آمار
مطالب اصلی سایتمرموز و جنایی

دیوید کام ، مردی که به اشتباه به جرم قتل خانواده اش محکوم شد

مردی که به اشتباه به جرم قتل همسر و فرزندانش محکوم شد

دیوید کام، سرباز سابق ایالت ایندیانا، با سه محاکمه قتل روبرو شد و به دلیل مرگ همسر و دو فرزندش ۱۳ سال در زندان گذراند، اما در سال ۲۰۱۳ تبرئه شد. در 28 سپتامبر 2000، دیوید کام، سرباز سابق ایالت ایندیانا، ظاهراً از بازی بسکتبال به خانه بازگشت و منظره هولناکی را دید: همسرش، کیم، و دو فرزند خردسالشان در گاراژ خانه خود در ایندیانا به ضرب گلوله کشته شدند.

اما پس از تماس با پلیس، خودش مظنون اصلی پرونده قتل شد. به نظر می‌رسید که شواهد علیه کام، که با خون روی پیراهنش پیدا شد و ثابت شد که روابط خارج از ازدواج متعددی داشته، انباشته شده است. کام با سه محاکمه قتل روبرو شد و 13 سال در زندان سپری کرد. اما بازرسان نتوانستند شواهد کلیدی را به درستی بررسی کنند که به مظنون دیگری اشاره کند. این داستان پرونده محکومیت نادرست دیوید کام است - و اینکه چگونه او در نهایت تبرئه شد.

دیوید کام در جورج تاون، ایندیانا، حومه لوئیزویل، کنتاکی زندگی می کرد. در سال 1989 با کیمبرلی رن ازدواج کرد و صاحب دو فرزند شدند: بردلی 7 ساله. و جیل، 5 ساله. او حدود 10 سال به عنوان یک سرباز دولتی کار کرده بود و از بیرون به نظر می رسید ازدواجی شاد با زندگی خانوادگی دلپذیر داشته باشد. در شب قتل، کام گفت که حوالی ساعت 7 بعد از ظهر برای بازی بسکتبال در کلیسایی در نزدیکی ، خانه را ترک کرده است. او ادعا کرد که اواخر همان شب به خانه آمد و متوجه شد که همسر و دو فرزند خردسالش در گاراژ خانواده کشته شده اند. حوالی ساعت 9:30 شب، او با پست پلیس سابق خود تماس گرفت تا این حمله را گزارش کند. این شبهه ایجاد کرد. چرا او با 911 تماس نگرفته بود؟ کام در سال 2013 به WDRB News گفت: "فرایند فکری من ابتدا این بود که "اینها مردم من هستند".

کیم 35 ساله و جیل هر دو از ناحیه سر مورد اصابت گلوله قرار گرفته بودند. کیم با لباس زیر در کف گاراژ پیدا شد، کفش‌ها و جوراب‌هایش را درآورده و با احتیاط روی سقف خودرو گذاشته بودند. این بعداً به شواهد مهمی در پرونده تبدیل شد. اما برادلی روی صندلی عقب خودروی فورد برانکوی خانواده پوشیده شده بود، گویی می‌خواست از ضارب دور شود. به سینه اش گلوله خورده بود. کام گفت که بردلی را از ماشین بیرون آورده بود تا او را احیا کند زیرا معتقد بود هنوز زنده است. او با این کار به طور ناخواسته صحنه جنایت را آلوده کرد.که بعداً دادستان ادعا کرد ثابت کرده که او ماشه را کشیده است. سه روز بعد، کام دستگیر و متهم به قتل همسر و فرزندانش شد.

در طول اولین محاکمه، تقریباً دوازده زن شهادت دادند که کام در طول ازدواج خود با آنها رابطه داشته یا از آنها خواستگاری کرده است. به گزارش IDS News. دادستان ها استدلال کردند که پاشیدن خون روی پیراهن او و سابقه خیانت او دلیلی بر این است که "کام" خانواده اش را کشته است.

