loading...

واندرز فارسی | جهان عجایب

چهل سال پیش، بقایای یک دختر نوجوان که غیرقابل شناسایی مورد ضرب و شتم قرار گرفته بود، در قبرستانی در بلرتاون، نیوجرسی پیدا شد. او که «پرنسس دو» نام داشت، توسط مردم محلی که همیشه در مورد ه

به واندرز فارسی خوش آمدید.

به واندرز فارسی جهان عجایب خوش آمدید

به سایت واندرز فارسی با انبوهی از عجایب جهان در موضوعات مختلف خوش آمدید.

کپی از مطالب تنها با لینک دادن به سایت ما در اخر هر مطلبی که کپی شده مجاز است.

ماجرای قتل پرنسس دو از نیوجرسی

چهل سال پیش، بقایای یک دختر نوجوان که غیرقابل شناسایی مورد ضرب و شتم قرار گرفته بود، در قبرستانی در بلرتاون، نیوجرسی پیدا شد. او که «پرنسس دو» نام داشت، توسط مردم محلی که همیشه در مورد هویت او متعجب بودند، دفن شد.

اکنون، به لطف شواهد DNA و اعتراف یک قاتل محکوم، سرانجام شاهزاده دو به عنوان داون اولانیک شناخته شد دختری نوجوان 17 ساله در زمان مرگ. علاوه بر این، بازرسان به قاتل مظنون او، آرتور کینلاو نیز نام برده اند.در 15 ژوئیه 1982، یک گورکن به نام جورج کیس متوجه صلیب و زنجیری شد که در گورستان سدار ریج در بلرتاون نیوجرسی در خاک افتاده بود. بر اساس بیانیه ای از دفتر دادستانی در شهرستان وارن، نیوجرسی، کیس ، جسد دختری را که به شدت مورد ضرب و شتم قرار گرفته بود، پیدا کرد.دختر ناشناس که تا حدی تجزیه شده بود، یک دامن و بلوز قرمز و سفید پوشید، اما لباس زیر، کفش یا جوراب نداشت. و اگرچه کالبد شکافی انجام شده یک روز بعد نشان داد که او بر اثر "ترومای غیرمنتظره به صورت و سر با شکستگی‌های متعدد" فوت کرده است، اما هویت او از بازرسان مخفی ماند.

ماجرای قتل پرنسس دو از نیوجرسی

تصویر بالا دامنی که پرنسس دو در هنگام کشته شدن پوشیده بود.

 ساکنان بلرتاون، نیوجرسی، که تصمیم گرفتند «پرنسس دو» را با احترام دفن کنند، آشفته و وحشت زده شدند. شش ماه پس از اینکه کیس، جسد او را پیدا کرد، قبر او را حفر کرد. پرنسس دو در زیر سنگ قبری که روی آن نوشته شده بود به خاک سپرده شد: «شاهزاده دو. گم شده از خانه مرده در میان غریبه ها به یاد همه خواهد ماند.» اما طبق گزارش نیویورک تایمز، اگرچه نکاتی از سراسر کشور به دست آمد و پرنسس دو اولین فردی بود که وارد پایگاه داده افراد گمشده جدید FBI شد، قتل او برای چندین دهه حل نشد. تا سال 2005 بود که اعتراف یک قاتل همه چیز را تغییر داد.

در سال 2005، یک قاتل محکوم به نام آرتور کینلاو نامه ای به پلیس نوشت و گفت که می خواهد به قتل دیگری اعتراف کند. به گزارش نیویورک تایمز، کینلاو قبلا به قتل یک دختر و انداختن جسد او در رودخانه شرقی متهم شده بود. در سال 2005، کینلا - که پلیس معتقد بود یک باند فحشا را اداره می کرد - می خواست به بازرسان درباره زن جوانی که در نیوجرسی به قتل رسانده بود بگوید. 

