آمار
مطالب اصلی سایتعلمیترسناک و دیدنی

رد پاهای عجیب در ته اقیانوس آرام + تصاویر

رد پاهای عجیب در ته اقیانوس آرام + تصاویر

تیم Leigh Marsh از مرکز ملی اقیانوس شناسی دانشگاه ساوتهمپتون (بریتانیا) مقاله ای را در مورد یافته های غیرمعمول خود در اقیانوس آرام در 22 آگوست 2018 در مجله Royal Society Open Science منتشر کرد. این تیم یک ربات زیر آب را به منطقه موسوم به Clarion-Clipperton Fault Zone پرتاب کرد. این یک گسل زمین شناسی زیر آب است که بین کالیفرنیا و جزایر هاوایی قرار دارد که عمق آن بیش از 4 کیلومتر است. تقریباً هیچ نوری وجود ندارد و دمای آب فقط کمی بالاتر از صفر سانتیگراد است.

ربات زیر آب "سونار" در عمق حدود 3.5 کیلومتری در امتداد کف صاف منطقه شنا کرد و در طول مسیر عکس گرفت. پس از آن، تصاویر به هم متصل شدند و روی آنها زنجیره ای متوالی از 3500 گودال غیرعادی یافت شد.

رد پاهای عجیب در ته اقیانوس آرام + تصاویر

به طور جداگانه، هر یک از این شیارها یک فرورفتگی تصادفی به نظر می رسد، اما اندازه آنها تقریباً یکسان است: به طور متوسط ​​2.5 متر طول، 97 سانتی متر عرض و 13 سانتی متر عمق. آنها مانند زنجیره ای از ردپاها به نظر می رسند که توسط یک موجود بزرگ باقی مانده است. تقریباً به همان شکل زنجیره ای از رد پای شخصی که در برف سرگردان است به نظر می رسد. در عین حال، محققان بر این باورند که «ردپاها» قدیمی نیستند، بلکه نسبتاً تازه هستند.

رد پاهای عجیب در ته اقیانوس آرام + تصاویر

این گروه فرضیاتی را مطرح کردند که برخی از موجودات زنده، مانند یک ماهی بزرگ، واقعاً می‌توانستند عامل رد پاها باشند. با این حال، محققان به زودی متوجه شدند که طول هیچ یک از ماهی های بزرگی که در این مکان ها زندگی می کنند به یک متر نمی رسد و بنابراین نمی توانند چنین فرورفتگی های عمیق و بزرگی را ایجاد کنند. همچنین امکان گرفتن هیچ یک از فرآیندهای زمین شناسی شناخته شده در ایجاد آثار وجود نداشت.
رد پاهای عجیب در ته اقیانوس آرام + تصاویر
شاید نهنگ این فرورفتگی ها را برجای گذاشته است؟ با این حال، بزرگترین رکورد غواصی نهنگ 2.9 کیلومتر است و تنها توسط یک نهنگ اسپرم ثبت شده است. عمق این منطقه بیش از 4 کیلومتر است. اگر این شرط را بپذیریم که با این وجود ردپاها توسط نهنگ اسپرم باقی مانده است (نویسندگان مقاله پس از تردید این کار را انجام دادند)، رکورد غواصی آنها بیش از یک سوم افزایش می یابد. با این حال، بسیار دور از ذهن به نظر می رسد، زیرا نهنگ اسپرم به سختی می توانست چنین زنجیره ای از ردپای واضح را از خود به جای بگذارد. علاوه بر این، ضربه زدن به پایین، برای مدت طولانی و بی وقفه، تا جایی که 3500 فرورفتگی باقی بماند…
0 امتیاز توسط 0 نفر ثبت شده.

0 دیدگاه

ثبت دیدگاه

منتظر نظرات شما در مورد این پست هستیم :)
کد امنیتی رفرش