loading...

واندرز فارسی | جهان عجایب

در تابستان بسیاری از افراد در تابستان به دلیل پدیده روزهای طولانی و شب های کوتاه دچار اختلال خواب می شوند، بدن تولید هورمون های تحریک کننده خواب را کاهش می دهد.

چرا خواب ما در تابستان بیشتر مختل میشود؟

در تابستان بسیاری از افراد در تابستان به دلیل پدیده روزهای طولانی و شب های کوتاه دچار اختلال خواب می شوند، بدن تولید هورمون های تحریک کننده خواب را کاهش می دهد. بر اساس داده های 28000 آمریکایی در بیش از 500000 شب که توسط Sleep Score Labs گردآوری شده است، در تابستان، زمان خواب بسیار طولانی تر است. علت آن می تواند غیبت در مدرسه، محل کار، جمع شدن با دوستان و پدیده روزهای طولانی تر از شب باشد. در طول انقلاب تابستانی، بدن تولید هورمون‌های مهمی را کاهش می‌دهد که به بیدار ماندن مانند ملاتونین کمک می‌کنند. از آنجایی که خورشید دیرتر غروب می کند، نور تابستان می تواند مغز را فریب دهد تا فکر کند هنوز روز است. سیگنال های نوری ریتم شبانه روزی را تغییر می دهند و باعث می شوند مغز ترشح ملاتونین مورد نیاز را به تاخیر بیندازد.

نیت واتسون، رئیس Sleep Score Labs هیئت مشاوران خواب توضیح می دهد: "نور عامل مهمی در ریتم شبانه روزی انسان است که زمان ترشح ملاتونین از غده صنوبری را تعیین می کند. ملاتونین اساسا "هورمون تاریک" است که هنگام غروب خورشید ترشح می شود تا به خواب ادامه دهد. به گفته دکتر الی گوتلیب، قرار گرفتن در معرض نور زیاد در فضای باز در تابستان می تواند مغز را فریب دهد تا تصور کند هنوز در روز است. این می تواند ریتم شبانه روزی را تغییر دهد و باعث شود فرد دیر بخوابد و دیرتر از خواب بیدار شود.

داده‌های آزمایشگاه Sleep Score نشان می‌دهد که میانگین مدت خواب در آمریکا 10 دقیقه در طول ماه‌های تابستان از 6 ساعت و 12 دقیقه به 5 ساعت و 59 دقیقه کاهش یافته است. اگرچه ممکن است ۱۰ دقیقه در روز زیاد به نظر نرسد، اما در طول سه ماه تابستان، هر فرد حدود یک ساعت در هفته کمتر می‌خوابید. دکتر واتسون می گوید: «دمای گرم، به علاوه فعالیت های روزانه بر مدت زمان خواب و استراحت افراد تأثیر می گذارد. کیفیت خواب در تابستان نیز تحت تأثیر قرار می گیرد. به طور معمول، کارشناسان کیفیت خواب را با مقایسه کل زمان صرف شده در رختخواب و زمان واقعی خواب ارزیابی می کنند. هر چه فاصله بین این دو مرحله بیشتر باشد، کیفیت خواب پایین تر است.

به گفته دانشمندان، در زمان خواب ایده آل، زمان واقعی خواب 85 درصد از کل زمان شروع دراز کشیدن در رختخواب را تشکیل می دهد. برای آمریکایی ها، این نرخ از حدود 80 درصد در نوامبر به 78 درصد در انقلاب تابستانی ژوئن کاهش یافت و در ژوئیه 77 درصد در نوسان بود. پدیده روزهای کوتاه و شب های طولانی در تابستان بیشترین تاثیر را بر خواب سالمندان دارد. در انقلاب تابستانی، افراد بالای 60 سال بیشترین کاهش را در میانگین زمان خواب تجربه کردند. از طرف دیگر، جوانان آمریکایی طولانی ترین زمان بیدار شدن در صبح را دارند. افراد بالای 60 سال در انقلاب تابستانی هر شب 40 دقیقه کمتر از افراد زیر 30 سال می خوابند.

"مدت و کیفیت خواب به شدت در طول زندگی ما تغییر می کند. این کاملاً طبیعی است. وقتی افراد مسن تغییراتی را در چرخه خواب خود تجربه می کنند، اغلب کمتر می خوابند. هر شب و صبح زودتر از خواب بیدار می شوند." دکتر گوتلیب روش های زیادی برای حفظ خواب عمیق و با کیفیت در تابستان وجود دارد. اول، دانشمندان پیشنهاد می کنند که به برنامه خواب خاصی پایبند باشید، و تمام تلاش خود را برای رفتن به رختخواب در زمان خاصی از روز انجام دهید. پایین نگه داشتن نور اتاق خواب تا حد امکان نیز راهی برای تحریک مغز برای تولید ملاتونین است که باعث می شود راحت تر به خواب بروید.

برچسب ها سلامت ,
مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
از اعماق اقیانوس ها تا دورترین نقاط فضا ، مطالب جالب و شگفت انگیز همینجاست.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • کدهای اختصاصی