loading...

واندرز فارسی | جهان عجایب

آدری یک روستای کوچک در پومرانیا، در شمال لهستان است. این مکان به دلیل داشتن دومین خوشه بزرگ کروملک (دایره های سنگی) در اروپا مشهور است.

آدری: بنای اسرارآمیز دوران نوسنگی و مکان قدرت

آدری یک روستای کوچک در پومرانیا، در شمال لهستان است. این مکان به دلیل داشتن دومین خوشه بزرگ کروملک (دایره های سنگی) در اروپا مشهور است. همچنین 600 گور دوران نوسنگی وجود دارد. آدری در یک منطقه جنگلی زیبا در امتداد رودخانه Vda واقع شده است. در طی قرن ها، چنین مکان هایی در لهستان ویران شده اند. جدی‌ترین تخریب در قرن نوزدهم رخ داد، زمانی که دهقانان تپه‌های باستانی، کروملک‌ها و دیگر سازه‌های دوران نوسنگی را تخریب کردند تا مزارع کشاورزی را پاک کنند.

آدری: بنای اسرارآمیز دوران نوسنگی و مکان قدرت

نای یادبود فراموش شده نوسنگی: آدری برای اولین بار در نیمه دوم قرن نوزدهم توسط دو باستان شناس آماتور - ویلهلم استریژکوفسکی و آبراهام لیساور مورد مطالعه قرار گرفت. آنها به این نتیجه رسیدند که قدمت این سازه ها به دوران نوسنگی باز می گردد.

آدری: بنای اسرارآمیز دوران نوسنگی و مکان قدرت

به گفته یوزف کوسترژوسکی از دانشگاه پوزنان، کروملک ها متعلق به قرن اول یا دوم هستند. قبل از میلاد، اما این تاریخ گذاری ممکن است نادرست باشد. برخی دیگر از محققان معتقدند که سازه های سنگی چندین قرن قدمت دارند. مایکل پاولتا از دانشگاه آدام میکیویچ در پوزنان می نویسد:

«تفسیر گذشته در میان باستان شناسان همیشه بدون تغییر باقی نمانده است. این امر به ویژه برای مکان های باستان شناسی منتخب صادق است. دانشمندان هرگز در مورد مسئله تاریخ گذاری به توافق نرسیده اند. در آغاز قرن بیستم، برخی از باستان شناسان آنها را با مذاهب عصر نوسنگی مرتبط دانستند و قدمت آنها را به قرن های سوم تا دوم قبل از میلاد مسیح نسبت دادند. برخی دیگر استدلال کرده اند که این میراث فرهنگ ولبری در قرن اول یا سوم پس از میلاد است. باستان شناسان امروز توافق دارند که آنها متعلق به دوران نفوذ روم هستند. ملیت سازندگان هنوز مشخص نیست. باستان شناس لهستانی یوزف کوسترزوسکی در دهه 30 قرن بیستم ادعا کرد که این مکان های دفن اسلاوی قرن 1-3 هستند که سپس توسط گوت ها استفاده می شد."

پل استفان معتقد بود که چهار دایره مرکزی با انقلاب مرتبط است و سازه ها برای اهداف نجومی استفاده می شوند. با توجه به موقعیت سیارات، او مشخص کرد که این سازه ها در قرن هشتم قبل از میلاد مسیح ساخته شده اند. به گفته برخی از محققان مدرن، محاسبات او اشتباه بوده است.

پس از آن، باستان شناسان نازی از تفسیر استفان برای توضیح منشأ پومرانیا استفاده کردند. رهبران نازی به غیب و جادو علاقه داشتند. آنها مجموعه ای چشمگیر از کتاب های مربوط به این موضوع را جمع آوری کردند و با انرژی خاصی به دنبال مکان هایی گشتند. هاینریش هیملر معتقد بود که دانش غیبی باستانی به نازی ها کمک می کند تا بر جهان حکومت کنند. او مجذوب نظریه ای بود که توسط مارگارت موری ارائه شد. او معتقد بود که جادوی سیاه مبنای علمی دارد و به مرور زمان در جستجوی مصنوعات پنهانی وسواس پیدا کرد. هیملر امیدوار بود که دین آلمانی ها آنچه را که می خواست به او بدهد. 

مگالیت در نزدیکی دریای Galilee که در منظری ساده قرار داشت، اما برای قرن‌ها مورد توجه نبود، کارشناسان را در سردرگمی فرو برد. یک بنای باستانی متشکل از دایره های سنگی عظیم. در طول جنگ جهانی دوم، نازی ها ادعا کردند که محافل در آدری دلیلی بر این بود که آلمانی ها از زمان های قدیم در پومرانیا ساکن بوده اند. به سربازان آلمانی که این قلمرو را اشغال کرده بودند دستور داده شد تا محوطه باستان شناسی را مرتب کنند و سنگ های پراکنده را در محل خود قرار دهند. 

باستان شناسان هنوز با این سوال دست و پنجه نرم می کنند که چرا سازندگان باستانی چنین دفینه عظیمی را در میان دایره های سنگی ایجاد کردند. تعیین سن آنها تقریبا غیرممکن است. به طور قابل یقین ثابت شده است که گوت ها در این منطقه زندگی می کردند، اما اطلاعاتی در مورد تاریخ کهن تر وجود ندارد. در سال 1963، مورخ و ستاره شناس Jezy Dobrzycki ثابت کرد که تاریخ گذاری استفان درست نبوده است. این سایت در دهه های 60، 70 و 80 مورد بررسی قرار گرفت. محققان 10 کروملک را در این منطقه مطالعه کردند، اما احتمالا تعداد بیشتری نیز وجود دارد. در منطقه مجاور 29 تپه کشف شد. مشخص است که تنها در آدری حداقل 602 قبر وجود دارد.

انرژی کروملک ها: امروزه مکان هایی که کروملک ها در آن قرار دارند محبوب هستند. افرادی که برای کایاک سواری به اینجا می آیند تا استراحت کنند. گردشگرانی که از این سایت دیدن کردند می گویند که انرژی آرامش بخشی را احساس کردند. بسیاری از مردم انرژی ویژه اطراف ساختارهای نوسنگی را گزارش می دهند. آدری هنوز رازهای زیادی دارد. مطالعات اخیر با استفاده از عکس‌های ماهواره‌ای نشان داده‌اند که تپه‌ها و کروملک‌ها منطقه بسیار بزرگ‌تری از آنچه قبلاً تصور می‌شد را اشغال می‌کنند.

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
از اعماق اقیانوس ها تا دورترین نقاط فضا ، مطالب جالب و شگفت انگیز همینجاست.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • کدهای اختصاصی