مردی که به اشتباه به جرم قتل همسر و فرزندانش محکوم شد

آنها احتمال دادند که او در یک بازی بسکتبال بود، به خانه دوید و قتل را انجام داد، سپس بدون اینکه کسی متوجه شود به کلیسا بازگشت. ماموران ایالتی همچنین ادعا کردند که "کام" "جیل" را مورد آزار و اذیت قرار داده است، اگرچه شواهد کمی در تأیید این موضوع وجود داشت. پزشک معالج به سادگی گفته بود که جیل در مدت 24 ساعت منتهی به مرگش "تروما با نیروی بلانت" به اندام تناسلی را تجربه کرده بود، اما نتوانست ثابت کند که دیوید کام باعث آن شده است. اما 11 بسکتبالیستی که کام در آن شب با آنها بازی کرده بود، شهادت دادند که او را ندیده اند که ورزشگاه را ترک کند، هیچ خونی روی پیراهنش ندیده اند و هیچ رفتار عجیبی را متوجه نشده اند. علیرغم حقایق قوی کام، در سال 2002 او به جرم قتل خانواده اش مجرم شناخته شد و به 195 سال زندان محکوم شد. اما کام با موفقیت درخواست تجدید نظر کرد و دو سال بعد دادگاه عالی ایالت این محکومیت را لغو کرد و گفت که شواهد کافی وجود ندارد که انگیزه روابط او باشد.

در سال 2000، یک سویشرت حاوی DNA یک مرد ناشناس در صحنه جرم پیدا شد. اما دادستان از آزمایش آن تا اولین محاکمه قتل کام غافل شد. در سال 2005، DNA در نهایت مورد آزمایش قرار گرفت - و مشخص شد که با یک جنایتکاری 11 بار محکوم شده بود به نام چارلز بانی مطابقت دارد. مشکلات بانی با قانون در بلومینگتون، ایندیانا آغاز شده بود، جایی که هرالد تایمز گزارش می دهد که او به عنوان "راهزن کفش" شناخته شده بود. قابل ذکر است که Boney به داشتن یک فتیش پا و سابقه حمله به زنان و دزدیدن کفش های آنها مشهور بود.

به زودی، مشخص شد که بونی همچنین یک اثر دستی بر روی خودروی فورد دیوید کام گذاشته و او را در صحنه جنایت قرار داده است. اما با وجود اینکه این شواهد جدید قویاً حاکی از دست داشتن بونی در قتل بوده است، کام و بونی به عنوان همدستان محاکمه شدند و بونی شهادت داد که او فقط برای فروش اسلحه به دیوید به خانه آنها آمده است - که دیوید به سرعت آن را علیه خانواده اش بکار برد. بانی مجرم شناخته شد و به 225 سال زندان محکوم شد. اما این بدان معنا نیست که وضعیت برای دیوید کام امن است. در دومین محاکمه کام، که با بونی همپوشانی داشت، دادستان ها ادعا کردند که کیم متوجه شده است که شوهرش جیل را مورد آزار و اذیت قرار داده است و او خانواده اش را کشته است تا آن را پنهان کند. دوستان کیم شهادت دادند که او در هفته‌های قبل از قتل ناراحت بود، اما دفاعیات استدلال کردند که او به کسی نگفته بود که از شوهرش ناراحت است و اخیراً اتاق خواب آنها را بازسازی کرده است.

چارلز بونی محکوم به قتل

تصویر بالا متعلق به چارلز بونی

بازسازان صحنه جنایت که توسط دادستانی استخدام شده‌اند شهادت دادند که خون جیل روی پیراهن کام ناشی از ریزش خون با سرعت بالا بود، که تنها می‌توانست از وجود او در فاصله چهار فوتی او در زمان قتلش باشد. هیئت منصفه کام را مقصر تشخیص داد.  پس از آن، هیئت منصفه گفتند که با شهادت متخصص اطفال قانونی در دفتر بازرسی پزشکی کنتاکی، که مدعی است جیل توسط پدرش مورد آزار و اذیت قرار گرفته است، متقاعد شده اند. دیوید کام به حبس ابد بدون آزادی مشروط محکوم شد. دادگاه عالی ایندیانا در سال 2009 این محکومیت را لغو کرد و گفت که دادستان با ادعای اینکه کام دخترش را مورد آزار و اذیت قرار داده است بدون اینکه شواهد کافی برای ربط دادن جنایت به کام داشته باشد، هیئت منصفه را مغرضانه کرد. آنها دستور دادرسی سوم را صادر کردند. این آخرین بازی دیوید کام خواهد بود.

