loading...

واندرز فارسی | جهان عجایب

کارمندان کتابخانه دانشگاه کاسل که حاوی بیش از 10 هزار نسخه خطی با اهمیت بین المللی است، موفق شدند با کمک ارواح شیطانی رازهای کسب ثروت و عشق را بیاموزند.

کتاب جادوگری رمزگشایی شد

Soren بازدید : 45 : 20:00 نظرات (0)

کتاب جادوگری رمزگشایی شد

در آلمان، آنها توانستند محتویات نسخه خطی قرن 18 را رمزگشایی کنند، که به عنوان راهنمای جادوگران عمل می کرد. کارمندان کتابخانه دانشگاه کاسل که حاوی بیش از 10 هزار نسخه خطی با اهمیت بین المللی است، موفق شدند با کمک ارواح شیطانی رازهای کسب ثروت و عشق را بیاموزند. در ابتدا به نظر آنها می رسید که متن به زبان عربی نوشته شده است علائم روی صفحات به روشی شرقی اجرا شده است. نسخه خطی بعداً به یک متخصص نشان داده شد و او هرگونه پیشنهادی مبنی بر خاستگاه شرقی نویسنده را رد کرد. سابین لودمان، رئیس بخش Hessian مجموعه کتاب، گفت: "من فرض کردم که به آلمانی نوشته شده است." طرح رمزگذاری بسیار ساده بود هر حرف الفبا نماد خاص خود را داشت. ترجمه این اثر 90 صفحه ای یک هفته طول کشید.

این کتاب طلسم‌ها و ارواح را توصیف می‌کند و با فراخوانی از آنها می‌توانید ثروت، عشق پیدا کنید و بیماری‌ ها را شفا دهید. همچنین دقیقاً می گوید که چگونه مراسم باید انجام شود تا به اثر مورد نظر برسد. بنابراین، برای مثال، یک طلسم فقط در صورتی کار می‌کند که سه ساعت بعد از نیمه‌شب اجرا شود. و برای تأثیر صحیح از دیگری، احضار روح و قرار دادن سنگ در دایره لازم است. علاوه بر این، نمادهای مسیحی زیادی در متن وجود دارد: علاوه بر اشاره به فرشتگان، نام مسیح اغلب در آنجا یافت می شود و به چندین زبان لاتین، آلمانی و یونانی نوشته شده است. کارکنان کتابخانه در این باره توضیحی ندادند و خاطرنشان کردند که مورخان دین باید در این امر مشغول باشند.

نام نویسنده ای در کتاب وجود ندارد. به احتمال زیاد، این به این دلیل است که او عضو یکی از انجمن های مخفی بود. علاقه به جادو، کیمیاگری و گنجینه ها در پایان قرن هجدهم بیشترین اهمیت را داشت. محققان خاطرنشان کردند که این کتاب توسط فراماسون ها و روزیکروس ها به نمایش گذاشته شده است. اما هنوز نمی توان دقیقاً تعیین کرد که نویسنده چه کسی است. شاید معروف‌ترین متنی که رمزنگاران در سراسر جهان رمزگشایی کرده‌اند، دست‌نویس Voynich است. نام خود را به افتخار دلال عتیقه ای که آن را در سال 1912 به دست آورد، گرفت.

کتاب جادوگری رمزگشایی شد

این یک کدکس مصور است که به زبانی ناشناخته نوشته شده است. بر اساس نتایج تجزیه و تحلیل رادیوکربن قطعات این نسخه خطی، می توان دریافت که بین سال های 1404 و 1438 در دوران رنسانس اولیه نوشته شده است. در سال 2003، سیستمی توسعه یافت که با آن می توان متن هایی مشابه نسخه خطی Voynich ایجاد کرد. پس از آن، محققان به این نتیجه رسیدند که کتاب فقط مجموعه‌ای از شخصیت‌های تصادفی است که در ابتدا بی‌معنی هستند. با این حال، ده سال بعد، فیزیکدان Marcelo Montemurro از دانشگاه منچستر و دامیان زانت از مرکز اتمی Bariloche کار خود را با این نتیجه‌گیری منتشر کردند که یک مدل معنایی در متن وجود دارد و نسخه خطی یک پیام رمزگذاری شده است. در حال حاضر، نسخه خطی Voynich در کتابخانه کتاب کمیاب Beinecke در دانشگاه ییل (ایالات متحده آمریکا) نگهداری می شود.

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
از اعماق اقیانوس ها تا دورترین نقاط فضا ، مطالب جالب و شگفت انگیز همینجاست.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • کدهای اختصاصی