loading...

واندرز فارسی | جهان عجایب

مهمترین جزء موجود در کیف آرایش زنان احتمالاً رژ لب است. اما ، به چه قیمتی؟ رژ لب ها به دلیل موادی که از آن تولید میشوند دارای عوارض جانبی اجتناب ناپذیری هستند. خانم ها هنگام خروج از خانه رژ لب می

به واندرز فارسی خوش آمدید.

به واندرز فارسی جهان عجایب خوش آمدید

به سایت واندرز فارسی با انبوهی از عجایب جهان در موضوعات مختلف خوش آمدید.

کپی از مطالب تنها با لینک دادن به سایت ما در اخر هر مطلبی که کپی شده مجاز است.

عوارض شدید استفاده از رژ لب

Soren بازدید : 154 : 10:45 نظرات (0)

مضرات رژلب

مهمترین جزء موجود در کیف آرایش زنان احتمالاً رژ لب است. اما ، به چه قیمتی؟ رژ لب ها به دلیل موادی که از آن تولید میشوند دارای عوارض جانبی اجتناب ناپذیری هستند. خانم ها هنگام خروج از خانه رژ لب می زنند و در تمام طول روز - حتی گاهی اوقات در رختخواب ، از آن استفاده می کنند.

بسیاری از رژ لب ها حاوی سرب هستند که بسیار مضر است و صدمات جبران ناپذیری به سلامتی وارد می کند. آنها باعث ایجاد حساسیت ، سوزش و ترک خوردگی روی لب ها و پوست اطراف می شوند. برخی مواد شیمیایی مضر و فلزات سنگین نیز می توانند باعث سرطان شوند. 

در اینجا برخی از عوارض جانبی مضر استفاده منظم از رژ لب ها آورده شده است.

فلزات سنگین باعث نارسایی کلیه می شوند

رژ لب حاوی فلزات سنگین مضر مانند کادمیوم ، منیزیم و کروم است. همه این فلزات می توانند باعث بیماری های خطرناک و آسیب اندام ها شوند. مقادیر بسیار زیاد کادمیوم می تواند خطر نارسایی کلیه را افزایش دهد. استفاده مکرر از رژ لب می تواند باعث تومورهای شدید معده شود.

سرب برای سیستم عصبی مضر است

سرب یک جزء رایج در بیشتر رژلب ها است. سرب یک نوروتوکسین است که روی سیستم عصبی تأثیر مضر دارد. همچنین می تواند باعث آسیب مغزی ، عدم تعادل هورمونی و ناباروری شود.

مواد پتروشیمی ممکن است بر رشد تأثیر بگذارند

بسیاری از رژ لب ها مواد پتروشیمیایی را به عنوان یک ماده رایج دارند که عوارض جانبی مضری دارند. پتروشیمی ها محصول جانبی نفت خام و گاز طبیعی هستند. این می تواند اختلال غدد درون ریز ایجاد کند که مانعی برای رشد ، توسعه ، تولید مثل و هوش است.

مواد نگهدارنده مورد استفاده در رژ لب باعث سرطان می شود

نگهدارنده های مورد استفاده در رژ لب ها فرمالدئید و پارابن ها هستند که سرطان زا هستند. رژ لب هایی که از این مواد نگهدارنده استفاده می کنند باعث سوزش چشم ، سرفه ، خس خس سینه و تحریک پوست می شوند. روغن های معدنی مورد استفاده در رژ لب ها منافذ پوست را مسدود کرده و مسئول بسیاری از آثار مضر دائمی هستند.

مواد شیمیایی موجود در رژ لب به بدن آسیب می رساند

اگرچه اکسی کلرید بیسموت یک ماده شیمیایی است که برای حفظ رژ لب استفاده می شود ، اما برای بدن بسیار مضر است. اثر مضر رژ لب به دلیل خاصیت سرطان زایی این ماده است. پروپیل پارابن ها مانند فرمالدئید به عنوان نگهدارنده عمل می کنند.

رژ لب مصرف سم را افزایش می دهد

رژلب ها بیشتر اوقات ، از جمله هنگام غذا خوردن در بیرون ، استفاده می شوند. زنان آنها را به طور تصادفی در حین غذا خوردن ، مدت ها پس از استفاده از آنها مصرف می کنند. این امر تأثیر سموم موجود در رژ لب ها را افزایش می دهد. رژ لب یا براق لب باعث می شود زنان از میزان مجاز روزانه برای آلومینیوم ، کادمیوم ، کروم و منگنز فراتر روند. این مواد در طول زمان در بدن تجمع یافته و باعث مسمومیت می شوند. میزان مصرف این فلزات بیش از 20 درصد از میزان مجاز پذیرش روزانه (ADI) آنها است. ADI حداکثر مقدار سمی است که فرد می تواند بدون هیچ خطری برای سلامتی در معرض آن قرار گیرد.

برچسب ها سلامت ,
مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
از اعماق اقیانوس ها تا دورترین نقاط فضا ، مطالب جالب و شگفت انگیز همینجاست.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • کدهای اختصاصی