loading...

واندرز فارسی | جهان عجایب

روی دروازه آهنی مشکی که به باغ منتهی می‌شود عبارت «این گیاهان می‌توانند بکشند» و جمجمه و استخوان‌های متقاطع نوشته شده بود.

Poison Garden - مرگبارترین باغ جهان + تصاویر

روی دروازه آهنی مشکی که به باغ منتهی می‌شود عبارت «این گیاهان می‌توانند بکشند» و جمجمه و استخوان‌های متقاطع نوشته شده بود. این هشدار شوخی نیست. زمین پشت این دروازه مرگبارترین باغ در جهان است. Poison Garden در سال 2005 در باغ النویک در نورثامبرلند (بریتانیا) تاسیس شد و بیش از 100 گیاه سمی، بیهوش کننده و توهم زا را در خود جای داده است. قبل از ورود، به هر بازدید کننده در مورد ایمنی اطلاع داده می شود. دین اسمیت، عضو راهنما در Poison Garden گفت: آنها مجاز به لمس، مزه یا بوییدن چیزی نیستند با این حال، همانطور که وب سایت ما اشاره می کند، بازدیدکنندگان گهگاه از استنشاق گازهای سمی بی هوش می شوند.

یکی از گیاهان خطرناکی که در اینجا رشد می کند، قاصدک یا گرگ بری است که حاوی آکونیتین است سم عصبی و سم قلبی عروقی. اما هنوز هم بدترین نوع نیست. شاید منحصربه‌فردترین گیاهی که در اینجا داریم ریسین یا گیاه کرچک است. اسمیت گفت: کتاب رکوردهای گینس آن را سمی ترین گیاه جهان می داند. با کمال تعجب، بسیاری از گیاهانی که در باغ رشد می کنند، گونه های بسیار رایجی هستند. آقای اسمیت گفت: بسیاری از گونه‌های گیاهان در اینجا به‌طور وحشی در بریتانیا رشد می‌کنند و رشد بیشتر گیاهان به طرز نگران‌کننده‌ای آسان است.

حتی بوته‌های محبوب باغ‌های خانگی مانند رودودندرون‌ها نیز اینجا هستند. اگر برگ های آن را بخورید، سم گریانوتوکسین موجود در آنها به سیستم عصبی شما حمله می کند. او اطمینان داد: "اما شما نمی توانید برگ ها را بخورید، زیرا طعم آنها بسیار بد است." و سپس درخت Laburnum، دومین درخت سمی در بریتانیا (پس از سرخدار) وجود دارد. بسیاری از مردم آنها را در اطراف خانه پرورش می دهند زیرا گل های زرد آن زیبا هستند، اما حاوی سمی به نام سیتیزین هستند. آقای اسمیت توضیح داد: «این درخت به قدری سمی است که اگر یکی از شاخه‌هایش به زمین بیفتد و چند ماه بعد سگی آن را با دهانش بلند کند، احتمال زیادی وجود دارد که سگ زنده نماند.»


Poison Garden - مرگبارترین باغ جهان + تصاویر

با این حال، گیاهان در اینجا سم خود را نه تنها به سمت انسان ها و حیوانات هدایت می کنند بلکه همانطور که آقای اسمیت توضیح می دهد، اگر رودودندرون های کافی نزدیک به هم رشد کنند، خاک را آلوده می کنند و تنها گیاهی که می تواند رشد کند رودودندرون است. و اگر زنبورها فقط از آزالیا عسل دریافت کنند، مایع قرمز رنگ می شود و در دوزهای کم دارای خواص توهم زایی است. او هشدار داد: "اما دوزهای بزرگتر کشنده خواهد بود." برخی از گیاهان دیگر حتی بدون خوردن، لمس کردن و بوییدن می توانند انسان را بکشند.

گیاهی در باغ وجود دارد که فقط با هرس کردن آن می تواند شما را بکشد. برگ های گیاه Prunus laurocerasus (که به نام گیلاس لورل نیز شناخته می شود) حاوی دو جزء گلیکوزید سیانوژن و یون سیانید است. اگرچه این دو جزء به تنهایی آسیبی نمی‌رسانند، اما اگر برگ‌ها را با چاقو بتراشیم، گاز سیانید تولید می‌کنند که سمی کشنده است. هلبورها گیاهان خطرناک رایج در اینجا هستند. ریشه ها سمی دارند که قلب شما را متوقف می کند و شیره آن یک تحریک کننده قوی پوست است. آقای اسمیت هشدار می دهد، بنابراین همیشه دستکش بپوشید و با استفاده از دندان آن را در نیاورید. این کاری تابو است که باغبان‌های اینجا هرگز انجام نمی‌دهند.

آقای رابرت ترنت، که مسئول کارگران باغبانی است، گفت که کارکنان اینجا باید اقدامات ایمنی مختلفی را انجام دهند. آقای اسمیت گفت: «هنگام کار با گیاهان غول پیکر جعفری، باید کاملاً مجهز باشید: یک لباس محافظ همراه با ماسک و دستکش. با این حال، امی تورپ، باغبان، نمی ترسد. فکر می کنم این گیاهان قبل از ظهور ما اینجا بودند. بنابراین، ما باید با استفاده از آنها آشنا شویم. همه آنها بد نیستند، بسیاری از گیاهان اینجا برای اهدافی خوب استفاده می شوند. در واقع، برخی از گیاهان اینجا شفا دهنده های شگفت انگیزی هستند، مانند درخت سرخدار که در درمان سرطان سینه استفاده می شود. و هلیله نیز یک "شمشیر دولبه" است: مواد تشکیل دهنده آن می تواند کشنده باشد، اما اگر به درستی پردازش شود، داروهای مفیدی تولید می کند.

همانطور که کلر میچل، رئیس جامعه و آموزش توضیح می دهد: «شمال شرقی انگلستان بالاترین میزان مرگ و میر ناشی از مواد مخدر را در انگلستان و ولز دارد. ما باید کاری کنیم که اطلاعات را به جوانان آنجا برسانیم. بنابراین برنامه آموزش مواد مخدر با بازدید از باغ سم شروع شد، جایی که ما گیاهان دارویی را داشتیم و هدف اصلی آن جلوگیری از آسیب آنها بود. در واقع، همانطور که آقای اسمیت می‌گوید، در باغ «مواد مخدر از A تا C» رشد می‌کند. آنها خشخاش (یک ماده مخدر کلاس A)، شاهدانه (کلاس B) و کاتا ادولیس، که معمولا به عنوان "خات" (دسته C) شناخته می شود، پرورش می دهند. اما بازدیدکنندگان نباید هیچ تصوری از سرقت داشته باشند. به گفته آقای ترننت، کارکنان Poison Garden طبق قانون موظفند به طور دقیق بر گیاهان دارویی خود نظارت کنند، شمارش کنند و گزارش‌ها را بایگانی کنند و سپس در پایان هر روز مدرکی ارائه دهند که نشان دهد آنها را نابود کرده‌اند.

برچسب ها گشت و گذار , عجیب ,
مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
از اعماق اقیانوس ها تا دورترین نقاط فضا ، مطالب جالب و شگفت انگیز همینجاست.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • کدهای اختصاصی