loading...

واندرز فارسی | جهان عجایب

در نوامبر 1977، ساکنان بخش‌های جنوبی انگلستان به‌جای یک خبر و کاریکاتور، شش دقیقه تمام به متن پیام عجیب «فرماندهی کهکشانی اشتر» از تلویزیون گوش دادند.

معمای پیامی کهکشانی اشتر که درباره خلع سلاح زمین بود + عکس

در نوامبر 1977، ساکنان بخش‌های جنوبی انگلستان به‌جای یک خبر و کاریکاتور، شش دقیقه تمام به متن پیام عجیب «فرماندهی کهکشانی اشتر» از تلویزیون گوش دادند. این شامل درخواستی از زمینیان برای خلع سلاح بود.

26 نوامبر 1977 در حدود ساعت 5:30 بعد از ظهر، یک نقص عجیب در پخش این شرکت در شهرها و روستاهای بخش جنوبی تلویزیون جنوبی انگلستان رخ داد که طی آن صدای برنامه های تلویزیونی اصلی برای یک ساعت قطع شد. شش دقیقه کامل و صدایی به جای آنها ضبط شد که "پیام به بشریت" را می خواند. این صدا نمایانگر یک «فرمان کهکشانی اشتر» بود که این پیام از طرف او خطاب به همه مردم زمین بود (اینکه چرا فقط در انگلیس پخش شد راز دیگری بود). در این پیام به بشریت دستور داده شد که سلاح های خود را کنار بگذارد تا بتواند در «بیداری آینده» شرکت کند و «به سطح بالاتری از تکامل برسد». نهادی که پیام را می خواند خود را Vrillon معرفی کرد، اگرچه برخی نام آن را Gillon یا حتی Asteron شنیده اند. در لحظه ای که سیگنال تلویزیون قطع شد، اندرو گاردنر گوینده اخبار محلی صحبت کرد و به دنبال آن کارتون Looney Tunes پخش شد. صدای کارتون هم تا حدی خفه شد.

معمای پیامی کهکشانی اشتر که درباره خلع سلاح زمین بود + عکس

بعد از 6 دقیقه پیام تمام شد و صدای معمول پخش تلویزیون برگشت. مردم مضطرب و هراسان صدها نفر با پخش تلویزیون جنوبی تماس گرفتند، اما در آنجا واقعاً نتوانستند چیزی را پاسخ دهند. بعد از ظهر همان شب بود که شرکت به دلیل "شکست صوتی" عذرخواهی کرد. پیام کامل اشتر به بشریت اینگونه بود: این صدای وریلون، نماینده فرماندهی کهکشانی اشتر است که با شما صحبت می کند. در طول سالها، شما ما را به عنوان چراغ در آسمان دیده اید. ما اکنون با صلح و حکمت با شما صحبت می کنیم، همانطور که با برادران و خواهران شما در سراسر سیاره زمین صحبت کرده ایم. ما آمده ایم تا درباره سرنوشت نژاد و دنیای شما به شما هشدار دهیم تا بتوانید به همنوعان خود در مسیری که باید طی کنید تا از فاجعه ای که جهان شما و موجودات جهان اطراف شما را تهدید می کند، راهنمایی کنید. این به این دلیل است که با حرکت سیاره به عصر جدید دلو، می توانید در یک بیداری بزرگ شرکت کنید. عصر جدید ممکن است زمان صلح و تکامل بزرگ برای نژاد شما باشد، اما تنها در صورتی که حاکمان شما از نیروهای شیطانی آگاه شوند که می توانند قضاوت آنها را تاریک کنند. حالا ساکت باش و گوش کن چون ممکنه دیگه شانس سراغت نیاد. تمام سلاح های شیطانی شما باید حذف شوند. زمان درگیری گذشته است و نژادی که شما جزئی از آن هستید می تواند به مراحل بالاتر تکامل خود برود اگر نشان دهید که شایسته آن هستید.

شما زمان بسیار کمی برای یادگیری زندگی در صلح و خوشی با هم دارید. گروه های کوچکی در سرتاسر سیاره این را یاد می گیرند و وجود دارند تا نور عصر جدید در حال ظهور را به همه شما منتقل کنند. شما می توانید آموزش آنها را بپذیرید یا رد کنید، اما فقط کسانی که یاد می گیرند در صلح زندگی کنند به عرصه های بالاتر تکامل معنوی حرکت می کنند. صدای Vrillon، یکی از اعضای فرماندهی کهکشانی اشتر را بشنوید که با شما صحبت می کند. همچنین بدانید که در این زمان، مربیان دروغین بسیاری در دنیای شما مشغول به کار هستند. آنها انرژی شما را - همان انرژی که شما آن را پول می نامید - بیرون می کشند و آن را روی اهداف شیطانی قرار می دهند و در عوض به شما زباله های بیهوده می دهند. خود الهی درونیتان، شما را از این امر محافظت خواهد کرد. شما باید یاد بگیرید که نسبت به صدای درونی که می تواند به شما بگوید حقیقت چیست و بی نظمی، هرج و مرج و دروغ چیست، حساس باشید. یاد بگیرید به صدای حقیقتی که در درون شماست گوش دهید و وارد مسیر تکامل خواهید شد. این پیام ما به دوستان عزیزمان است. ما سال ها رشد تو را تماشا کرده ایم، همانطور که تو نیز نورهای ما را در آسمان خود تماشا کرده ای. اکنون می دانید که ما اینجا هستیم و بیش از آنچه دانشمندان شما اعتراف می کنند موجودات روی زمین و اطراف شما وجود دارد. ما عمیقاً نگران شما و مسیر شما به سوی نور هستیم و تمام تلاش خود را برای کمک به شما انجام خواهیم داد. نترس، فقط به دنبال خودت باش و هماهنگ با آداب و رسوم سیاره زمین زندگی کن. ما اینجا در فرماندهی کهکشانی اشتر از توجه شما سپاسگزاریم. باشد که برترین عشق و حقیقت جهان هستی بر شما مبارک باشد.»

