loading...

واندرز فارسی | جهان عجایب

خطوط ساهام یا خطوط ساهامیان (خطوط ساجاما) در غرب بولیوی قرار دارند و چندین هزار (طبق برخی منابع، حتی ده ها هزار) خط تقریباً کاملاً مستقیم روی زمین دارند.

خطوط مرموز ساهام + تصاویر

Soren بازدید : 44 : 12:00 نظرات (0)

خطوط مرموز ساهام + تصاویر

خطوط ساهام یا خطوط ساهامیان (خطوط ساجاما) در غرب بولیوی قرار دارند و چندین هزار (طبق برخی منابع، حتی ده ها هزار) خط تقریباً کاملاً مستقیم روی زمین دارند. احتمالاً مردم بومی این خطوط را برای حدود 3 هزار سال ایجاد کردند و لایه بالایی خاک را خراش دادند. مساحت این خطوط بیش از 22 کیلومتر مربع است و این امتداد 15 برابر بزرگتر از فلات معروف نازکا در پرو است. با این حال، خطوط ساهام آنقدر ضعیف شناخته شده اند که بیشتر برای باستان شناسان شناخته شده اند تا دیگر مردم.

خطوط مرموز ساهام + تصاویر

علم رسمی این خطوط را «جاده‌های» مقدسی که به برجک‌های سنگی تدفین منتهی می‌شود «چولپا» می‌نامد. و در روزهای خاص مردم در این مسیرها قدم می زدند و به زیارت می پرداختند. با این حال، این تنها یکی از نظریه هاست.

خطوط مرموز ساهام + تصاویر

هر خط ساهام 1 تا 3 متر عرض دارد و طول آن از 1 کیلومتر تا 10 کیلومتر یا حتی تا 20 کیلومتر است، در حالی که هر خط به طرز شگفت انگیزی صاف است، گویی در امتداد یک خط کش کشیده شده است، اگرچه تپه ها و موانع زیادی در آن وجود دارد. مسیر آنها را به طور کامل فقط می توان از ارتفاع زیاد مشاهده کرد.

خطوط مرموز ساهام + تصاویر

اولین گزارش‌ها از این خطوط در دهه 1930 دریافت شد، اما تنها زمانی که تصاویر ماهواره‌ای در دسترس قرار گرفت، می‌توان آن‌ها را به طور کامل در نظر گرفت.

خطوط مرموز ساهام + تصاویر

پس از آن، مورخان سعی کردند حداقل برخی از داستان ها یا سوابق ساخت این خطوط را از ساکنان محلی بیابند، اما چیزی به نتیجه نرسید.

خطوط مرموز ساهام + تصاویر

هنگامی که آنها موفق به مطالعه چندین خط شدند، به این نتیجه رسیدند که آنها کاملاً باستانی هستند و به احتمال زیاد 3 هزار سال پیش یا حتی قبل از آن ایجاد شده اند.

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
از اعماق اقیانوس ها تا دورترین نقاط فضا ، مطالب جالب و شگفت انگیز همینجاست.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • کدهای اختصاصی