loading...

واندرز فارسی | جهان عجایب

سلامت عمومی یک فرد به تعادل باکتری در روده بستگی دارد. عدم تعادل منجر به انواع بیماری ها از جمله دیابت، چاقی، بیماری قلبی و زوال عقل سالخورده می شود.

فست فود باکتری هایی را که باعث متابولیسم سریع می شوند از بین می برد

تیم اسپکتور، دانشمند بریتانیایی، پروفسور اپیدمیولوژی ژنتیک از کینگز کالج لندن، نشان می دهد که وعده های غذایی منظم در رستوران های فست فود می تواند تمام باکتری های روده انسان را که مسئول فرآیندهای متابولیک هستند، از بین ببرد. در نتیجه فرد ابتدا به سرعت بهبود می یابد و سپس دچار چاقی می شود. ساندی تایمز می نویسد، هفته گذشته یک کتاب کامل به هضم و میکروارگانیسم های مختلف معده ما به نام "افسانه های رژیم غذایی" منتشر شد. نویسنده آن پروفسور تیم اسپکتور است که برای مدت طولانی در حال تحقیق در مورد تأثیر غذاهای ناسالم - همبرگر، سیب زمینی سرخ شده، ناگت و چیپس - بر میکرو فلور روده بوده است. یکی از آخرین مطالعات او ثابت کرد که فست فود به سادگی میکروارگانیسم های موجود در روده را که به هضم سریعتر غذا، جذب آنزیم های مفید و خلاص شدن از شر "زباله" در اسرع وقت کمک می کنند، می کشد.

فست فود باکتری هایی را که باعث متابولیسم سریع می شوند از بین می برد

این متخصص ژنتیک پسرش را به عنوان داوطلب برای آزمایش انتخاب کرد که به مدت 10 روز در یکی از فست فودها با همبرگر، ناگت مرغ و کولا به او غذا داد. پسر دانشمند تام اسپکتور، دانشجوی دانشکده ژنتیک، که 2 کیلوگرم اضافه کرد، می گوید: "قبل از شروع آزمایش پدرم با رژیم غذایی فست فود، در روده من حدود 3.5 هزار گونه باکتری وجود داشت." در 10 روز، در طول رژیم، حدود 1،3 هزار گونه باکتری را از دست دادم.

میکروب‌ها شهرت بدی دارند، اما در واقع تنها تعداد کمی از میلیون‌ها گونه می‌توانند مضر باشند، در حالی که بیشتر آنها برای سلامتی ما بسیار مهم هستند. این دانشمند گفت: میکروب‌ها نه تنها مسئول هضم هستند، بلکه به ما کمک می‌کنند کالری‌هایی را که مصرف می‌کنیم کنترل کنیم و آنزیم‌ها و ویتامین‌های حیاتی را برای ما فراهم کنند.

تحقیقات اسپکتور فقط نظریه ای را تأیید کرد که او کمی زودتر مطرح کرد، سلامت عمومی یک فرد به تعادل باکتری در روده بستگی دارد. عدم تعادل منجر به انواع بیماری ها از جمله دیابت، چاقی، بیماری قلبی و زوال عقل سالخورده می شود. تا حدودی، تعادل میکروارگانیسم‌ها به وراثت بستگی دارد، با این حال، در اکثریت قریب به اتفاق موارد، مشکل اضافه وزن همچنان در سبک زندگی نادرست، غذاهای ناسالم و کم تحرکی است.

برچسب ها سلامت ,
مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
از اعماق اقیانوس ها تا دورترین نقاط فضا ، مطالب جالب و شگفت انگیز همینجاست.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • کدهای اختصاصی