آمار
مطالب اصلی سایتمطالب جالب و خواندنیتاریخی

داستان جذاب گریس کلی که بازیگری را در اوج شهرت ترک کرد تا پرنسس شود

داستان جذاب گریس کلی که بازیگری را در اوج شهرت ترک کرد تا پرنسس شود

بعد از اینکه او به عنوان یک بازیگر به شهرت رسید، گریس کلی در سال 1956 ستاره شدن را رها کرد و با رینیر سوم، شاهزاده موناکو ازدواج کرد و یک عضو سلطنتی شد. گریس کلی در زندگی خود به عنوان یک زن مهلک، مظهر "ظرافت" و یک شاهزاده خانم افسانه ای دیده می شد. پس از جذب هالیوود، او قلب یک شاهزاده واقعی را تسخیر کرد در حالی که با زیبایی، استعداد و حس بی عیب و نقص خود جهان را خیره کرد.

پس از ایفای نقش موفقیت‌آمیز او در فیلم High Noon (1952)، حرفه کوتاه گریس کلی در هالیوود روشن شد. او برای بازی در فیلم دختر روستایی (1954) برنده جایزه اسکار شد و تماشاگران را در فیلم های آلفرد هیچکاک مانند Dial M For Murder (1954) و Rear Window (1954) به وجد آورد. اما پس از حضور در 11 فیلم، کلی با گرفتن آخرین تعظیم جهان را شوکه کرد. او در سال 1956 به جای ادامه دادن به حرفه خود در عرصه بازیگری، موافقت کرد که با شاهزاده رینیر سوم موناکو ازدواج کند. تبدیل کلی از ستاره هالیوود به شاهزاده خانم واقعی، او را به شیفتگی جهانی تبدیل کرد و تا زمان مرگ نابهنگامش یک نماد سبک باقی ماند. تا زمان تصادف اتومبیل در سال 1982.


چگونه گریس کلی به یک ستاره تبدیل شد

داستان جذاب گریس کلی که بازیگری را در اوج شهرت ترک کرد تا پرنسس شود

تصویری از گریس کلی در سال 1955، کمی قبل از اینکه هالیوود را برای همیشه ترک کند.


گریس کلی در سال 1952 بعد از تعطیلات بزرگ خود با فیلم High Noon، به یک ستاره تبدیل شد. اما او از کودکی آرزوی بازیگر شدن را داشت. بیوگرافی او نشان میدهد که وی در 12 نوامبر 1929 در فیلادلفیا، پنسیلوانیا به دنیا آمد و گریس کلی به عنوان یک دختر در نمایشنامه های مدرسه و تولیدات اجتماعی بازی میکرد و پس از فارغ التحصیلی از دبیرستان به شهر نیویورک نقل مکان کرد تا حرفه بازیگری را دنبال کند. اگرچه عمویش، نمایشنامه‌نویس، او را تشویق می‌کرد، پدر کلی معتقد بود که بازیگری «یک برش باریک بالاتر از یک خیابان‌گرد» است.

با این حال، کلی در سال 1947 در آکادمی هنرهای دراماتیک آمریکا ثبت نام کرد. او هزینه تحصیل خود را با مدلینگ پاره وقت پرداخت کرد و در نهایت سعی کرد وارد برادوی شود. اگرچه حرفه تئاتر او هرگز به پایان نرسید، استودیوهای هالیوود مجذوب جذابیت و زیبایی کلی شدند. در سال 1951، او اولین بازی خود در هالیوود را با یک نقش کوچک در فیلم چهارده ساعت انجام داد. نقش کلی کوچک بود، اما تاثیر فیلم بر زندگی او نبود. در آنجا، او توجه بازیگری بنام گری کوپر را به هنگام بازدید از مجموعه به خود جلب کرد. ظاهراً کوپر اظهار داشت که کلی "متفاوت از تمام کسانی که ما آنقدر دیده ایم" است و متعاقباً ترتیبی داد که کلی 22 ساله در فیلم High Noon نقش همسرش را بازی کند، نقشی که زندگی کلی را تغییر می دهد.

داستان جذاب گریس کلی که بازیگری را در اوج شهرت ترک کرد تا پرنسس شود

کلی در فیلم موگامبو (1953) بازی کرد و برای بازی در فیلم دختر روستایی (1954) برنده جایزه اسکار شد. او همچنین مورد علاقه کارگردان آلفرد هیچکاک شد، که از «ظرافت» او بسیار خوشحال شد و او را در فیلم‌های Dial M For Murder (1954)، پنجره عقب (1954) و To Catch a Thief (1955) انتخاب کرد. اما درست زمانی که حرفه بازیگری گریس کلی شروع به گرم شدن کرد، او یک برخورد شانسی داشت که مسیر زندگی او را برای همیشه تغییر داد.


