آمار
مطالب اصلی سایتمرموز و جنایی

مرگ وحشتناک ترزا هالباخ که منجر به ساخت سریال نتفلیکس شد

مرگ وحشتناک ترزا هالباخ که منجر به ساخت سریال نتفلیکس شد

در حالی که استیون اوری و برادرزاده 16 ساله‌اش برندان داسی به جرم قتل ترزا هالباخ به حبس ابد محکوم شدند، بسیاری در تعجب هستند که آیا قاتل واقعی او آزاد شده است یا خیر. در 31 اکتبر 2005، ترزا هالباخ ناپدید شد. این عکاس جوان آخرین بار برای عکاسی از یک وسیله نقلیه برای مجله آتئ تریدر در مانیتووک، ویسکانسین بازدید کرده است. او دیگر هرگز دیده نشد.

با این حال، چند روز بعد، تویوتا RAV4 او در حیاط پنهان شده بود. سپس، بازرسان بقایای سوخته هالباخ را در یک گودال آتش در ملک کنار تریلر استیون اوری، که خانواده اش مالک Avery's Auto Salvage بودند، کشف کردند. اوری قبلاً به دلیل جنایتی که مرتکب نشده بود ۱۸ سال را در زندان سپری کرده بود و در زمان قتل هالباخ تنها دو سال بود که آزاد بود. در سال 2007، اوری و برادرزاده 16 ساله اش، برندان داسی، در قتل هالباخ مجرم شناخته شدند و هر دوی آنها به حبس ابد محکوم شدند. پرونده اوری بعداً الهام بخش سریال نتفلیکس Making a Murderer و اسپین آف بعدی Convicting a Murderer شد. تا به امروز، برخی معتقدند استیون اوری ترزا هالباخ را نکشته است. اما اگر اوری نبود، کی بود؟

ترزا هالباخ که بود؟

ترزا هالباخ در 22 مارس 1980 به دنیا آمد و در شهر کالومت، ویسکانسین بزرگ شد. او در سال 2002 از دانشگاه ویسکانسین گرین بی، در رشته عکاسی فارغ التحصیل شد. تا سال 2005، هالباخ یک عکاس محلی با سابقه بود که اخیرا استودیوی خود را افتتاح کرده بود. طبق مقاله‌ای در سال 2016 منتشر شد، والدین اغلب از هالباخ می‌خواستند که از فرزندانشان عکس بگیرد. به گفته دوستان او همیشه دوست داشت روزی مادر شود و مراقب اطرافیانش بود.

مرگ وحشتناک ترزا هالباخ که منجر به ساخت سریال نتفلیکس شد

ترزا هالباخ (راست) با دوستانش


او واقعاً به مردم اهمیت می داد، من فکر می کنم این چیزی است که واقعاً برجسته بود. و او همیشه قرار بود فردی باشد که بتواند کمک کند... او فقط شخصیتی بسیار برونگرا داشت و همیشه خوشحال بود. جیل شفر، یکی از همکلاسی‌های هالباخ در دبیرستان، این عکاس را به عنوان «خوشبختی واقعی که او به جهان عرضه کرد» توصیف کرد. به طرز غم انگیزی، آن روشنایی مسری در 31 اکتبر 2005 خاموش شد.

قتل ترزا هالباخ

هالباخ علاوه بر اداره استودیوی عکاسی خود، اغلب به مجله آتو تریدر کمک می‌کرد تا از این طریق پول بیشتری به دست آورد. روزی که هالباخ ناپدید شد، او برای گرفتن عکس از خودروی دست دومی که خانواده ای می خواستند در مجله تبلیغ کنند، در ملک Avery’s Auto Salvage ماموریت داشت. هالباخ قبلاً به این ملک رفته بود و ظاهراً نمی‌خواست برگردد، و اشاره کرد که اوری وقتی در را باز کرد «فقط حوله‌ای به تن داشت» و او را بیرون انداخت. با این حال، هنگامی که آتو تریدر از او خواست به آن ملک بازگردد، او موافقت کرد که در زمان کمی چند عکس بگیرد. 

مرگ وحشتناک ترزا هالباخ که منجر به ساخت سریال نتفلیکس شد

پوستری که ترزا هالباخ را به عنوان مفقود شده در معرض خطر نشان میدهد.


با این حال، وقتی دوستان و خانواده برای چند روز از هالباخ خبری نداشتند، می‌دانستند که باید اتفاق وحشتناکی رخ داده باشد. یک گروه جستجو متشکل از بیش از 120 نفر به دنبال عکاس رفتند و خیلی زود او را پیدا کردند اما متأسفانه خیلی دیر شده بود. پلیس بقایای سوخته ترزا هالباخ را در نزدیکی تریلر استیون اوری کشف کرد، ماشین او در ملک salvage با خون اوری در داخل، DNA او روی گلوله ای در گاراژ او و کلیدهای او در داخل تریلر او پنهان شد. علاوه بر این، برادرزاده 16 ساله او، برندان داسی، به پلیس اعتراف کرد که او و اوری به عکاس جوان تجاوز جنسی کرده و او را کشته اند. به نظر می رسید که این یک پرونده باز و بسته است: استیون اوری ترزا هالباخ را به قتل رساند.

