loading...

واندرز فارسی | جهان عجایب

در سال 2007، اندرو گوسدن، نوجوان دانکاستر، مدرسه را رها کرد و یک بلیط قطار یک طرفه به لندن خرید سپس بدون هیچ اثری ناپدید شد.

اندرو گوسدن

در سال 2007، اندرو گوسدن، نوجوان دانکاستر، مدرسه را رها کرد و یک بلیط قطار یک طرفه به لندن خرید سپس بدون هیچ اثری ناپدید شد. در 14 سپتامبر 2007، اندرو گوسدن 14 ساله مدرسه را رها کرد، حدود 200 پوند از حساب بانکی خود برداشت و یک بلیط قطار یک طرفه به لندن خرید. آخرین باری که او تا به حال دیده شد، فیلم دوربین مداربسته بود که در ایستگاه کینگز کراس گرفته شد.

اندرو گوسدن

اندرو گوسدن همانطور که آخرین بار دیده شد، در فیلم دوربین مداربسته در King’s Cross گرفته شد.


در سال های پس از آن، اطلاعات کمی در مورد اندرو گوسدن یا محل اختفای او فاش شده است. پلیس هنوز مطمئن نیست که چرا اندرو در آن روز به لندن رفت، یا قصد داشت با چه کسی ملاقات کند. و اگرچه دو مرد در دسامبر 2021 به ظن ربودن اندرو دستگیر شدند، اما از آن زمان تاکنون از هرگونه سوء ظن در این موضوع تبرئه شده اند. امروز، پرونده ناپدید شدن اندرو گوسدن همچنان کارشناسان و علاقه مندان به جنایت را گیج می کند با هر پاسخی که ظاهراً دور از دسترس است.

یک بچه آرام و باهوش

یکی از عجیب‌ترین عناصر پرونده اندرو گوسدن این است که زندگی خانگی او چقدر به ظاهر خوب بوده است. اندرو که در 10 ژوئیه 1993 در کوین و گلنیس گوسدن متولد شد، در بالبی، حومه دانکاستر، انگلستان بزرگ شد. والدین او، مسیحیان انگلیکن، ترجیح دادند فرزندان خود را تعمید ندهند. همانطور که آنها در سال 2008 توضیح دادند، آنها نمی خواستند نظرات خود را به آنها تحمیل کنند. در عوض، آنها فرزندان خود را تشویق کردند تا علایق خود را کشف کنند و زندگی را به روش خود کشف کنند.

اندرو گوسدن

اندرو و خواهرش شارلوت عمیقاً روی سرگرمی های جداگانه خود سرمایه گذاری کردند. اندرو از کتاب هایی مانند هری پاتر و الکس رایدر لذت می برد. خواهرش موهایش را سیاه رنگ کرد و به شدت به صحنه گوث اواسط دهه 2000 متمایل شد. این دو بر سر عشق مشترکشان به گروه‌های راک و متال به هم پیوستند. اندرو نیز بسیار باهوش بود. در هفته‌های قبل از ناپدید شدن، او در حال خواندن کتاب فراسوی خیر و شر نیچه بود و در برنامه استعدادهای درخشان مدرسه‌اش حضور داشت. اندرو آنقدر دانش آموز خوبی بود که حتی یک روز مدرسه را هم از دست نداده بود. اکثر معلمان او تصور می کردند که او به کمبریج می رود.

والدین او همچنین خاطرنشان کردند که او دوستانی دارد، اما خودش نسبتاً درونگرا و خوشحال بود. علاوه بر این، او هرگز هیچ نشانه ای از افسردگی را نشان نداد، و به نظر نمی رسید که مورد آزار و اذیت قرار گرفته باشد. او هرگز بدون اینکه به پدر و مادرش بگوید کجا می رود خانه را ترک نکرده بود. با همه حساب ها، اندرو گوسدن جوانی خجالتی و باهوش به نظر می رسید که آینده درخشانی در پیش دارد. بنابراین وقتی یک روز ناگهان تصمیم گرفت مدرسه را رها کند و قطاری به مقصد لندن رزرو کند، این سوال پیش آمد: چرا؟

