آمار
مطالب اصلی سایتعلمی

اشیای ناشناس پرنده + تصاویر

بشقاب پرنده یوفو

(UFO) ، که بشقاب پرنده نیز نامیده می شود ، هر شیء هوایی یا پدیده نوری است که به آسانی برای ناظر قابل شناسایی نیست. بشقاب پرنده ها به دنبال توسعه موشک پس از جنگ جهانی دوم به عنوان یکی از موضوعات اصلی مورد توجه قرار گرفتند و به عقیده برخی محققان حیات فرازمینی هوشمندی بودند که از زمین دیدن می کردند.

تاریخچه : بشقاب پرنده و کتاب پروژه آبی:  اولین مشاهده UFO مشهور در سال 1947 رخ داد ، زمانی که تاجر کنت آرنولد ادعا کرد هنگام پرواز با هواپیمای کوچک خود ، گروهی از 9 وسیله پرسرعت را در نزدیکی کوه راینیر در واشنگتن مشاهده کرده است. آرنولد سرعت اجسام هلالی شکل را چند هزار مایل در ساعت برآورد کرد و گفت که آنها "مانند بشقابی هایی که روی آب می پرند" حرکت می کنند. در گزارش روزنامه پس از آن ، به اشتباه بیان شد که اشیاء بشقابی شکل هستند ، از این رو اصطلاحا بشقاب پرنده نامیده می شود. 

یوفو اشیا ناشناس پرنده

تصویر بالا: جلد جلویی خودکار کتاب بشقاب پرنده کنت آرنولد همانطور که من آن را دیدم (1950).

مشاهده پدیده های هوایی ناشناخته افزایش یافت و در سال 1948 نیروی هوایی ایالات متحده تحقیقات این گزارش ها به نام Project Sign را آغاز کرد. نظر اولیه کسانی که در این پروژه شرکت داشتند این بود که بشقاب پرنده ها به احتمال زیاد هواپیماهای پیچیده شوروی بودند ، اگرچه برخی از محققان معتقد بودند که این هواپیماها سفینه فضایی از جهان های دیگر هستند ، به اصطلاح فرضیه فرازمینی (ETH). در طول یک سال ، پروژه Sign با پروژه Grudge جانشین شد ، که در سال 1952 خود را با طولانی ترین تحقیقات رسمی در مورد UFO ها ، Project Blue Book ، که مقر آن در پایگاه نیروی هوایی رایت-پترسون در دیتون ، اوهایو ، بود ، جایگزین کرد. از سال 1952 تا 1969 ، پروژه کتاب آبی گزارش بیش از 12000 مشاهده یا رویداد را گردآوری کرد ، که هر یک در نهایت به عنوان (1) شامل یک پدیده شناخته شده نجومی ، جوی ، یا مصنوعی (ناشی از انسان) یا (2)  ناشناس " طبقه بندی شدند.  دسته اخیر ، تقریباً 6 درصد از کل ، شامل مواردی بود که اطلاعات کافی برای شناسایی آنها با یک پدیده شناخته شده وجود نداشت.

بشقاب پرنده

پنل رابرتسون و گزارش کاندون: وسواس آمریکایی ها در مورد پدیده بشقاب پرنده در جریان بود. در تابستان گرم سال 1952 ، یک سری تحرکات راداری و مشاهده بصری در نزدیکی فرودگاه ملی واشنگتن دی سی رخ داد ، اگرچه این وقایع به دلیل وارونگی دمای هوا در شهر نسبت داده شد ، اما همه با این توضیح قانع نشدند. در همین حال ، تعداد گزارش های UFO به بالاترین حد خود رسیده بود. این باعث شد که آژانس اطلاعات مرکزی از دولت آمریکا بخواهد یک هیئت متخصص از دانشمندان برای بررسی این پدیده ها ایجاد کند. هیئت مدیره توسط H.P. روبرتسون ، فیزیکدان موسسه فناوری کالیفرنیا در پاسادنا ، کالیفرنیا ، و شامل فیزیکدانان دیگر ، منجم و مهندس موشک بود. هیئت روبرتسون در 1953 به مدت سه روز با افسران نظامی و رئیس پروژه Blue Book مصاحبه کرد. آنها همچنین فیلم ها و عکس های بشقاب پرنده ها را مرور کردند. نتیجه گیری آنها این بود که (1) 90 درصد از مشاهده ها را می توان به راحتی به پدیده های نجومی و هواشناسی (به عنوان مثال ، سیارات و ستاره های درخشان ، شهاب ها ، شفق قطبی ، ابرهای یونی) یا اجسام زمینی مانند هواپیماها ، بالن ها ، پرندگان و نورافکن ها نسبت داد. ، (2) هیچ تهدید امنیتی آشکاری وجود نداشت و (3) هیچ شواهدی برای حمایت از ETH (حیات فرازمینی) وجود نداشت. بخشهایی از گزارش هیأت تا سال 1979 محرمانه نگه داشته شد و این مدت طولانی محرمانه بودن به تردید در مورد سرپوش دولت کمک کرد.

10 امتیاز توسط 0 نفر ثبت شده.

0 دیدگاه

ثبت دیدگاه

منتظر نظرات شما در مورد این پست هستیم :)
کد امنیتی رفرش