loading...

واندرز فارسی | جهان عجایب

در 2 آگوست 2006، وکیلی به نام رابرت وون هنگام اقامت با دوستانش در واشنگتن دی سی مورد حمله قرار گرفت و به قتل رسید.

راز حل نشده قتل وکیل رابرت وون

در 2 آگوست 2006، وکیلی به نام رابرت وون هنگام اقامت با دوستانش در واشنگتن دی سی مورد حمله قرار گرفت و به قتل رسید و در حالی که دوستانش به دستکاری در صحنه جنایت متهم شدند، قاتل او هرگز دستگیر نشد. رابرت وون در حالی که شب را با چند تن از دوستانش در واشنگتن دی سی می گذراند، از ناحیه سینه مورد اصابت چاقو قرار گرفت. هنگامی که اولین نفرات به محل رسیدند، وکیل 32 ساله را دیدند که به پشت دراز کشیده بود. 

پلیس به زودی متوجه شد که وون قبل از قتل وحشیانه اش مورد مصرف مواد مخدر و تجاوز جنسی قرار گرفته است. عجیب اینکه هیچ نشانه ای از مبارزه وجود نداشت. در واقع، حتی به ندرت خونی در اتاق وجود داشت. سه مردی که در خانه زندگی می‌کردند ادعا کردند که هیچ بخشی از حمله را ندیده‌اند و اصرار داشتند که یک متجاوز باید وارد خانه شده و وون را کشته باشد. با این حال، به زودی مشخص شد که فردی سعی کرده است صحنه جرم را پاکسازی کند. و در حالی که دوستان وون به دروغگویی به بازرسان، دستکاری در صحنه، تأخیر در گزارش جنایت و جاسازی شواهد متهم شدند، هیچ کس هرگز متهم به قتل نشده است.

زندگی رابرت وون قبل از پایان تراژیک او

رابرت وون در سال 1974 در شهر نیویورک متولد شد. او که در بروکلین بزرگ شد، مدرک لیسانس خود را از ویلیام و مری در سال 1996 دریافت کرد و سپس مدرک حقوق را در دانشگاه پنسیلوانیا دنبال کرد. وون توسط عزیزانش به عنوان فردی متفکر، قابل اعتماد و اصیل توصیف می شد. دوست دانشگاهی او تارا راگون در سال 2010 گفت: «او دوستانش را زیر نظر داشت. او هرگز به دنبال شناخته شدن نبود. او همیشه مرد پشت پرده بود و جادو می کرد. او یک جنبه احمقانه هم داشت.» پس از فارغ التحصیلی با درجه تمجید در سال 1999، وون از کافه ایالت نیویورک گذشت و به مدت یک سال برای یک قاضی فدرال در ناحیه شرقی ویرجینیا منشی شد.

راز قتل حل نشده وکیل رابرت وون

رابرت وون و همسرش کتی.


در سال 2000، وون به Covington & Burling LLP در واشنگتن دی سی، متخصص در قانون استخدام و املاک تجاری پیوست. دو سال بعد، او در کنفرانسی در فیلادلفیا با همسرش کاترین «کتی» الن یو، وکیل اهل ایلینوی آشنا شد. رابرت و کتی وون در ژوئن 2003 ازدواج کردند و به اوکتون، ویرجینیا نقل مکان کردند. تا سال 2006، رابرت سمتی را به عنوان وکیل عمومی برای یک سازمان غیرانتفاعی مستقر در دی سی به نام رادیو آسیای آزاد پذیرفته بود. او در اوقات فراغت خود فعالانه در انجمن وکلای آمریکایی آسیا و اقیانوسیه شرکت کرد و قرار بود به عنوان رئیس این گروه سوگند یاد کند. در تابستان 2006، وون شروع به رفت و آمد به دی سی برای شغل خود کرد. سرنوشت، همین رفت و آمد طولانی بود که باعث شد او یک شب را با دوستانش در خیابان سوان 1509 بگذراند.

شب قتل

جوزف پرایس، ویکتور زابورسکی و دیلن وارد با هم در یک خانه ردیفی در خیابان سوان در واشنگتن دی سی زندگی می کردند. رابرت وون پرایس را در کالج می‌شناخت، جایی که پرایس بزرگ‌تر به‌عنوان یک مربی برای او عمل می‌کرد و قبلاً با مردان دیگر معاشرت می‌کرد. خانه آنها نیز فقط یک مایل با دفتر وون فاصله داشت. بنابراین، وقتی کار در شب 2 اوت 2006 دیر انجام شد، وون تصمیم گرفت به جای بازگشت به اوکتون، در خانه دوستانش برود. وون حدود ساعت 10:30 شب به خانه رسید. پس از آن، غیرممکن است که بدانیم واقعاً چه اتفاقی افتاده است.

