loading...

واندرز فارسی | جهان عجایب

بمب‌های اتمی خطرناک‌ترین سلاح‌هایی هستند که بشر تاکنون اختراع کرده است. دلیل آن این است که این سلاح دارای قدرت تخریب زیادی است و تلفات زیادی را به همراه دارد.

حقیقت تکان دهنده در مورد "پدر" بمب اتمی

بمب‌های اتمی خطرناک‌ترین سلاح‌هایی هستند که بشر تاکنون اختراع کرده است. دلیل آن این است که این سلاح دارای قدرت تخریب زیادی است و تلفات زیادی را به همراه دارد و اثرات طولانی مدت بر مردم و محیط زیست می گذارد. خالق بمب اتمی دانشمند جولیوس رابرت اوپنهایمر (1904 - 1967) بود. او رئیس پروژه منهتن - پروژه ایالات متحده برای تحقیق و ساخت بمب اتمی در سال 1942 بود.

اوپنهایمر قبل از پیوستن به پروژه منهتن، استاد فیزیک در دانشگاه کالیفرنیا بود. پس از پیوستن به پروژه منهتن، دانشمند اوپنهایمر استعداد و فداکاری خود را وقف پروژه ساخت بمب اتمی به زودی برای دستیابی به نتایج کرد. این پروژه زمانی موفقیت آمیز بود که تیم تحقیقاتی اوپنهایمر در سال 1945 سلاح خطرناکی به نام بمب اتمی را پرتاب کرد. دانشمند اوپنهایمر هنگام سخنرانی در جلسه ای در ماه مه 1945 بسیار هیجان زده و با افتخار درباره اختراع بمب اتمی صحبت کرد. با این حال، هنگامی که او شاهد بمب اتمی مورد استفاده ایالات متحده در هنگام پرتاب شدن به دو شهر ژاپن در ژوئیه 1945 بود، همه چیز تغییر کرد.

پیامدهای دو بمباران اتمی منجر به تلفات فوری بیش از 100000 نفر شد. هزاران نفر دیگر تا پایان عمر با عوارض خطرناکی زندگی می کنند. پس از آن رویداد، ژاپن تسلیم شد. برخی معتقد بودند که اختراع بمب اتمی به پایان جنگ جهانی دوم زودتر از حد انتظار کمک کرد. پس از مشاهده عواقب سنگین بمب اتمی، دانشمند اوپنهایمر استدلال کرد که او با اختراع سلاح خطرناک به "ویرانگر" جهان تبدیل شده است. در اکتبر 1945، پس از ترک پروژه منهتن، دانشمند اوپنهایمر با رئیس جمهور ترومن ملاقات کرد. او گفت در اینجا قربانیان با دستان خونین در دو بمباران اتمی در ژاپن جان باختند. 

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
از اعماق اقیانوس ها تا دورترین نقاط فضا ، مطالب جالب و شگفت انگیز همینجاست.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • کدهای اختصاصی