loading...

واندرز فارسی | جهان عجایب

بر اساس یک مطالعه جدید از کالج قلب و عروق آمریکا، متخصصان نشان می‌دهند که خوردن بیش از نصف قاشق غذاخوری روغن زیتون در روز خطر مرگ ناشی از بیماری‌های قلبی عروقی، سرطان، بیماری‌های عصبی

به واندرز فارسی خوش آمدید.

به واندرز فارسی جهان عجایب خوش آمدید

به سایت واندرز فارسی با انبوهی از عجایب جهان در موضوعات مختلف خوش آمدید.

کپی از مطالب تنها با لینک دادن به سایت ما در اخر هر مطلبی که کپی شده مجاز است.

مصرف منظم روغن زیتون می تواند جان شما را نجات دهد

بر اساس یک مطالعه جدید از کالج قلب و عروق آمریکا، متخصصان نشان می‌دهند که خوردن بیش از نصف قاشق غذاخوری روغن زیتون در روز خطر مرگ ناشی از بیماری‌های قلبی عروقی، سرطان، بیماری‌های عصبی یا بیماری‌های تنفسی را کاهش می‌دهد.

دکتر Marta Guasch-Ferré، نویسنده ارشد این مطالعه و یک دانشمند تحقیقاتی ارشد در بخش تغذیه در دانشکده بهداشت عمومی هاروارد TH Chan می‌گویند: «یافته‌های ما از توصیه‌های رژیم غذایی فعلی برای افزایش مصرف روغن زیتون و سایر روغن‌های گیاهی غیراشباع حمایت می‌کند. پزشکان باید به بیماران توصیه کنند که برای بهبود سلامتی، روغن زیتون را جایگزین برخی از چربی ها مانند مارگارین و کره کنند. تحقیقات ما به ارائه توصیه‌های خاصی کمک می‌کند که درک آنها برای بیماران آسان‌تر باشد و امیدواریم در رژیم غذایی گنجانده شوند.»

مصرف منظم روغن زیتون می تواند جان شما را نجات دهد

محققان با استفاده از داده های حاصل از مطالعه سلامت پرستاران و مطالعه پیگیری متخصصان سلامت، عادات غذایی و نتایج سلامت 60582 زن و 31801 مرد را تجزیه و تحلیل کردند. در شروع دوره مطالعه در سال 1990، شرکت کنندگان از بیماری قلبی عروقی و سرطان عاری بودند. در طی 28 سال پیگیری، محققان افرادی را که به طور منظم روغن زیتون می‌خوردند با افرادی که به ندرت یا هرگز روغن زیتون مصرف نمی‌کردند، مقایسه کردند. این مطالعه نشان داد شرکت‌کنندگانی که بیشتر روغن زیتون مصرف می‌کردند، 19 درصد کمتر در معرض خطر مرگ قلبی عروقی و 17 درصد کمتر در خطر مرگ ناشی از سرطان قرار داشتند. این افراد همچنین در مقایسه با افرادی که روغن زیتون کم مصرف می کردند یا اصلا روغن زیتون مصرف می کردند، 29 درصد کمتر در معرض خطر مرگ ناشی از تخریب عصبی و 18 درصد کمتر در خطر مرگ تنفسی قرار داشتند. طبق تحقیقات، جایگزینی 10 گرم روغن زیتون (روزانه) به جای سایر چربی ها مانند مارگارین، کره و سس مایونز، خطر مرگ و میر ناشی از همه علل را تا 34 درصد کاهش می دهد. دکتر Guasch-Ferré گفت: "ممکن است مصرف بیشتر روغن زیتون نشان دهنده یک رژیم غذایی سالم و وضعیت اجتماعی و اقتصادی بالاتر باشد." با این حال، حتی پس از تعدیل این عوامل و سایر عوامل وضعیت اجتماعی-اقتصادی، نتایج ما تا حد زیادی بدون تغییر باقی ماند. این مطالعه اخیراً در مجله American College of Cardiology منتشر شده است.

مصرف منظم روغن زیتون می تواند جان شما را نجات دهد

برچسب ها سلامت , تغذیه ,
مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
از اعماق اقیانوس ها تا دورترین نقاط فضا ، مطالب جالب و شگفت انگیز همینجاست.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • کدهای اختصاصی