آمار
مطالب اصلی سایتمطالب جالب و خواندنی

حقایق جالب راجب آخرین پادشاه یونان کنستانتین دوم

 کنستانتین دوم

 

کنستانتین دوم " به انگلیسی Constantine II" ، پادشاه یونان از سال 1964 تا زمان سقوط حکومت پادشاهی در سال 1973 بود ، در ادامه مطلب با واندرز فارسی همراه باشید تا با حقایقی راجب زندگی آخرین پادشاه کشور یونان آشنا بشید.

 

 

1: کنستانتین دوم در سال ۱۹۶۴ جانشین پدرش شد با آنی که در ابتدا به نظر میومد پادشاهی شخصی جوان مانند اون ، دورانی شکوهمند رقم خواهد زد ، اما حکومت ایشون بزودی پر از جنگ و آشوب شد!! در حقیقت دخالت کنستانتین در کودتای نظامی ۱۹۶۵ برای بدست گرفتن کامل قدرت باعث شد بی ثباتی در یونان با سرعتی باورنکردنی بوجود بیاد و دوباره با کودتای گروهی از کلنل ها در سال ۱۹۶۷ به اوج خودش رسید.

 

2: در ماه دسامبر ۱۹۶۷ کنستانتین به دلیل کودتای نظامی مجبور به فرار از کشور شد اما همچنان تا سال ۱۹۷۳ که پادشاهی سقوط کرد به عنوان رییس دولت در تبعید بود !!

 

3: دولت یونان با قانون شکنی و بدون رفراندوم پادشاهی رو منحل و اعلام جمهوری کرد !! در سال ۱۹۷۴ حکومت نظامی سقوط کرد و با ایجاد یک رفراندوم جمهوری سوم یونان شکل گرفت !!

 

4: پادشاه کنستانتین دوم نخستین مدال طلای یونان (بعد از ۱۹۱۲) رو در سال ۱۹۶۴ در المپیک تابستانی بدست آورده بود ایشون همچنین ۴۰ سال در تبعید زندگی کرد.

 

نظر شما چیه ؟ 

2 امتیاز توسط 0 نفر ثبت شده.

0 دیدگاه

ثبت دیدگاه

منتظر نظرات شما در مورد این پست هستیم :)
کد امنیتی رفرش