ملاقات گریس کلی و پرنس رینیر

داستان جذاب گریس کلی که بازیگری را در اوج شهرت ترک کرد تا پرنسس شود

گریس کلی و شاهزاده رینیر پس از ازدواجشان. آوریل 1956.


در ماه مه 1955، گریس کلی در حالی که در جشنواره فیلم کن فرانسه شرکت می کرد، به پیشنهاد دوستان مشترک با شاهزاده رینیر موناکو ملاقات کرد. اولین دیدار آنها دور از ایده آل بود، رینیر دیر داشت می رفت و اعتصاب کارگری برق شهر را قطع کرده بود و باعث می شد که کلی نتواند موهایش را درست کند - اما آن دو به نتیجه رسیدند. در آن زمان، رینیر فعالانه به دنبال همسر بود. او نیاز داشت وارثی بیاورد در غیر این صورت موناکو تحت الحمایه فرانسه قرار می گرفت و آشکارا به مطبوعات گفت که علاقه مند به ازدواج با چه نوع زنی است.

در دسامبر 1955، او گفت: "زن ایده آل، من او را با موهای بلند شناور در باد، به رنگ برگ های پاییزی می بینم." راینیر ادامه داد: چشمانش آبی یا بنفش است، با لکه های طلا... من یک زن معمولی می خواهم که حس خارق العاده ای به من بدهد، می خواهم به من این حس را بدهد که او مال من است، فقط مال من است.

در آن زمان، رینیر و کلی قبلاً ملاقات کرده بودند. آنها نامزدی خود را در ژانویه 1956 اعلام کردند و در آوریل همان سال ازدواج کردند که مطبوعات آن را "عروسی قرن" نامیدند. بر اساس گزارش نیویورک تایمز، کلی بعداً به شوخی گفت که به او و رینیر باید روبان‌های جنگی می‌گرفتند، زیرا آنها مجبور بودند در روز عروسی خود در میان جمعیت مبارزه کنند. آنها با هم زندگی افسانه ای را آغاز کردند. اما پایان غم انگیزی خواهد داشت.

داستان جذاب گریس کلی که بازیگری را در اوج شهرت ترک کرد تا پرنسس شود


مرگ دلخراش یک "بانوی مهربان"

پس از ازدواج با پرنس رینیر، گریس کلی از بازیگری کنار رفت و وارد زندگی سلطنتی شد. او و همسرش سه فرزند داشتند پرنسس کارولین، شاهزاده آلبرت و پرنسس استفانی. کلی روزهای خود را با سازمان های مختلف فرهنگی و خیریه کار می کرد. اگرچه بسیاری سعی کردند او را برای بازگشت به هالیوود تحت فشار قرار دهند، اما کلی از این کار خودداری کرد. گری کوپر گفت: چرا او باید [به بازیگری برگردد]؟ او از یک مرحله مصنوعی به مرحله واقعی منتقل شده است. این بازیگر سابق به نوبه خود اظهار داشت که وظایف او به عنوان یک شاهزاده خانم و مادر در موناکو به اندازه کافی وقت او را اشغال کرده است.

 در 13 سپتامبر 1982، کلی در حین رانندگی به طرز غم انگیزی دچار حمله ای شبیه به سکته مغزی شد و در حین سفر با دختر 17 ساله اش پرنسس استفانی با ماشین خود تصادف کرد. کلی مجروح شد و در 14 سپتامبر در سن 52 سالگی درگذشت. استفانی مجروح شد اما از تصادف جان سالم به در برد. تسلیت از سراسر جهان، از جمله از رئیس جمهور ایالات متحده، رونالد ریگان، که کلی را به عنوان "بانویی دلسوز و مهربان" توصیف کرد، سرازیر شد.

اگرچه زندگی او کوتاه شد، اما خاطره گریس کلی در تخیل آمریکایی همچنان قوی است. او نه تنها زیبایی و ظرافت دهه 1950 را نشان داد، بلکه با داستان زندگی افسانه ای خود جهان را مجذوب خود کرد. 


داستان جذاب گریس کلی که بازیگری را در اوج شهرت ترک کرد تا پرنسس شود

0 امتیاز توسط 0 نفر ثبت شده.

0 دیدگاه

ثبت دیدگاه

منتظر نظرات شما در مورد این پست هستیم :)
کد امنیتی رفرش