loading...

واندرز فارسی | جهان عجایب

آیا قند برای بچه ها مضر است؟ این موضوع بسیار قابل بحث است.

درک اثرات شکر بر کودکان

Soren بازدید : 15 : 20:00 نظرات (0)

درک اثرات شکر بر کودکان

آیا قند برای بچه ها مضر است؟ این موضوع بسیار قابل بحث است. شیرینی گاه به گاه که ممکن است به فرزندتان به عنوان انگیزه یا صرفاً به این دلیل که خلق و خوی خوبی دارید به او بدهید، نیاز به بازنگری جدی نیاز داشته باشد. این قند بالا که ما از آن آگاه هستیم، کمترین نگرانی شماست. مهم است که احساسات و تأثیرات محیطی را از تصمیمات مربوط به خوردن جدا کنید. شاید این تنها راهی است که می توانید به کودکان بیاموزید به نشانه های گرسنگی درونی خود گوش دهند و در وعده های غذایی متعادل مصرف کنند. اگرچه خوردن شیرینی در مواقعی بعید است که در کوتاه مدت مشکلی ایجاد کند، اوایل کودکی زمانی است که می خواهید عادات غذایی سالم را تشویق کنید. با این حال، درک این نکته برای والدین مهم است که شکر سیستم ایمنی کودکان را سرکوب می کند.

8 اثر مضر شکر بر کودکان

آیا تا به حال از خود پرسیده اید که آیا شکر برای بچه ها مضر است؟ به خاطر سلامتی فرزندانمان، باید آنها را از قند دور نگه داریم. در اینجا فهرستی از دلایل وجود دارد.

1: خطر چاقی

بسیاری از والدین چشمانشان را روی چاقی در کودکان می بندند و فکر می کنند که در سال های آینده به سادگی آن را برطرف خواهند کرد. درک تاثیر قند بر سلامت ضروری است. چاقی کودک را در معرض خطر ابتلا به فشار خون بالا، سطح کلسترول بالا و دیابت نوع 2 قرار می دهد که در آن پاسخ بدن به انسولین تنظیم نمی شود. علاوه بر این، قند سیستم ایمنی را سرکوب می کند که می تواند افزایش یابد. خطر ابتلا به دیابت با تأثیر منفی بر فرآیندهای کنترل انسولین در بدن کودک شما. علاوه بر این، افزایش و کاهش سریع قند خون می تواند منجر به تغییرات خلقی شود مانند افسردگی!


2: سیستم ایمنی ضعیف کودک

قند به عنوان سرکوب کننده سیستم ایمنی شناخته شده است. این بدان معنی است که کودک شما می تواند مستعد ابتلا به انواع عفونت ها مانند سرماخوردگی، آنفولانزا و غیره باشد. نکته: ممکن است بخواهید شکر موجود در غذاهایی که به فرزندانتان می‌دهید را با عسل جایگزین کنید. این یک غذای طبیعی عالی است که سرشار از مواد مغذی تقویت کننده سیستم ایمنی است. هنگامی که در یک محیط غذایی سالم قرار می گیرند، اکثر بچه ها مصرف خود را بر اساس سیگنال های گرسنگی درونی تنظیم می کنند. به جای ارائه رفتار به عنوان پاداش (یا خودداری از آنها به عنوان تنبیه)، مراقبان باید کودکان را تشویق کنند تا به احساس بدن خود توجه کنند. آهسته غذا خوردن، توقف در هنگام سیری، و نگفتن به غذاها به عنوان خوب یا بد راه های مفیدی برای ایجاد رابطه مثبت با غذا هستند.


3: بینایی آنها را ضعیف می کند

اگر کودک شما مقدار زیادی قند مصرف می کند، قند خون او افزایش می یابد و عدسی چشم متورم می شود و در نتیجه توانایی دید او را مختل می کند. بنابراین، آگاهی از تأثیر شکر بر سلامتی بسیار مهم است. در عوض، اجازه دهید کودکانتان غذاهایی مانند آووکادو، تخم مرغ و کلم بروکلی بخورند. این غذاها حاوی مواد مغذی مانند زآگزانتین و لوتئین هستند که برای سلامت چشم بسیار مفید هستند.


درک اثرات شکر بر کودکان

4: مرتبط با آسم در کودکان

تحقیقات زیادی وجود دارد که نشان می دهد افزایش آسم در کودکان با مصرف بیشتر قند مرتبط است. این به این دلیل است که رژیم غذایی سنگین حاوی قند می تواند التهاب آلرژیک ناشی از سیستم ایمنی را در راه های هوایی تحریک کند و در نتیجه باعث باریک شدن راه های هوایی و ایجاد علائم آسم شود.


5: باعث ایجاد آلرژی غذایی در کودکان می شود

 واقعیت تلخ این است که یک آلرژی جدی که با غذاهای حاوی شکر مخلوط می شود، ممکن است واکنش آلرژیک بدتری به نام آنافیلاکسی ایجاد کند، که ممکن است ثابت شود کشنده باشد آیا می دانستید که شکر سیستم ایمنی را سرکوب می کند و کودکان را در برابر تماس با ویروس ها و عفونت ها آسیب پذیر می کند؟


6: باعث اختلالات یادگیری در کودکان می شود

گویی آسیب به بدن کافی نیست، کودکانی که رژیم غذایی آنها سرشار از قند تصفیه شده و چربی های اشباع است، می توانند در معرض آسیب به ناحیه هیپوکامپ مغزشان باشند. این موضوع باعث خبرهای بد می شود، زیرا این ناحیه ای از مغز است که بر حافظه و یادگیری تأثیر می گذارد. شکر تصفیه شده می تواند به این قسمت و سایر قسمت های مغز آسیب برساند و این می تواند منجر به عملکرد شناختی ضعیف شود.


7: سطح تمرکز را کاهش می دهد و آنها را بیش فعال می کند

یک موز را در جعبه ناهار خود بسته بندی کنید. ممکن است شیرین باشد اما قند طبیعی برای کودک شما مفید است. علاوه بر این، به دلیل پتاسیم موجود در آن، کودک شما را در طول روز هوشیار نگه می دارد.


8: مشکلات شکم

آیا شکم کوچولوی شما بارها و بارها او را آزار می دهد؟ شکر ممکن است مقصر باشد و باعث مشکلاتی مانند دستگاه گوارش اسیدی و سوء هاضمه نیز شود. علاوه بر این، مصرف بیش از حد قند در کودکان باعث مشکلات دندانی می شود که بر سلامت آنها تأثیر منفی می گذارد. آیا خوردن قند باعث دیابت در کودکان می شود؟ شاید این سوالی باشد که شما در تمام مدت به دنبال پاسخ آن بوده اید. پاسخ یک بله چشمگیر است!

برچسب ها سلامت ,
مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
از اعماق اقیانوس ها تا دورترین نقاط فضا ، مطالب جالب و شگفت انگیز همینجاست.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • کدهای اختصاصی