مرگ وحشتناک ترزا هالباخ که منجر به ساخت سریال نتفلیکس شد

عکسی از استیون اوری که در سال 1985 در اداره کلانتری کانتی مانیتووک گرفته شد، زمانی که او به اشتباه در یک پرونده تجاوز جنسی محکوم شد.


بیش از یک سال بعد، در اوایل سال 2007، اوری و داسی هر دو در قتل مجرم شناخته شدند و به حبس ابد محکوم شدند. با این حال، چیزی که به نظر یک مورد نسبتاً ساده به نظر می رسید، چیزی جز این را ثابت می کرد. ده سال پس از مرگ هالباخ، نتفلیکس فیلمی مستند ساخت یک قاتل را منتشر کرد که شواهد موجود در پرونده را دوباره بررسی کرد و نشان داد که شاید اصلاً این استیون اوری و برندان داسی نبودند که هالباخ را کشته اند. 

آیا استیون اوری مقصر قتل بود؟

چندین افشاگری در طول تولید فیلم «ساخت یک قاتل» آشکار شد که حداقل در مورد گناهکار بودن استیون اوری تردید ایجاد کرد. در حالی که اوری سابقه جنایی داشت، به خوبی می‌دانستند که بیشتر اوقاتی که او در زندان گذرانده به جرمی بوده است که مرتکب نشده است. در پی آن حکم زندان، او یک شکایت 36 میلیون دلاری تنظیم کرد. در آن زمان این یک داستان عظیم بود، اما ممکن است به افراد دیگر نیز اجازه دهد تا از بدنامی اوری برای پنهان کردن دخالت خود در قتل هالباخ سوء استفاده کنند. در میان دیگر مظنونان، دوست پسر سابق هالباخ، رایان هیلگاس، بود که علیرغم آگاهی دقیق او از محل اختفای هالباخ در روز مرگ هرگز مورد بازجویی قرار نگرفت. کارآگاهان اینترنتی هیلگاس و برادر هالباخ، مایکل، را بررسی کردند و پیشنهاد کردند که این دو با هم همکاری کرده اند تا اوری را برای قتل متهم کنند.

مرگ وحشتناک ترزا هالباخ که منجر به ساخت سریال نتفلیکس شد

استیون اوری 18 سال را در زندان گذراند تا اینکه شواهد DNA نام او را از یک پرونده تجاوز جنسی در سال 1985 پاک کرد.


دیگران پیشنهاد کرده‌اند که کلانتر شهرستان مانیتووک، اوری را با قرار دادن شواهد به عنوان اقدامی انتقام‌جویانه از اوری و شکایت او، متهم به قتل کند. اعضای خانواده اوری نیز به عنوان مظنون احتمالی معرفی شدند. این تئوری می‌گوید که برادرزاده دیگر اوری، بابی داسی، و ناپدری داسی، اسکات تادیچ، برای ربودن، تجاوز به عنف و قتل ترزا هالباخ در آن روز در حالی که او در حال ترک ملک بود، با هم همکاری کردند. آنها سپس استیون اوری را به خاطر این جنایت متهم کردند و معتقد بودند که گذشته جنایی او هرگونه سوء ظن را از آن دو منحرف می کند.

تا به امروز، استیون اوری و برندان داسی به‌خاطر قتل ترزا هالباخ، علی‌رغم تلاش‌های تهیه‌کنندگان «ساخت یک قاتل»، طرفداران صریح سریال و وکیل اوری، کاتلین زلنر، همچنان در زندان هستند. بر اساس گزارش رولینگ استون، زلنر در سال 2017 درخواستی 1272 صفحه ای را ارائه کرد و هیلگاس را به قتل متهم کرد و خواستار محاکمه مجدد اوری شد. این پرونده قطعا مورد توجه گسترده قرار گرفت، اما تا به امروز، هیچ کس دیگری در قتل ترزا هالباخ مجرم شناخته نشده است.

تأثیر ماندگار قتل ترزا هالباخ

در حالی که بیشتر مکالمات پیرامون قتل هالباخ بر اوری و بی گناهی او متمرکز بود، اما برای نزدیکترین افراد به هالباخ، داستان بسیار متفاوت بود. در سال 2016، بیش از یک دهه پس از کشته شدن هالباخ، دوستانش گفتند که هنوز هر روز به او فکر می کنند.

مرگ وحشتناک ترزا هالباخ که منجر به ساخت سریال نتفلیکس شد

او همیشه بسیار مثبت بود. دوستش کیتی اوتک گفت هیچ وقت یادم نمی‌آید که او از چیزی عصبانی باشد. او فقط این مثبت بودن را در مورد خودش داشت.  او فقط از زندگی لذت می برد، او از تجربیات جدید لذت می برد. اوتک گفت که از تماشای فیلم «ساخت یک قاتل» امتناع کرده است زیرا نمی‌خواست به داستان اتفاقی که برای [هالباخ] افتاد فکر کند... من نمی‌توانم کاری انجام دهم جز اینکه بگویم ترزا کیست، و او واقعاً یک شخص عالی بود.

0 امتیاز توسط 0 نفر ثبت شده.

0 دیدگاه

ثبت دیدگاه

منتظر نظرات شما در مورد این پست هستیم :)
کد امنیتی رفرش