loading...

واندرز فارسی | جهان عجایب

حفاری غیرمعمول و عظیم در منطقه ولگوگراد، به اصطلاح شکست فیلینسکی، 5 سال پیش شکل گرفت. اما دانشمندان هنوز نمی توانند پاسخ دقیقی بدهند که علت پیدایش آن چیست و 800 متر مکعب خاک حذف شده از زمین به کجا ن

به واندرز فارسی خوش آمدید.

به واندرز فارسی جهان عجایب خوش آمدید

به سایت واندرز فارسی با انبوهی از عجایب جهان در موضوعات مختلف خوش آمدید.

کپی از مطالب تنها با لینک دادن به سایت ما در اخر هر مطلبی که کپی شده مجاز است.

رمز و راز شکست فیلینسکی + عکس

حفاری غیرمعمول و عظیم در منطقه ولگوگراد، به اصطلاح شکست فیلینسکی، 5 سال پیش شکل گرفت. اما دانشمندان هنوز نمی توانند پاسخ دقیقی بدهند که علت پیدایش آن چیست و 800 متر مکعب خاک حذف شده از زمین به کجا ناپدید شد. 

بازرسی سوراخ خاکی استوانه ای اسرارآمیز نزدیک مزرعه فیلین هدف اصلی من از بازدید از منطقه کومیلژنسکی بود. در همان زمان، شهرت شکست فیلینسکی بسیار فراتر از منطقه ولگوگراد بود! راهنمای من پاول سوبولف، روزنامه نگار روزنامه منطقه ای پوبدا، نیکولای پتاخین، راننده تحریریه نیوا، و ولادیمیر بوکانین، 19 ساله ساکن مزرعه فیلین بودند. در حین رانندگی، همراهان هر آنچه در مورد گودال عظیم شنیده بودند گفتند. همه چیز با این واقعیت شروع شد که در شب مردم محلی صدای غرش نامفهومی را شنیدند و صبح یک جنگلبان برای اکتشاف حرکت کرد. او بود که یک شیار استوانه ای بزرگ را در زمین دید و آن را به رئیس خود اولگ کوچتوف گزارش داد.

رمز و راز شکست فیلینسکی + عکس

کارمندان احضار شده وزارت اورژانس به بررسی گودال پرداختند و نظر دادند. به گفته آنها، عمق فروچاله 8 متر و قطر آن 11,5 است. ظاهراً به دلیل ریزش سنگ ها به حفره های شسته شده توسط آب شکل گرفته است. با این حال، بسیاری از کسانی که از لبه گودال فیلینسکایا بازدید کرده اند، با این نتیجه گیری کاملا مخالف هستند. خوب، این به ذهن من نمی رسد که چگونه یک سیلندر خاک بیش از هزار تن می تواند یک شبه ناپدید شود. همچنین تعدادی سوال وجود دارد که نسخه EMCC پاسخی به آنها نمی دهد. چرا مثلاً به گفته شاهدان عینی، ابتدا در شب از گودال نور می آمد؟

چرا حتی اثری از لایه بالایی در پایین آن وجود ندارد، اگر این یک شکست بود؟ و سطح صاف دیواره های سوراخ که گویی توسط کاتر بریده شده است نیز بسیار شرم آور است. سعی می کنم با پایین رفتن به دره ای نزدیک، سرنخی پیدا کنم. ولادیمیر بوکنین و نیکولای پتاخین با یک نوار بکسل به من کمک می کنند تا این کار را انجام دهم. دیوارها، سنگ‌ها را به دقت بررسی می‌کنم با این تفاوت که شاید یک لایه تیره از ماسه وجود داشته باشد. "هیچ اثری از بیل مکانیکی یا بشقاب پرنده پیدا نشده است" 

در تمام راه بازگشت به 60 کیلومتری روستای کومیلژنسکایا، باورنکردنی ترین فرضیه هایی که تشکیل گودال را توضیح میدهد با اشتیاق ارائه شد: خاک به داخل حفره های تشکیل شده توسط آب های زیرزمینی رفت. خاک توسط یک شهاب سنگ یا یک کشتی بیگانه تحت فشار قرار گرفت. بیگانگان با کمک ابرتکنولوژی خود نمونه ای را به شکل یک استوانه برای تحقیق برداشتند. مهم نیست که آنها چه می گویند، مردم محلی برای پنجمین سال است که مهمانان و اقوام خود را به عنوان یک نقطه عطف محلی به آنجا می کشانند و مانند ما با پشتکار مغز خود را در جستجوی توضیح به کار می گیرند.

برچسب ها علمی , ترسناک , عجیب , مرموز ,
مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
از اعماق اقیانوس ها تا دورترین نقاط فضا ، مطالب جالب و شگفت انگیز همینجاست.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • کدهای اختصاصی