برای سومین محاکمه، دادستان ها ادعا کردند که انگیزه دیوید کام، بیمه نامه های عمری بوده است که کیم اخیراً برای خانواده منعقد کرده است.
دیوید کام
چارلز بانی برای شهادت آورده شد. به گزارش WDRB، او گفت که در غروب 28 سپتامبر 2000، او را به خانه دیوید کام بردند تا با دیوید ملاقات کند تا به او اسلحه بفروشد. اما وقتی کیم و بچه‌ها به داخل جاده رفتند، بانی گفت، کام به سمت وسیله نقلیه رفت و به هر سه شلیک کرد. بونی ادعا کرد که کام اسلحه را به بونی داد و گفت: "تو این کار را کردی." بانی همچنین ادعا کرد که در وحشت، کفش‌های کیم را رد کرده و روی سقف گذاشته است، و به ماشین تکیه داده تا بچه‌ها را بررسی کند، به همین دلیل رد دستش روی ماشین باقی مانده است. او ادعا کرد که هرگز به هیچ یک از قربانیان دست نزده است. ایندی استار گزارش داد که  متوجه شد که یکی از کارشناسانی که دادستان قبلاً به عنوان کارشناس پاشش خون معرفی کرده بود، و این ادعاها را در مورد اینکه الگوی خون روی لباس دیوید کام به این معنی است که او ماشه را کشیده است، شک کرد. آزمایش‌های DNA بیشتر نشان داد DNA «لمسی» از بانی روی پیراهن جیل کام، و همچنین روی پیراهن، لباس زیر، پاها و زیر ناخن‌های کیم کام، که ادعاهای بانی مبنی بر اینکه هرگز آنها را لمس نکرده است، بی‌اعتبار کرد. آزمایشات همچنین DNA کیم را بر روی عرقچینی که بونی در صحنه جنایت گذاشته بود نشان داد.
در 24 اکتبر 2013، دیوید کام در تمام اتهامات بی گناه شناخته شد و اجازه داده شد که آزادانه راه برود. 
دیوید کام
دیوید کام در سمت راست، با رایان فرگوسن نشان داده شده است، در مرکز، بیل کلاتر، بنیانگذار تحقیق بیگناهی قرار دارند.
--------------------------------------------------------------------------------------
دیوید کام در مجموع 13 سال در زندان سپری کرد تا اینکه سرانجام تبرئه شد. چارلز بانی که هنوز در حال گذراندن دوران محکومیت 225 ساله خود است، همچنان مدعی است که کام تیرانداز بوده است. والدین کیم، فرانک و جانیس رن، موافق هستند. خانواده رن یک شکایت مرگ نادرست علیه کام تنظیم کردند، اما پیک ژورنال گزارش داد که آنها بعداً در سال 2014 از آن صرفنظر کردند. دیوید کام پس از تبرئه خود، از فلوید کانتی و ایالت ایندیانا برای 30 میلیون دلار غرامت شکایت کرد. پیک ژورنال گزارش می دهد که او با 450000 دلار با فلوید کانتی تسویه حساب کرد و در سال 2022 کام به دلیل تعقیب بدخواهانه و حبس غیرقانونی 4.6 میلیون دلار غرامت از دولت دریافت کرد. اعتقاد بر این است که این آزمایشات قبل از توافق مدنی بیش از 4 میلیون دلار هزینه داشته است. دیوید کام در سال 2018 به WDRB News گفت: «نکته اصلی این است که این محاکمات منصفانه نبودند. آنها شواهدی شنیدند که نباید می شنیدند، و به همین دلیل است که دادگاه های بالاتر این محکومیت ها را لغو کردند.»

0 امتیاز توسط 0 نفر ثبت شده.

0 دیدگاه

ثبت دیدگاه

منتظر نظرات شما در مورد این پست هستیم :)
کد امنیتی رفرش