آمار
مطالب اصلی سایتترسناک و دیدنیمرموز و جنایی

وحشتناک ترین ویدیویی که 6 ساعت روی یوتوب بود

وحشتناک ترین ویدیویی که 6 ساعت روی یوتوب بود

در یک ویدئوی طولانی در یوتیوب، جاستین مون 32 ساله قبل از اینکه سر پدرش را در یک کیسه پلاستیکی به نمایش بگذارد، درباره دولت بایدن و اوباش بیدار حرف زد. مرد 32 ساله ای که گفته می شود پدرش را به قتل رسانده، سرش را بریده و آن را جلوی دوربین نمایش داده است، در حین یک دشنام 14 دقیقه ای در یوتیوب که در آن از تئوری های توطئه جناح راست حمایت می کند، در بازداشت پلیس است.

جاستین مون از لویتتاون - حومه ای در خارج از فیلادلفیا - رسما به قتل درجه یک و سوء استفاده از جسد متهم شده است. در زمان دستگیری، او مسلح بود و به تازگی از یک حصار در تأسیسات گارد ملی در فاصله 100 مایلی خانه اش پریده بود. پلیس گفت که او در مقابل دستگیری مقاومت نکرد. پدرش، مایکل مون، یک کارمند فدرال بود که برای مهندسین ارتش ایالات متحده کار می کرد. در ویدیویی که جاستین مون در یوتیوب منتشر کرد و ساعت ها در این سایت لایو ماند، او سر بریده پدرش را بالا گرفت و او را خائن به کشورش اعلام کرد.

این ویدیو چند ساعت بعد حذف شد، اما قبل از حذف بیش از 5000 بار مشاهده شد. در میان شعارهای مختلف در این ویدئو، تئوری های توطئه جناح راست افراطی در مورد دولت بایدن، مهاجرت و مرز، جنایات شهری و جنگ در اوکراین بود. مون همچنین پیش از درخواست برای اعدام خونین همه کارمندان فدرال که آنها را خائن می دانست، خود را به عنوان رئیس جمهور جدید موقت ایالات متحده تحت حکومت نظامی اعلام کرد. این مورد وحشتناک به خودی خود آزاردهنده است، اما کارشناسان همچنین نگران این هستند که این اقدام وحشتناک خشونت آمیز چه نشانه ای برای فصل سیاسی آینده دارد.


کشف جسد مایکل مون

حوالی ساعت 7 بعد از ظهر در 30 ژانویه، همسر مایکل مون، دنیس، به خانه بازگشت تا جسد شوهرش را که در حمام آنها بود، کشف کند. جاستین، پسر بالغ این زوج، و همچنین سر مایکل مون، هیچ جا پیدا نشد. دنیس مون با پلیس تماس گرفت و پلیس به محل حادثه رسید و یک چاقوی آشپزخانه و قمه بزرگ را در وان حمام کشف کردند.

در سوگندنامه آمده است: «ماموران همچنین سر مرد متوفی را در داخل یک کیسه پلاستیکی که داخل دیگ پخت و پز در اتاق خواب طبقه اول در کنار سرویس بهداشتی قرار داشت، پیدا کردند.

وحشتناک ترین ویدیویی که 6 ساعت روی یوتوب بود

مدت کوتاهی پس از آن، پلیس از ویدیوی یوتیوب که توسط جاستین مون ارسال شده بود مطلع شد. او خود را در ویدیو معرفی می کند و به نظر می رسد که در حال خواندن یک بیانیه از پیش نوشته شده است. در یک نقطه از ویدیو، او یک کیسه پلاستیکی شفاف را در دست گرفته است که داخل آن سر پدرش قرار دارد. او پدرش مایکل مون را یک کارمند 20 ساله فدرال و "خائن" معرفی می کند.

مایکل مون یک مهندس در بخش ژئومحیط زیستی سپاه مهندسین ارتش ایالات متحده در ناحیه فیلادلفیا بود. جاستین مون در این ویدئو می‌گوید: «آمریکا از درون به سمت چپ در حال پوسیدن است، اوباش بیدار به شهرهای زمانی مرفه ما حمله می‌کنند. یوتیوب در بیانیه ای اعلام کرد که این ویدیو به دلیل نقض خط مشی خشونت گرافیکی سایت حذف شده است. همچنین کانال جاستین مون را مطابق با سیاست های افراطی خشونت آمیز یوتیوب مسدود کرد. یوتیوب گفت: «تیم‌های ما برای حذف هرگونه آپلود مجدد ویدیو از نزدیک پیگیری می‌کنند.


