loading...

واندرز فارسی | جهان عجایب

عکس گرفته شده از مشتری، بینندگان را به دلیل رگه سیاه بسیار بزرگی که بر روی سطح این سیاره مانند یک سوراخ ظاهر می شود شگفت زده کرد. در تصویری که از فضاپیمای جونو ناسا گرفته شده است، ناگهان یک سیاهچاله

به واندرز فارسی خوش آمدید.

به واندرز فارسی جهان عجایب خوش آمدید

به سایت واندرز فارسی با انبوهی از عجایب جهان در موضوعات مختلف خوش آمدید.

کپی از مطالب تنها با لینک دادن به سایت ما در اخر هر مطلبی که کپی شده مجاز است.

سوراخ سیاه چاله مانند در سیاره مشتری چیست

عکس گرفته شده از مشتری، بینندگان را به دلیل رگه سیاه بسیار بزرگی که بر روی سطح این سیاره مانند یک سوراخ ظاهر می شود شگفت زده کرد. در تصویری که از فضاپیمای جونو ناسا گرفته شده است، ناگهان یک سیاهچاله مرموز روی سطح مشتری بزرگترین سیاره منظومه شمسی مشاهده شد.

با این حال واقعیت آنقدرها هم که فکر می کنید ترسناک نیست. این یک سوراخ نیست بلکه فقط سایه گانیمد است بزرگترین قمر مشتری که در سفرش باقی مانده است. گانیمد همچنین بزرگترین قمر منظومه شمسی است که بیشتر از پلوتون است و شعاع آن 2634 کیلومتر است. در گذشته گانیمد حتی یک سیاره به حساب می آمد. گانیمد عمدتا از سنگ های سیلیکات و یخ تشکیل شده است. اما اخیراً دانشمندان ظاهر مگنتوسفر را در این قمر کشف کرده اند. آنها همچنین معتقدند که بین لایه های یخ در گانیمد، دریای غلیظی از آب نمک قرار دارد که در عمق حدود 200 کیلومتری قرار دارد.

به گفته ناسا فضاپیمای جونو برای گرفتن این تصویر خیره کننده در فاصله 71000 کیلومتری از سطح مشتری پرواز کرد که حدود 15 برابر نزدیکتر از فاصله مداری 1/1 میلیون کیلومتری گانیمد است. ناسا گفت JunoCam این تصویر را از نزدیکی مشتری ثبت کرد و باعث شد سایه گانیمد بسیار بزرگ به نظر برسد. ناسا همچنین به اشتراک گذاشت که فضاپیمای جونو در یک ماموریت طولانی مدت برای درک آب و هوا و دینامیک مشتری است. مطالعه این سیاره از فاصله نزدیک به دانشمندان اجازه می دهد تا درک کنند که سیارات بزرگ چگونه ممکن است در منظومه های خورشیدی دیگر رفتار کنند.

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
از اعماق اقیانوس ها تا دورترین نقاط فضا ، مطالب جالب و شگفت انگیز همینجاست.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • کدهای اختصاصی