش آمدید.

به واندرز فارسی جهان عجایب خوش آمدید

به سایت واندرز فارسی با انبوهی از عجایب جهان در موضوعات مختلف خوش آمدید.

کپی از مطالب تنها با لینک دادن به سایت ما در اخر هر مطلبی که کپی شده مجاز است.

گیاهان غول پیکری که در اثر گرمای زیاد به وجود آمده اند + عکس

ریواس برزیلی غول پیکر توپچی (Gunnera manicata) به خودی خود یک گیاه بزرگ است. برگ های آن در خانه، در باتلاق های مرطوب برزیل، به قطر 1.5 -3 متر می رسد. با این حال، امسال در باغ های گیاه شناسی دورست (بریتانیا)، شاخه های بسیار سنگین رشد کرده اند و به قطر 11 فوت - 3.4 متر می رسند.

در همان زمان، ریواس غول پیکر سی سال است که در آنجا رشد می کند، اما تنها امسال به چنین اندازه های غول پیکری رسید. سرپرست باغ استفان گریفیث معتقد است که دلیل این امر رطوبت بالا و گرمای باورنکردنی است که از تابستان و به معنای واقعی کلمه تا هفته گذشته در این کشور وجود داشته است. یعنی آب و هوای بریتانیا امسال تقریباً برابر با برزیل است. گریفیث می گوید که بازدیدکنندگان باغ های گیاه شناسی از برگ های بزرگ هانر شگفت زده می شوند و ظاهراً این بزرگترین گیاهی است که تا کنون در تمام جزایر بریتانیا رشد کرده است.

گیاهان غول پیکری که در اثر گرمای زیاد به وجود آمده اند + عکس

گریفیث ادامه می دهد: «همه اینها به این دلیل است که اینجا بسیار گرم است، فقط چند مایل دورتر از اینجا، در دورچستر ممکن است -10 یخبندان باشد، و در عین حال ما حتی -3 درجه سانتیگراد هم نخواهیم داشت. در همین حال، سخنگوی انجمن سلطنتی باغبانی، توپچی دورست را هیولا توصیف کرد و افزود که اندازه معمول برگ برای این گونه در بریتانیا قبلاً از 2.2 متر تجاوز نمی کرد.

برچسب ها علمی , جالب و دیدنی , عجیب ,
مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
از اعماق اقیانوس ها تا دورترین نقاط فضا ، مطالب جالب و شگفت انگیز همینجاست.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • کدهای اختصاصی