تاریخچه دیدگاه های خطرناک و افراطی

جاستین مون بنا به گزارشات دارای سابقه باورهای افراطی و پارانوئیدی است. همانطور که آسوشیتدپرس اشاره می کند، مون کارکنان یک اتحادیه اعتباری کلرادو اسپرینگز را که قبلاً در آنجا کار می کرد، تهدید و مورد آزار و اذیت قرار داد. او تهدید کرد که از این شرکت برای 10 میلیون دلار شکایت خواهد کرد، مگر اینکه با تسویه حساب 2 میلیون دلاری موافقت کند. او همچنین گفت که برای تحریک پلیس به حمله به کارکنانش که قصد فیلمبرداری از آن را داشت، اظهارات نادرستی خواهد کرد.

زمانی که مون شاغل بود، همکارانش را به دستکاری شواهد در یک پرونده انضباطی علیه او متهم کرد. همکاران همچنین خطوطی از آهنگ یا شعری که توسط مون سروده شده بود را تهدیدآمیز تشخیص دادند. عنوان این قطعه "مردان شلیک هشدار دریافت نمیکنند" بود. دیویس ربهان، هم اتاقی سابق مون، گفت که در حوالی سال 2016، زمانی که آن دو با هم زندگی می کردند، اغلب شنیده بود که مون تئوری های توطئه وحشیانه را اعلام می کرد.

حتی در آن زمان او مسائل بسیار روشنی داشت. ربهان گفت: او همیشه در مورد اینکه دولت چگونه می‌خواهد او را بگیرد صحبت می‌کرد، و همیشه مانند این داستان‌های مبهم در مورد آن بود. او هرگز نمونه های خاصی را بیان نمی کند. او این داستان‌هایی را برای من تعریف می‌کرد که همیشه اغراق‌آمیز به نظر می‌رسیدند، بنابراین سخت بود که هر چیزی را که می‌گفت جدی بگیرم یا بدانم حقیقت را در مورد چه می‌گوید.» این دو حدود یک سال با هم زندگی کردند و در طی آن مون تنها یک ملاقاتی داشت: پدرش. ربهان به یاد می آورد: «من از آن دیدار چیزی دریافت نکردم که فکر کنم این اتفاق می افتد.

وحشتناک ترین ویدیویی که 6 ساعت روی یوتوب بود

بعداً، مون پس از اخراجش از بیمه پروگرسیو شکایت کرد و مدعی شد که به دلیل اینکه فردی باهوش، دارای صلاحیت بیش از حد و تحصیلات بیش از حد است، مورد تبعیض قرار گرفته است. یک قاضی فدرال گفت که مون هیچ مدرکی برای اثبات صحت این موضوع ارائه نکرد. در عوض، شرکت گفت که او به دلیل باز کردن یک در از کار اخراج شد.

به گفته ربهان، برای مون بد نبود که با خشونت سرکشی کند. ربهان گفت: «در یک لحظه او دچار حمله هیستریک شد و آپارتمان را در هم شکست. زمانی که او این کار را انجام داد، در خانه نبودم، بنابراین نمی‌دانم چه چیزی باعث این کار شد. اما ما بعد از آن گفتگوی طولانی داشتیم و او به من گفت که PTSD تشخیص داده نشده است.


تأثیرات بالقوه «لفاظی افراطی»

پرونده مون مطمئناً یک موضوع پرت نگران کننده است، اما برخی از کارشناسان نگرانند که افراد دیگری مانند مون وجود داشته باشند که به دلیل "لفاظی های عمیقا سیاسی و افراطی" به خشونت کشیده شوند. اندرو مک کیب، تحلیلگر اجرای قانون CNN و معاون سابق مدیر اف بی آی، گفت: تصویر بزرگتر بسیار نگران کننده است، فکر می کنم که وارد یک فصل سیاسی فوق العاده داغ می شویم.
وحشتناک ترین ویدیویی که 6 ساعت روی یوتوب بود
منصفانه است که فرض کنیم که مون به وضوح از سیاست انگیزه داشته است، همانطور که در دیاتریپ ویدیویی او گواه است. به گفته مک کیب، نگرانی بزرگتر این است که انواع چیزهایی که مون گفت منعکس کننده "لفاظی های شدید، عمیقا سیاسی و افراطی است که گاهی اوقات در این کشور از مقامات و رهبران منتخب سیاسی می شنوید." مک کیب این نگرانی را مطرح کرد که این نوع لفاظی‌ها می‌تواند تأثیر واقعی بر «افراد به حاشیه رانده شده با دیدگاه‌های افراطی داشته باشد که ممکن است… به انجام اعمال خشونت‌آمیز سوق داده شوند». با توجه به اینکه سال 2024 از نظر سیاسی مطمئناً سال گرمی خواهد بود، با انتخابات ریاست‌جمهوری آتی، داستان‌هایی مانند موهن نمونه‌ای از این است که چگونه تبلیغ تئوری‌های توطئه افراطی و لفاظی‌های خشونت‌آمیز می‌تواند بر بخش‌های آسیب‌پذیر و خشن مردم تأثیر بگذارد.
0 امتیاز توسط 0 نفر ثبت شده.

0 دیدگاه

ثبت دیدگاه

منتظر نظرات شما در مورد این پست هستیم :)
کد امنیتی رفرش