آمار
مطالب اصلی سایتمطالب جالب و خواندنیترسناک و دیدنی

هزارپا خزنده بزرگ به عنوان یک حیوان خانگی + عکس

هزارپا خزنده بزرگ به عنوان یک حیوان خانگی + عکس

بیشتر مردم از لمس کردن حتی یک صدپا معمولی می ترسند، البته به صدپا غول پیکر که بعداً در مورد آن صحبت خواهد شد، اشاره ای نمی شود. این بندپایان غیر معمول به طرز دردناکی ترسناک به نظر می رسند. با این حال، همیشه افراد منحصربه‌فردی وجود خواهند داشت که نه تنها نمی‌ترسند، بلکه چنین موجوداتی را در خانه نگه می‌دارند و به آن‌ها اجازه می‌دهند تا از میان بازوها و بدن خود بگذرند. نیل چنگ لی تایوانی 26 ساله میگوید من مدتها آرزو داشتم که یک صدپا غول پیکر پرویی را در خانه نگه دارم و این طولانی ترین آن را که می توانید بخرید است.

به طور متوسط، اسکولوپندرا پرو (که اتفاقاً بسیار سمی است) به طول 30 سانتی متر می رسد، اما نمونه هایی حتی بزرگتر نیز وجود دارد. هنگامی که لو در سال 2014 موفق به خرید یک هزارپا جوان شد، فکر نمی کرد که او بتواند به 42 سانتی متر برسد.

هزارپا خزنده بزرگ به عنوان یک حیوان خانگی + عکس

چندی پیش نیل چنگ لی و صدپا در رسانه های جهان ظاهر شدند و در سراسر جهان به شهرت رسیدند. در همان زمان، لو بلافاصله هشدار داد که فقط متخصصان با تجربه که همه چیز را در مورد آنها می دانند باید چنین موجوداتی را در خانه نگهداری کنند. گزش یک صدپا غول پیکر برای انسان خطرناک تلقی می شود، اما معمولاً پس از گزش، محل آسیب تنها چند ساعت متورم می شود و درد می کند. با گزش یک اسکولوپندرا بزرگ، درد و عواقب، مانند افزایش دما، می تواند در عرض چند روز ظاهر شود. تنها یک مورد مرگ بر اثر نیش یک صدپا غول پیکر به طور قابل اعتماد شناخته شده است و آن در سال 2014 در ونزوئلا بود. سپس یک کودک 4 ساله جان خود را از دست داد.

هزارپا خزنده بزرگ به عنوان یک حیوان خانگی + عکس

به گفته صاحب این صد پا، اسکولوپندرا هرگز گاز نمی گیرد، زیرا می داند چگونه به درستی با او رفتار کند. لی از گاز گرفته شدن نمی ترسد، حتی زمانی که به حیوان خانگی غیرعادی خود غذا می دهد یا به او اجازه می دهد روی بدنش بخزد. صدپاهای غول پیکر از حشرات تغذیه می کنند، اما می توانند قورباغه، موش، مارمولک، عنکبوت و حتی هزارپاهای کوچکتر را بگیرند و بخورند.

هزارپا خزنده بزرگ به عنوان یک حیوان خانگی + عکس

او همچنین اضافه کرد: معلوم شد که نگهداری آن بسیار آسان و رسیدگی به آن بی تکلف است. با این حال، برای اینکه این موجود سالم باشد، باید همه چیز را در مورد سبک زندگی آنها بدانید.

0 امتیاز توسط 0 نفر ثبت شده.

0 دیدگاه

ثبت دیدگاه

منتظر نظرات شما در مورد این پست هستیم :)
کد امنیتی رفرش