با این حال، پلیس تا زمانی که جسد پرنسس دو را شناسایی نکرد، نتوانست ادعای کینلاو را تأیید کند. و این کار 17 سال دیگر طول کشید. طبق گزارش Lehigh Valley Live، محققان شواهد DNA را از پرنسس دو جمع آوری کرده بودند، اما تنها در سال های اخیر بود که توانستند بقایای او را آزمایش کنند. در سال 2007، مرکز شناسایی انسان دانشگاه تگزاس شمالی اسکلت او را تجزیه و تحلیل کرد. و در سال 2021، طبق اخبار CBS، آزمایشگاه پزشکی قانونی Astrea DNA را از دندان و مژه او مطالعه کرد. کارول شوایتزر، ناظر پزشکی قانونی در مرکز، به سی‌بی‌اس توضیح داد: «آن‌ها می‌توانند DNA را از نمونه‌هایی استخراج کنند که تخریب شده‌اند یا در غیر این صورت ارزشی ندارند». در واقع، مژه و دندان پرنسس دو کلید باز کردن هویت او بود. محققان سرانجام توانستند او را به نام داون اولانیک، دختری 17 ساله از لانگ آیلند شناسایی کنند. و از آنجا، جزئیات دیگری در مورد زندگی و مرگ پرنسس دو در جای خود قرار گرفت.

ماجرای قتل پرنسس دو از نیوجرسی

تصویر بالا پسر عموی داون اولانیک، که در زمان ناپدید شدن او 13 سال داشت، عکس او را روی یقه خود می‌بندد و در یک کنفرانس مطبوعاتی در ژوئیه 2022 از مجریان قانون تشکر می‌کند.

به گزارش نیویورک تایمز، داون اولانیک دانش‌آموز دبیرستانی در دبیرستان Connetquot در بوهمیا، نیویورک بود که با مادر و خواهرش زندگی می‌کرد. در جایی، به نحوی، او با آرتور کینلاو، که سعی داشت دختر 17 ساله را مجبور به انجام کارهای جنسی کند، برخورد کرد. دفتر دادستانی در بیانیه خود نوشت: "وقتی او نپذیرفت، او را به نیوجرسی برد و در نهایت او را کشت." و در ژوئیه 2022، تقریباً 40 بعد ، بازرسان او را به قتل او متهم کردند.

جیمز فایفر، دادستان کانتی وارن، در یک کنفرانس خبری گفت، برای 40 سال، مجریان قانون از پیدا کردن هویت پرنسس دو تسلیم نشده اند و خاطرنشان کردند که «علم و فناوری» برای حل قتل اولانیک بسیار مهم است. کارآگاهان در طول این دوره 40 ساله آمده اند و رفته اند... و همه آنها عزم یکسانی برای اجرای عدالت برای پرنسس دو داشتند. متیو پلاتکین، سرپرست دادستان کل آمریکا نیز به همین ترتیب گفت: "در نیوجرسی، هیچ محدودیت زمانی برای عدالت وجود ندارد." در کنفرانس مطبوعاتی، بستگان بازمانده اولانیک در حالی که عکس او را به یقه‌هایشان سنجاق کرده بودند، نشستند. یکی از آنها، پسر عموی اولانیک که در زمان ناپدید شدن او 13 ساله بود، از طرف خانواده بیانیه ای ارائه کرد.

اسکات هاسلر گفت: ما خیلی دلتنگ او هستیم. از طرف خانواده، ما واقعاً می‌خواهیم از اداره پلیس بلرتاون، نیروهای ایالتی نیوجرسی، شهرستان وارن، [و] یونیون کانتی به خاطر زمان بی‌وقفه‌ای که در این پرونده سرد صرف کردند، تشکر کنیم.» برای بیش از چهل سال، مردم Blairstown از پرنسس دو محافظت می کنند. اکنون، خانواده او در حال تصمیم گیری هستند که آیا او باید در نیوجرسی بماند یا به خانه نیویورک بازگردد. اما در هر صورت، بازجوها از اینکه پرنسس دو بالاخره شناسایی شد، خیالشان راحت است. اریک کرانز، یکی از محققین اصلی که نام مستعار پرنسس دو را ابداع کرد، از Lehigh Valley Live ابراز آرامش کرد.او گفت: "خیلی خوب است که بدانم او یک نام دارد."

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
از اعماق اقیانوس ها تا دورترین نقاط فضا ، مطالب جالب و شگفت انگیز همینجاست.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • کدهای اختصاصی