دوستانش بعداً ادعا کردند وون دوش گرفت و به رختخواب رفت. بین ساعت 11:00 تا 23:30، یکی از همسایه ها گزارش داد که صدای جیغی از خانه شنیده است. ساعت 23:49 زابورسکی دیوانه وار با 911 تماس گرفت و به اپراتور گفت که شخصی در خانه مورد ضربات چاقو قرار گرفته است. زابورسکی به اپراتور 911 گفت: "ظاهراً یک نفر را در خانه خود داشتیم، و آنها یک نفر را با چاقو زدند."

راز قتل حل نشده وکیل رابرت وون

جوزف پرایس و رابرت وون دوستان قدیمی دانشگاه بودند.


امدادگران ساعت 23:54 وارد خانه شدند. رابرت وون را بی پاسخ می بیند که روی کاناپه ای دراز کشیده و سه ضربه چاقو به سینه و شکمش زده شده است. به طرز عجیبی، خون بسیار کمی روی بدن وون یا هر جای دیگری در خانه بود. وون به سرعت به بیمارستان منتقل شد و در ساعت 12:25 صبح اعلام شد که درگذشت. امدادگران بعداً گزارش دادند که دوستان او در صحنه به طرز مشکوکی آرام به نظر می رسیدند. جوزف پرایس شورت به تن داشت که امدادگران آمدند. ویکتور زابورسکی و دیلن وارد به نظر می‌رسیدند که تازه دوش گرفته‌اند و حوله‌های سفید پوشیده بودند. این سه مرد ادعا کردند که یک مهاجم وارد خانه شده و وون را کشته است. آنها اصرار داشتند که چیزی از این حمله ندیده اند. اما پلیس شروع به مشکوک شدن کرد که هم اتاقی‌ها با مرگ وون ارتباطی دارند  یا حداقل می‌دانستند که چه کسی مسئول است.

تحقیق در مورد اینکه چه کسی رابرت وون را کشت

پلیس یک چاقوی خون آلود را روی میز خوابی کنار مبل کشف کرد. کالبد شکافی همچنین نشان داد که قربانی خفگی داشته است. اما به طرز عجیبی، رابرت وون هیچ زخم دفاعی روی دست یا بازوهایش نداشت. واضح بود که او در هنگام ضربه زدن با چاقو مقاومتی نکرده است و این نشان می دهد که به احتمال زیاد هنگام حمله به او بیهوش بوده است. بازرسان آثار سوراخ سوزنی متعددی را روی بدن وون پیدا کردند که نشان می‌دهد ممکن است فردی قبل از کشته شدن او سعی کرده به او دارو یا مسکن تزریق کند.

یک بازرس پزشکی همچنین شواهدی پیدا کرد که نشان می‌داد وون قبل از مرگش مورد تجاوز جنسی قرار گرفته بود و مایع منی در اطراف دستگاه تناسلی و داخل راست روده‌اش پیدا شد. با این حال، هر سه مرد، داشتن هر گونه رابطه جنسی با وون را انکار کردند، وون، که طبق همه روایت ها مردی متاهل خوشبخت به نظر می رسید.

راز قتل حل نشده وکیل رابرت وون

اولین کسانی که رابرت وون را پیدا کردند او را بیهوش روی مبل تختخواب شو طبقه دوم با سه ضربه چاقو به سینه و شکم پیدا کردند.


وقتی توسط پلیس بازجویی شدند، هر سه هم اتاقی یک داستان را گفتند. آنها گفتند که بعد از اینکه در اتاق خودشان به رختخواب رفتند، زنگ در به صدا درآمد که گویی یک مزاحم وارد خانه شده است. سپس زابورسکی ادعا کرد که صدای جیغی شنید. وقتی هم اتاقی ها برای بررسی وون رفتند، او را مرده یافتند. با این حال، یک مزاحم باید از یک حصار هشت فوتی در حیاط خلوت بالا می‌رفت، از پله‌ها به طبقه دوم می‌رفت، از اتاق خواب وارد می‌گذشت، وارد اتاق وون می‌شد، به بدنش مواد تزریق می‌کرد، به او تجاوز جنسی می‌کرد، سعی می‌کرد او را خفه کند. و در نهایت با چاقو سه ضربه به او میزد بدون اینکه ساکنان خانه چیزی بشنوند. اگر مزاحمی وجود داشت، بدون بردن چیزی، از جمله کیف پول، تلفن همراه و ساعت وون، آنجا را ترک نمیکرد. هیچ اثری از ورود اجباری به خانه نبود.