روزی که اندرو گوسدن ناپدید شد

اندرو گوسدن در صبح روز 14 سپتامبر 2007 خانه والدینش را ترک کرد و احتمالاً مانند هر روز صبح به سمت مدرسه می رفت. والدین او نیز برای کار خانه را ترک کردند وقتی برگشتند، اثری از اندرو نبود. در ابتدا، آنها تصور کردند که او فقط در زیرزمین مشغول بازی ایکس باکس است. سپس، یونیفورم مدرسه اش را دیدند که روی صندلی در اتاق خوابش است. به نظر می رسید که او یک زمانی به خانه آمده بود و لباس هایش را عوض کرده بود. پس کجا بود؟ والدین اندرو با برخی از دوستانش تماس گرفتند و گفتند که او با آنها نیست. در واقع، او آن روز حتی به مدرسه نیامده بود.

اندرو گوسدن

اندرو گوسدن از طرفداران موسیقی متال و راک بود و اغلب تی شرت هایی با گروه های مورد علاقه خود می پوشید.


همانطور که معلوم شد، مدرسه در اوایل همان روز سعی کرده بود با گودنز تماس بگیرد تا آنها را از غیبت اندرو مطلع کند. متأسفانه به اشتباه به خانواده اشتباهی زنگ زده بودند. 

تحقیق آغاز می شود

اندرو گوسدن کجا رفته بود و چه می‌کرد، برای والدینش یک راز کامل بود. وقتی آن روز خانه را ترک کرد، تنها چیزی که با خود برده بود کیف پول، کلیدها و پلی استیشن قابل حملش بود. او حتی شارژر پلی استیشن را نبرده بود. هیچ چیز آنطور جلوه نمی کرد که برای یک سفر طولانی برنامه ریزی کند شاید به جز این واقعیت که تقریباً تمام پول حساب بانکی خود را برداشت کرده بود که بالغ بر 200 پوند بود. پدر اندرو در سال 2008 گفت: من برای مدتی عصبانی بودم. ولی الان فقط میخوام بغلش کنم درب ما همیشه باز است، تلفن همیشه روشن است. فقط به ما بگو که زنده ای.
اندرو گوسدن
برخی این نظریه را مطرح کرده اند که اندرو گوسدن ممکن است برای ملاقات با دوستی که در اینترنت با او آشنا شده بود به لندن سفر کرده باشد.

هفته‌ها پس از ناپدید شدن اندرو، پلیس فیلم‌های دوربین‌های مداربسته ایستگاه کینگز کراس در لندن را پیدا کرد که نشان می‌داد اندرو حدود ساعت 11:20 صبح ناپدید شدنش به آنجا رسیده است. بازرسان متوجه شدند که او یک بلیط یک طرفه از دانکاستر به لندن خریداری کرده است. اما پس از آن مسیرش معلوم نشد. پلیس نتوانست حرکات اندرو را از کینگز کراس ردیابی کند و خانواده او را از محل نگهداری او بی اطلاع گذاشت. اما در سال‌های پس از آن، کارگاه‌های اینترنتی تلاش کرده‌اند این راز را کشف کنند و در نتیجه چندین نظریه جذاب ظاهر شده است.

تئوری هایی در مورد آنچه ممکن است برای اندرو گوسدن اتفاق بیفتد

مانند بسیاری از پرونده های افراد گمشده، داستان اندرو گوسدن با افراد زیادی در سراسر جهان طنین انداز شد، که برخی از آنها از آن زمان در زیرمجموعه سایت ردیت r/AndrewGosden گرد هم آمده اند تا درباره تئوری های خود پیرامون ناپدید شدن او بحث کنند. این نظریه ها از آدم ربایی و قاچاق انسان تا خودکشی را شامل می شود. با این حال، شواهد کمی برای حمایت از بیشتر این ادعاها وجود دارد.

