loading...

واندرز فارسی | جهان عجایب

هزاران سال است که بشر به کمک ترفندهای مختلف سعی در افزایش بهره وری محصولات مختلف داشته است و بار دیگر به پیشرفت چشمگیری در این زمینه دست یافته است. مزرعه آزمایشی جدید در یک کارخانه سابق سونی به اندا

به واندرز فارسی خوش آمدید.

به واندرز فارسی جهان عجایب خوش آمدید

به سایت واندرز فارسی با انبوهی از عجایب جهان در موضوعات مختلف خوش آمدید.

کپی از مطالب تنها با لینک دادن به سایت ما در اخر هر مطلبی که کپی شده مجاز است.

مزرعه تجربی ژاپنی عملکرد را 2.5 برابر افزایش می دهد

هزاران سال است که بشر به کمک ترفندهای مختلف سعی در افزایش بهره وری محصولات مختلف داشته است و بار دیگر به پیشرفت چشمگیری در این زمینه دست یافته است. مزرعه آزمایشی جدید در یک کارخانه سابق سونی به اندازه نیمی از زمین فوتبال قرار دارد و برای کنترل بهتر رطوبت، دما و روشنایی داخل کاملاً از بیرون جدا شده است. همه این معیارها برای رشد مهم هستند، اما روشنایی کلیدی است.

با آزمایش گزینه‌های مختلف، کارگران مزرعه متوجه شدند که کدام تنظیمات می‌توانند ساعت بیولوژیکی کاهو را فریب دهند و باعث رشد سریع‌تر آن شوند. برای این کار، توالی تغییرات روز و شب تسریع شد، و همچنین پارامترهای روشنایی ایده آل برای زمان "روز" روز انتخاب شدند. به عنوان منبع نور، از دیودهای ویژه تولید شده توسط جنرال الکتریک استفاده می شود که 40٪ کارآمدتر از لامپ های فلورسنت کار می کنند. تعداد کل لامپ های دیود 17.5 هزار عدد است و 18 قفسه گیاهی را ارائه می دهند که هر یک از 15 طبقه میکرو تشکیل شده است.

مزرعه تجربی ژاپنی عملکرد را 2.5 برابر افزایش می دهد

ترکیبی از پارامترهای روشنایی مناسب و همچنین استفاده فشرده از فضا، می تواند عملکرد کاهو را از همان منطقه در مقایسه با کشت سنتی در فضای باز 100 برابر افزایش دهد. و کنترل رطوبت و سیستم آبیاری بهینه مصرف آب را تا 1 درصد در مقایسه با مزارع معمولی کاهش می دهد. بیشترین سهم با استفاده از چندین لایه است، اما دستاورد واقعی کشاورزی جدید استفاده از نورپردازی کنترل شده دیود بود که سرعت رشد را 2.5 برابر افزایش داد، که به شما امکان می دهد روزانه 10 هزار بسته کاهو دریافت کنید. جداسازی مزرعه از محیط خارجی نیز نقش مثبتی داشت، به طوری که عملکرد دیگر وابسته به آب و هوای بد و آفات نبود. این امر باعث شد تا تلفات از 50% به 10% کاهش یابد.

برچسب ها علمی , جالب و دیدنی ,
مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
از اعماق اقیانوس ها تا دورترین نقاط فضا ، مطالب جالب و شگفت انگیز همینجاست.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • کدهای اختصاصی