loading...

واندرز فارسی | جهان عجایب

ماهواره های آزمایشی قمری تیاندو چین در حال آزمایش ناوبری ماه و فناوری ارتباطات هستند. آنها اخیرا تصویری عجیب از سطح ماه با زمین در پس زمینه به اشتراک گذاشتند.

عکس عجیب از ماه توسط یک جفت ماهواره آزمایشی چین ثبت شد

ماهواره های آزمایشی قمری تیاندو-1 و 2 چین در حال آزمایش ناوبری ماه و فناوری ارتباطات هستند. آنها اخیرا تصویری عجیب از سطح ماه با زمین در پس زمینه به اشتراک گذاشته اند. یک جفت ماهواره آزمایشی کوچک آزمایش های مربوط به ناوبری و خدمات ارتباطی ماه آینده را برای جاه طلبی های چین در ماه آغاز کرده اند.

ماهواره‌های تیاندو-1 و تیاندو-2 به همراه ماهواره رله ارتباطی قمری Queqiao-2 روی موشک لانگ مارس 8 در 19 مارس به ماه پرتاب شدند. این فضاپیما بعداً از یک مأموریت بزرگ Chang'e 6 پشتیبانی خواهد کرد. آزمایشگاه اکتشاف فضای اعماق چین (DSEL) در 13 آوریل گفت که ماهواره‌های تیاندو-1 و تیاندو-2 آزمایش‌هایی از قابلیت‌های انتقال و مسیریابی بسیار قابل اعتماد انجام داده‌اند. بین سطح زمین و ماه یکی از این دو ماهواره همچنین تصویر مادون قرمزی را ارسال کرد که سمت دور ماه را با دهانه‌های بسیاری از جمله تصویری از سیاره دوردست زمین نشان می‌داد.

جفت ماهواره تیاندو در 3 آوریل وارد مدار ماه شدند و در فاصله 200 کیلومتری از هم پرواز می کنند. تیاندو-1 حدود 61 کیلوگرم وزن دارد و به یک ارتباط دهنده دو فرکانس باند Ka، بازتابنده لیزری و روتر فضایی مجهز است. تیاندو-2 15 کیلوگرم وزن دارد و تجهیزات ارتباطی و ناوبری را حمل می کند.  ماهواره‌های آزمایشی آزمایش‌های بیشتری را در زمینه ناوبری و فناوری ارتباطات در ماه انجام خواهند داد. نتایج به طراحی و ساخت ایستگاه تحقیقاتی بین‌المللی ماه (ILRS) و صورت فلکی ماهواره‌ای Queqiao برای ارتباطات، ناوبری و سنجش از دور در ماه کمک می‌کند.

برچسب ها ماه , فضا , کیهان , نجوم , ناسا ,
مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
از اعماق اقیانوس ها تا دورترین نقاط فضا ، مطالب جالب و شگفت انگیز همینجاست.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • کدهای اختصاصی