طبق یک نظریه، اندرو ممکن است برای شرکت در کنسرت گروه موسوم به  (30 ثانیه به مریخ) که برای عصر ناپدید شدنش برنامه ریزی شده بود به لندن سفر کرده باشد. این نظریه ناشی از عکسی است که از جمعیت در کنسرت آن شب گرفته شده است. برخی ادعا کرده اند که یکی از مخاطبان در عکس شبیه اندرو است.

اندرو گوسدن

کسی که شبیه اندرو گوسدن در میان جمعیت در کنسرت در لندن، 2007 است.


با این حال، عکس با بالاترین کیفیت نیست و ممکن است تعدادی از بچه ها در آن کنسرت وجود داشته باشند که با موهای قهوه ای بلند و عینک به شکل مبهمی شبیه اندرو گوسدن باشند. پلیس تئوری کنسرت را در نظر گرفت. همچنین در زمان ناپدید شدن اندرو، قراردادی برای گروه متال HIM در لندن وجود داشت. با توجه به ذائقه اندرو در موسیقی، این احتمال وجود دارد که او بخواهد هر دو گروه را ببیند. پدر اندرو، اما، نظریه دیگری داشت. پدرش در سال 2023 گفت: ممکن است مضحک به نظر برسد، اما اندرو که به طرز احمقانه ای باهوش است، تنها چیزی که در واقع قبل از ناپدید شدنش در مورد لندن به آن اشاره کرد این بود که آنها در حال برگزاری نمایشگاه توت عنخ آمون در موزه بریتانیا بودند. او علاقه مند بود.

دیگران پیشنهاد کرده اند که اندرو ممکن است برای جستجوی تجربه کاری به لندن رفته باشد، درست همانطور که خواهر بزرگترش شارلوت در 14 سالگی انجام داد و رزومه خود را در The Strand ارائه کرد. اما بدون هیچ راهی برای ردیابی حرکات اندرو، همه این توضیحات ممکن اندکی بیش از تئوری باقی می مانند. ظاهراً این در دسامبر 2021 تغییر کرد، زمانی که دو مرد به ظن آدم ربایی و قاچاق انسان در ارتباط با ناپدید شدن اندرو گوسدن دستگیر شدند.

یک تحقیق دو مرد متهم به آدم ربایی را تبرئه می کند

اندرو گوسدن

عکس افزایش سن از اندرو گوسدن که نشان می دهد او امروز چه شکلی است.


چهارده سال پس از ناپدید شدن اندرو گوسدن، دو مرد 38 و 45 ساله به ظن آدم ربایی و قاچاق انسان اندرو دستگیر شدند. در آن زمان، به نظر می رسید که خانواده اندرو بالاخره ممکن است پاسخ هایی دریافت کنند. اما پس از یک تحقیق طولانی و دو ساله، پلیس لندن گفت که مطمئن است دو مرد دستگیر شده هیچ نقشی در ناپدید شدن اندرو نداشته‌اند. این اعلامیه در سپتامبر 2023 منتشر شد و پلیس خاطرنشان کرد تحقیقات همچنان باز و فعال است. اما برای خانواده اندرو و کسانی که پرونده را دنبال می کنند، انگار چراغی در انتهای یک تونل خاموش شده بود.

والدین اندرو در آن زمان گفتند: ماه‌های گذشته این تحقیق دوره‌ای از دشواری‌های اضافی برای خانواده ما بوده است، و احساس ما از زندگی در برزخ را تشدید کرده است، بدون اینکه بدانیم چه اتفاقی برای پسر بسیار دوست‌داشتنی‌مان افتاده است. به عنوان یک خانواده، واکنش عاطفی ما این است که احساس کنیم، پس از تلاش بسیار در 16 سال گذشته، به کشف آنچه برای اندرو رخ داده است، نزدیک نیستیم. پلیس لندن همچنان از هر کسی که اطلاعاتی در مورد اندرو گوسدن دارد می‌خواهد بیاید و آنچه را که می‌داند به اشتراک بگذارد.

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
از اعماق اقیانوس ها تا دورترین نقاط فضا ، مطالب جالب و شگفت انگیز همینجاست.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • کدهای اختصاصی