یک پاکسازی احتمالی

امدادگران بعداً گزارش دادند که صحنه جنایت "بسیار اشتباه" به نظر می رسد. به نظر می‌رسید که رابرت وون در مکان دیگری کشته شده و روی تخت گذاشته شده بود. همچنین به نظر می رسید که کسی خون شکم او را پاک کرده است. به گزارش گاردین، امدادگران گزارش دادند که گویی وون توسط ضاربش «چاقو خورده، دوش گرفته، آرایش کرده و روی تخت گذاشته است». پلیس یک سگ جسد را برای جستجوی صحنه آورد. سگ خون را روی تله پرز خشک‌کن و در زهکشی پاسیو تشخیص داد که باعث شد محققان مشکوک شوند که شخصی سعی کرده است شواهد را بشوید.

راز قتل حل نشده وکیل رابرت وون

رابرت وون در حالی که یک شب در یک خانه ردیفی در خیابان سوان در دایره دوپونت واشنگتن اقامت داشت به طرز مرگباری با چاقو زخمی شد.


علاوه بر این، چاقوی کشف شده در صحنه با اندازه و شکل زخم های وون مطابقت نداشت. همچنین مشخص شد که حاوی الیافی است که با حوله‌ای که پس از قتل در نزدیکی تخت وون پیدا شده بود، مطابقت دارد، که باعث شد بازرسان بر این باورند که شخصی از حوله برای پاک کردن خون وون روی چاقو استفاده کرده است. پلیس خیلی زود متوجه شد که این چاقو سلاح قتل نبوده است. در همین حال، به نظر می‌رسید که یک چاقوی دیگر از مجموعه کارد و چنگال در اتاق گم شده باشد. پلیس تشخیص داد که این چاقو به جراحات وون نزدیکتر از چاقویی است که در نزدیکی بدن او یافت شده است. با این حال، چاقوی گم شده هرگز پیدا نشد.

چه کسی رابرت وون را کشت؟

پلیس تحقیقات خود را بر روی سه هم اتاقی متمرکز کرد. نه تنها نظریه مزاحم غیرقابل قبول به نظر می رسید، بلکه جدول زمانی واکنش مردان به قتل مشکوک به نظر می رسید. فریادی که توسط همسایه شنیده شد بین ساعت 11:00 تا 23:30 شنیده شد. اما زابرسکی تا ساعت 11:49 شب برای کمک تماس نگرفت. چه این وون بود که فریاد زد، یا یکی از مردان پس از کشف او، هویت مهم نبود. فریاد حاکی از آن بود که اتفاق وحشتناکی مدت ها قبل از برقراری تماس با 911 رخ داده است. 

این تأخیر این سؤال را ایجاد کرد: آیا این مردان قبل از درگیر شدن با مجریان قانون، برای درست کردن داستان‌های خود و پاکسازی صحنه جرم وقت صرف کردند؟ در پاییز 2008، دیلن وارد، جوزف پرایس و ویکتور زابورسکی به ممانعت از اجرای عدالت و توطئه برای دستکاری در صحنه جنایت رابرت وون متهم شدند. دادستان ها ادعا کردند که به بازرسان دروغ گفته اند، شواهد را دستکاری کرده اند، شواهدی را جاسازی کرده اند و گزارش قتل را به تاخیر انداخته اند. با این حال، پس از یک محاکمه، قاضی این سه مرد را بی گناه تشخیص داد. قاضی معتقد بود که این افراد می‌دانستند چه کسی وون را کشته است، اما با بیش از یک شک منطقی نسبت به گناه آنها در این اتهامات قانع نشد.

مدت کوتاهی پس از تبرئه این افراد، کتی، بیوه رابرت وون، یک شکایت 20 میلیون دلاری برای مرگ غیرقانونی علیه آنها تنظیم کرد. این پرونده در سال 2011 خارج از دادگاه به پایان رسید. تا به امروز، هیچ کس به قتل رابرت وون متهم نشده است به این معنی که قاتل او احتمالاً هنوز در جایی بیرون است.

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
از اعماق اقیانوس ها تا دورترین نقاط فضا ، مطالب جالب و شگفت انگیز همینجاست.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • کدهای اختصاصی