آمار
مطالب اصلی سایتمطالب جالب و خواندنی

اگر پول وجود نداشت، دنیا چگونه بود؟

اگر پول وجود نداشت، دنیا چگونه بود؟

وقتی پول در جهان کاملاً ناپدید شد، چگونه غذا، لباس یا اقلام مورد علاقه خود را می خرید؟ این ممکن است کاملاً تخیلی به نظر برسد، اما در واقع، پول نیز معادل بالاترین نقدینگی ارز رایج برای مبادله کالاها و خدمات است. و البته این به دلیل طبیعت و توافق انسانی ماست. یک ارز اگر کسی آن را نشناسد بی ارزش است.

قبل از پول کاغذی، بشر از سکه های فلزی استفاده می کرد و در گذشته حتی پر، صدف یا سنگ برای مبادله مانند «پول» داشتیم. و در بالادست گذشته باستان، زمانی که مردم در قبیله‌های کوچک زندگی می‌کردند، مردم مستقیماً بدون واسطه، کالاها را با یکدیگر مبادله می‌کردند. البته، مقایسه با اجداد ما امروز بسیار ضعیف است، اما زمانی مردم هرگز مفهوم پول را نمی‌شناختند ولی همچنان زنده می‌ماندند و رشد می‌کردند. پس اگر امروز همه پول های دنیا ناگهان ناپدید شوند، جامعه ما چه می شود؟

اگر پول وجود نداشت، مردم می‌توانستند سبک زندگی خلاقانه‌تر، سازنده‌تر، متمرکز بر یادگیری و بدون استرس را دنبال کنند، جایی که انگیزه اصلی بهبود جامعه و مراقبت از جهانی است که در آن زندگی می‌کنیم. متأسفانه ما در یک اقتصاد مبتنی بر ارزش پولی زندگی کنید که منجر به فساد، جنایت، مصرف بیش از حد می شود و بر بهبود مشکلات جامعه تمرکز نمی کند. بنابراین، در حالی که در مورد انجام کاری که در آن نگران پول نیستید، ایده آل گرا هستید، اما این نمی تواند برای اکثریت جامعه امروزی صادق باشد. مردم مجبورند با یکدیگر رقابت کنند تا پول کافی برای تامین نیازهای زندگی - سرپناه، غذا، بهداشت، آموزش و غیره به دست آورند و اغلب این شامل انجام کارهایی است که شما ترجیح می دهید انجام ندهید. من تعجب می‌کنم که اگر صنعت مالی چنین پاداش‌های هنگفتی را پرداخت نکند، چند نفر به دنبال شغلی در صنعت مالی می‌روند. این جامعه به کسانی که پول در می‌آورند، پاداش می‌دهد، نه کسانی که بر حل مشکلات آن تمرکز می‌کنند.

اگر قرار بود پول منسوخ شود، بشر متوجه می شد که پتانسیل پیشرفت او دیگر با قید و بند مالی محدود نمی شود. حرص و طمع در کنار جرم و جنایت به گذشته مربوط می شود، زیرا تقریباً در پشت هر جنایتی که پول پیدا می کنید، انگیزه وجود دارد. و بزرگترین جنایتکار، کسی که بیشترین ثروت را دارد (در منطقه 500 تریلیون دلار) از ثروت برای دستکاری و کنترل نحوه عملکرد سیاره استفاده می کند. جنگ‌ها برای منفعت سازماندهی می‌شوند، افراد بزرگ در بالا اهمیتی نمی‌دهند که چه کسی زنده است یا می‌میرد. جنگ ها نیز متعلق به گذشته خواهند بود، زیرا هیچ دلیلی برای رفتن و شروع به کشتن انسان های دیگر وجود نخواهد داشت. آیا می دانستید که سرطان درمان دارد، اما به دلیل داروها و دولت های فاسد نمی توان از آن استفاده کرد. تحقیقات پزشکی نامحدود خواهد بود، زیرا بیشتر بر هوش انسان متکی است تا پول. ممکن است مغازه‌هایی وجود داشته باشند که شما فقط می‌توانید به آنجا بروید و آنچه را که نیاز دارید انتخاب کنید، به بارهای بیشتری نیاز نخواهید داشت، زیرا چرا؟، شما به پول نیاز ندارید.

به جای تحقیق در مورد راه‌های تخریب، می‌توانیم برای خلق کردن تحقیق کنیم. در مورد چیزهایی مانند موشک های هسته ای چطور؟ آنها می توانند کاربردهای خود را داشته باشند. برای محافظت از زمین خود در برابر اجسام ورودی. جو ما به طور چشمگیری شروع به پاک شدن خواهد کرد، نفت و گازهای سمی که از تانکرها و غیره ریخته می شوند، نیازی نخواهند داشت، زیرا نفت در حال حاضر فقط برای پر کردن جیب هیولاهای شیطانی است که ما را کنترل می کنند. امکانات برای آنچه که انسان واقعاً می تواند به دست آورد بی پایان خواهد بود. ما واقعاً یک شکل حیاتی قدرتمند و شگفت انگیز مبتنی بر کربن هستیم. 

0 امتیاز توسط 0 نفر ثبت شده.

0 دیدگاه

ثبت دیدگاه

منتظر نظرات شما در مورد این پست هستیم :)
کد امنیتی رفرش