حتی تصور اینکه در ذهن ده ها و صدها هزار نفر در جنوب انگلیس که این پیام را شنیده اند چه می گذرد دشوار است. به زودی همه روزنامه های بریتانیایی و سپس رسانه های مطرح دنیا درباره این حادثه نوشتند. همان شرکت تلویزیونی که پخش آن با این پیام قطع شده بود، مدت ها و با دقت به دنبال مقصر حادثه، یک جوکر احتمالی یا یک تکنسین زبردست بود که توانسته باشد تجهیزات آنها را "هک" کند. اما در نهایت کسی را پیدا نکردند. آنها فقط موفق شدند بفهمند که سیگنال به آنتن فرستنده 131 متری هانینگتون واقع در کانینگتون هیل و پخش به برکشایر و همپشایر شمالی ارسال شده است. و منبع سیگنال بسیار کوچک بود و در جایی نزدیک آنتن قرار داشت.

معمای پیامی کهکشانی اشتر که درباره خلع سلاح زمین بود + عکس

تحقیقات نشان داد که صرفاً از نظر فنی، ممکن است با غرق کردن سیگنال تلویزیون و وارد کردن موقت سیگنال خود از منبع دیگری، گیج شوید و کاری انجام دهید، اما برای این کار باید در چنین مواردی کاملاً مسلط باشید و مدرن ترین تکنیک ها را اعمال کنید. و هیچ کس نمی توانست حدس بزند چه کسی ممکن است به آن نیاز داشته باشد، چه به خاطر یک تجمع مردمی یا به خاطر چیز دیگری. در سالهای بعد ، "جوکر" مرموز نیز خود را تسلیم نکرد ، اگرچه بسیاری روی این حساب موضوع کردند. این حادثه بارها توسط محققان مختلف پدیده های نابهنجار و یوفولوژیست ها مورد بررسی قرار گرفته است. به خصوص کار جان رپیون، گردآورنده داستان‌های عجیب و غریب بریتانیایی و فولکلور مشهور است. رپیون یکی از اولین کسانی بود که گفت هر کسی که "جوکر" مرموز بود، کاملاً برای پرونده خود آماده بود و به طور ویژه زمان پخش اخبار اواخر بعد از ظهر را برای پخش انتخاب کرد تا حداکثر تعداد افراد بتوانند آن را بشنوند. رپیون در ادامه چندین مورد بعدی را بررسی کرد که در آن عاشقان شوخی سعی در دخالت در برنامه های تلویزیونی آمریکایی داشتند و دریافتند که آنها اساساً با "پیام اشتر" تفاوت دارند. همه شوخی‌های آمریکایی پیام‌های طنزآمیز عمدی را روی تلویزیون ارسال می‌کردند، در حالی که صدای وریلون با جدیت تمام پخش می‌شد و هرگز چیزی که نشان دهنده چیز خنده‌داری باشد، نگفت.

و حتی صدای وریلون (Vrillon) به چیزی کاملاً متفاوت اشاره می کرد. این دقیقاً صدای انسان نبود، بلکه چیزی عجیب، الکترونیکی و فرازمینی بود. برخی از ضبط‌های ظاهراً واقعی این پخش را می‌توان در شبکه یافت، اما اینها ممکن است فقط تلاش‌هایی برای بازسازی دیرهنگام باشند. امروزه بسیاری از یوفولوژیست ها بر این باورند که پیام اشتر تلاش واقعی بیگانگان برای برقراری ارتباط با زمینیان و تلاش برای متقاعد کردن آنها برای جلوگیری از شروع جنگ جهانی سوم بود. اعتقاد بر این است که در اواخر دهه 1970، جنگ سرد بین غرب و اتحاد جماهیر شوروی به شدت متشنج شد و بسیاری معتقد بودند که یک جنگ هسته ای در شرف آغاز است. از سوی دیگر، اکنون در دورانی مشابه از نظر تنش و جنگ زندگی می کنیم و هیچ پیامی از سوی بیگانگان مبنی بر درخواست خلع سلاح توسط مردم دریافت نشده است. یا اشتر منتظر چیزی است یا دستکاری در سیگنال آنتن های تلویزیون برایشان سخت شده است.

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
از اعماق اقیانوس ها تا دورترین نقاط فضا ، مطالب جالب و شگفت انگیز همینجاست.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • کدهای اختصاصی